1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Miksi maksan tv-maksua? Ota kantaa.

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi Artzibald 10.02.2005.

  1. Kalle76

    Kalle76 Regular member

    Liittynyt:
    13.02.2004
    Viestejä:
    177
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ilmoitin pari kuukautta sitten tv-luvan irti, tänään tuli ilmoitus postitse. "Huomasimme ilmoituksen television käytön lopettamisesta yms. yms.." lopussa luki "ilmoitus television käyttöönotosta on tehtävä aina riippumatta siitä mitä OHJELMIA! tai kanavia katsotte" HMMM.. mitä toi "ohjelmia" tarkoittaa kanavien katseluun verrattua? Voiko TV-lupatarkastaja vaatii tv-lupaa vaikka tv:stä on rf-liitin poistettu ja siitä on todistus huoltoliikkeltä. Tv:llä voi katsoa "ohjelmia" vaikka kanavia siitä ei näy: DVD, videokamera, digikamera.. (huom. ei ole videoita)...
     
  2.  
  3. M00ses

    M00ses Regular member

    Liittynyt:
    12.07.2005
    Viestejä:
    413
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tv:stä pitää poistaa viritin jotta sillä saa katsella dvd:tä ym. Tiedän yhden terveyskeskuksen missä on poistettu kaikista tv:stä ja videoista virittimet, ettei tarvitse maksaa tv lupaa! Mikä on aika omituista kun kuitenkin kyseessä on valtion laitos ja luulisi olevan vapautus tuommoisesta.

    En tiedä sitten saako sen virittimen itse purkaa vai pitääkö se teetättää liikkeessä.
     
  4. Alukard

    Alukard Regular member

    Liittynyt:
    08.04.2005
    Viestejä:
    158
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ei tv:tä katota (elikkä lupaakaan ei makseta...) pitää istua koneella melkee 24/7 :p
    .. no tulee sitä katottua ehkä 1 tunti viikos... xD
     
    Viimeksi muokattu: 14.11.2005
  5. n_r

    n_r Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2004
    Viestejä:
    908
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Muistaakseni TV-lupahallinto on tiedottanut, että virittimen poisto tulee suorittaa valtuutetussa tv-huoltoliikkeessä jonka on kirjoitettava todistus jonka sitten voi esittää lupatarkastajalle tarvittaessa. Asian voi varmasti tarkistaa ko puljulta tai miltä tahansa TV-huollolta.

     
  6. Kurtza

    Kurtza Regular member

    Liittynyt:
    23.12.2004
    Viestejä:
    655
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tarvitaako tuota todistusta sitten vuoden 2007 jälkeen, kun analogiset lähetykset ovat päättyneet ja olohuoneessa seisoo vanha TV/video analogisella virittimellä ja digiboxia ei ole? Tallentavissa DVD-laitteissakin löytyy analoginen, mutta mistä tarkastaja kykenee heti alkuun erottelemaan digilaitteet muusta kuin laitteiden iästä.
     
  7. Tahoe114

    Tahoe114 Guest

    TV-maksuhan menee YLElle, eikä MTV3lle, Neloselle, SubTVlle, Urheilukanavalle tms. YLE on valtion yritys, joka pyörittää toimintaansa pitkälti TV-lupamaksuistakin kerättyjen rahojen perusteella. YLE tuottaa valtiolle tappiota vuosittain, joten TV-lupamaksujen tarpeellisuuden sijaan voisi käydä keskustelua YLEn tarpeellisuudesta. MTV3 ja Nelonen saavat tuottonsa mainonnasta, joten niiden ohjelmatarjonta ei siitä miksikään muutu, maksetaan lupamaksu tai ei. Ainoa, joka kärsii on YLE ja sen ohjelmisto ja henkilökunta. Idea, jossa jokainen katsoja maksaa sen minkä katsoo, on hyvä. Ilmaisenkin television on saatava tuloja jostakin. Mielestäni Suomen systeemi on huomattavasti järkevämpi, kuin esimerkiksi USAn vastaava, jossa ilman kaapelimaksua näkyviin ei saa senkään vertaa laatutelevisiota kuin täällä. Amerikassa ainoa yleisradioyhtiö on täysin tyhjänpäiväinen PBS.

    Näen selkeät ja perustellut syyt TV-lupamaksulle.
     
  8. M00ses

    M00ses Regular member

    Liittynyt:
    12.07.2005
    Viestejä:
    413
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos asut lähellä ruotsin/norjan/venäjän/eestin rajaa niin joudut sen maksamaan, sillä sinulla on mahdollisuus katsoa noitten maitten lähetyksiä!?

    Onko niillä joku kilometrimäärä rajasta vai mitenkähän ne sen mittaa sitä en tiedä.
     
  9. n_r

    n_r Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2004
    Viestejä:
    908
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jep, Tv-maksu.fi sivun FAQista lainattu:
    Eli ei näitäkään tarvitse arvata. Jos FAQ ei kerro niin soitto tai maili ko puljulle kyllä auttaa.
     
  10. fevrier

    fevrier Member

    Liittynyt:
    03.02.2005
    Viestejä:
    72
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mielenkiintoista kekustelua. Minun käsittääkseni YLE kuuluu kuitenkin ns. "yleissivistäviin kanaviin" (tästä kommentista tulee kyllä haukut). Jokatapauksessa YLE on tietääkseni Euroopan Yleisradioliiton jäsen ja täten velvollinen noudattamaan tiettyjä sääntöjä. Omalta kohdaltani voisin sanoa, että jollei YLE:n 2 + kaksi (digikanavaa) tarjoa katseltavaa, niin ihmettelen. Ymmärrän toki ihmisiä, jotka haluavat katsoa vanhoja sarjoja uusintoina, esim. MTV3 ja varsinkin sen omistuksessa oleva Subbari. Kertokaa kuitenkin minulle, onko TV-lupamaksu liian kallis. Sitä ainakin kaikki valittavat tai sitten ettei sieltä tule mitään katsottavaa. Kysymyshän maku- ja mielipideasioista, mutta menkäähän nyt joskus itseenne ja miettikää, mikä olisi todellinen TV-tarjonta ilman YLE:ä?
     
  11. hosseli

    hosseli Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2005
    Viestejä:
    324
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsekään ei katso koskaan yle kanavia ja toivon todella että joskus VIIMEISTÄÄN 2007 se muuttuu maksulliseksi ja tv-lupa maksu häviää. Se kuka haluu katsoa se maksakoot. Ostaa liikkeestä digikortin ja siitä vaan. On kyl turhaa maksaa tv-lupa maksua, kun katsoo kolmosta, nelosta ja siitä ylöspäin, kun kerran noi kanavat ei sitä kumminkaan saa. Onko siinä asias mitään järkee? Aivan turhaan heitän rahaa menee.
     
    Viimeksi muokattu: 14.11.2005
  12. Iisalmi

    Iisalmi Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tv-lupaa emme maksa periatteesta(koska yleltä ei tule mitään muuta ku lätkän mm-kisat jotka katsotaan)
    Lautanen on takapihalla ja meillä on tv ainakin olohuoneessa auki n.07.00 - 02.00.
    Tyttären huoneesta näkee etuovelle, ja tyttären huoneen ikkunassa on ulko-ovea kuvaamassa webbikamera (kätevää, ei tarvitse koneelta lähteä ovelle turhaan katsomaan että eipä kannatakkaan avata ovea) =D

    Ja jos tv-lupa tarkastaja ovea hakattua ja sisälle pääsemättömänä tulee ikkunoista kurkkimaan että onko ketään sisällä niin otan kameralla kuvan ja teen samantien rikosilmoituksen tirkistelystä =D Ja sit se mulkku maksaa minulle.. Et näin meillä !

     
  13. fevrier

    fevrier Member

    Liittynyt:
    03.02.2005
    Viestejä:
    72
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyl maar Iisalamessa menee hyvin (vai miten se nyt taivutettiinkaan).
    Ette muuten taida tajuta koko homman ydintä. Nyt tulevana digiaikana ne maksupuolet tulee toki toivottavasti helpommiksi, mutta mitä päivää te elätte nyt. Oikeesti joskus säälittää teidän poikapoloisten ruikutukset ja ns. keskustelut, kun kuulostaa siltä, että kukaan ei tiedä mistään mitään. Pääasia teille on, ettei tarvi maksaa. Johan se tossa luettiin, että seuraava maksaa. Hankkikaa vaan kunnon tietsikoita, niin pystytte tekemään paljon parempia piraatteja yms. Tulee muuten mieleen, että onko myymälävarkaus yhtä suosittua (tai mummojen käsilaukkujen vieminen parin fudun jälkeen)? Sen mä hiffaan, että moraali on teille vieras käsite, mutta että tämä jatkuva lannan levittäminen? Huh huh? Ite haluaisin edes hivenen perätä tän palstan moraalia. Täällä keskustellaan kaikesta, mikä vain on laitonta ja opetetaan vielä kohta kohdalta kuinka ne toteutetaan. Pitänee kai lopettaa tän palstan lukeminen (ja tietenkin siihen kirjoittaminen), kun ei hermo kestä palstaa, joka on tarkoitettu vain ja ainoastaan väärinkäytösten opettamiseen.

    Mitä mieltä ovat palstan valvojat? Mä olen valmis ottamaan loppuiäkseni kirjoituskiellon tälle palstalle, mutta missä menee se "neuvomisen" raja?
     
  14. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Kappas, Xanadu sai aateveljen. On ylessä paljon hyvääkin, mainoksettomuus piristää aina. Käsittääkseni yle tekee tappiota nyt lähinnä koska analogisia lähetyksiä ei saatu loppumaan suunnitellussa ajassa ja se maksaa. Joku markkinaihminen voisi laskea että paljon yle saa tv-maksuista rahaa nyt ja paljon se saisi jos vaikka jokainen neljän hengen perhe maksaisi sitä vuosittain jotain. Ei varmasti olisi tarvetta 200e:n siivuun.
     
  15. n_r

    n_r Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2004
    Viestejä:
    908
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voi Iisalmi, et sitten ole lukenut sitä tv-maksu.fi FAQia,et edes sitä kohtaa jonka olen ystävällisesti quotannut tuossa ylempänä. Eihän sillä ole mitään tekemistä mitä kanavia katsot. Jos katsot lautasellasi vaikka saksalaisia kanavia (analogisia) niin olet velvollinen maksamaan tv-maksun. Tuo maksuhan on vain maksu siitä, että sinulla on laite jolla voit seurata tv-lähetyksiä, eli siinä on viritin.
     
  16. Pyhimys

    Pyhimys Regular member

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    891
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ohan se mukava maksaa uusinnoista, kännykkäpeleistä, tv-shopista, chatista yms. "skeidasta"

    Sama leffa voi tulla 2 vuoden aikana 3-4 kertaa telkkarista, tosin ehkä eri kanavalta, mutta kumminkin.

    Ja sit näytetään näitä paskoja rahastussarjoja kuten big brother..


    Itse en ainakaan tv-lupaa maksa, no eipä oo näkyny tarkastajaa, eikä lappuja postiluukussa, vaikka oon asunu kämpäs jo 5 kuukautta.
     
  17. Tabulator

    Tabulator Guest

    Tyhmyyttäni maksan! Olin aikoinaan niin höveli,että kun "omaan" eli vuokrakämppään muutin niin maksoin. Siittä lähtien olen sen maksanut vanhasta muistista. Eikä kehtaa lopettaa kun on alottanut. TYHMÄ!
     
  18. hosseli

    hosseli Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2005
    Viestejä:
    324
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    fevrier VÄHINTÄÄNKIN OUTOA TEKSTIÄ SINULTA
    """Ite haluaisin edes hivenen perätä tän palstan moraalia. Täällä keskustellaan kaikesta, mikä vain on laitonta ja opetetaan vielä kohta kohdalta kuinka ne toteutetaan. Pitänee kai lopettaa tän palstan lukeminen (ja tietenkin siihen kirjoittaminen), kun ei hermo kestä palstaa, joka on tarkoitettu vain ja ainoastaan väärinkäytösten opettamiseen.

    Mitä mieltä ovat palstan valvojat? Mä olen valmis ottamaan loppuiäkseni kirjoituskiellon tälle palstalle, mutta missä menee se "neuvomisen" raja?"""
    ****************************************************

    Kerro edes yksi asia mistä keskustellaan laittomasta asiasta. Vai pitätkö sä sitä laittomana että itse olen kysyny elokuvavinkkejä kotivideoiden tekemiseen. Tai sit sitä että olen tehnyt lastenleffoja vhs-kaseteistä dvd-n, kun nauhuri rupes syömään nauhaa minkä jälkeen sen voi heittää roskakoriin. Tai sit pakkaamista 2elokuva yhdelle dvd-lle tai divx-ks että sais katsottua divx soittimes......????
    Itse olen saanut hyvin asiallisia neuvoja ja olen saanu tehtyä mahtavat videot-dvd:t menuineen ja kaikkia muita hienouksia.
    AIKA OUTOO TEKSTIÄ!!!!!!!
     
    Viimeksi muokattu: 15.11.2005
  19. Pyhimys

    Pyhimys Regular member

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    891
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mielestäni koko sivusto on tarkoitettu "hämärien" hommien tekoon ja se on hyvä :D

    Lähes joka ohjelma ja artikkeli on tarkoitettu laittomuuksien tekoon, ei ehkä suoraan, mutta pääasiassa kuitenkin.
    Jos ei täällä palstalla hengailu kiinnosta, ni mun mielestä voit suunnistaa vaikka osoitteeseen www.demi.fi tai www.suomi24.fi

    Ei sit kannata ottaa mun tekstejä liian vakavasti.
     
  20. HD15

    HD15 Regular member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    224
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Omasta mielestäni valtion ei pitäisi tarjota viihdeohjelmia lainkaan.
    yksi kanava jolta tulee uutiset, sää ja muita asiaohjelmia.
    Kyllä ne kaupalliset yritykset hoitaa sen viihdepuolen.
    Eli poistamalla kaiken viihdepuolen, saamme kakkosen pois.
     

Jaa tämä sivu