1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Miksi kopioidut PS1-pelit näkyvät mustavalkoisina?

Viestiketju Kaikki muut pelikonsolit -osiossa. Ketjun avasi Squaler 03.04.2011.

  1. Squaler

    Squaler Member

    Liittynyt:
    23.09.2009
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Monet modatun PS1 omistajat jo varmasti tietävät että usein jotkut kopioididut pelit näkyvät kokonaan mustavalkoisina, mutta muuten toimivat normaalisti.

    Kysymys kuuluukin: Miten pystyn poltettaessa varmistaa/säätää asian niin että värit
    näkyvät?

    Itse kokeilumiellessä latasin ja poltin Final Fantasy IX:n ykköslevyn käyttämällä alcohol 120%-ohjelmaa ja tulos oli odotusten mukaan mustavalkoinen. Tämä ongelma näyttäisi ilmenevän suurimmaksi osaksi vain vanhemmissa mod-chip malleissa. Itse en kyllä ole perehtynyt noihin piireihin koska konsoli oli valmiiksi "kräkätty". Itse omistan jo ennestään kaksi kopioutua PS1-peliä (THPS 1&2) jotka näkyvät kaikkine väreineen ilman mitään ongelmia, mutta minulla ei ole mitään hajua että miten värit tuli mukaan koska en itse ollut niitä polttanut. Mikä mahataisi olla se salaisuus miten saada ne värit tulemaan polton mukana?
     
  2.  
  3. vinikka

    vinikka Regular member

    Liittynyt:
    04.05.2008
    Viestejä:
    313
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Sanooko NTSC ja PAL mitään? PS1:sessähän piti olla ns RGB johto jotta NTSC (eli american tv standarti) näkyisi väreissä. Eli Suomeksi sulla on American sandarti peli mutta ei RGP johtoa niin siksi se ei näy PAL järjestelmän töllöissä väreissä.
     
    Viimeksi muokattu: 04.04.2011
  4. Squaler

    Squaler Member

    Liittynyt:
    23.09.2009
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Latasin kyllä nimenomaan PAL-version mutta jostain kumman syystä se näkyi mustavalkoisena. Vai olisiko se sittenkin ollut NTSC vaikka latauksessa juuri luki PAL? Noh.. Kokeilen lähiaikoina uudestaan toisella latauksella :)
     
  5. mcmopo

    mcmopo Active member

    Liittynyt:
    01.07.2003
    Viestejä:
    1,507
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    68
    Tuon voi tarkistaa ennen polttoa. Avaa image vaikka daemon toolsilla niin näet tiedostot jokin tiedostoita pitäisi olla nimetty tyyliin ULUS-15044 (ensimmäinen sarja kertoo mistä peli on kotoisin, toinen kertoo pelin). Tämän jälkeen googletat goodisi niin näet mistä peli on kotoisin. Koodit oppii äkkiä tunnistamaan. Jenkkien koodit on yleensä tyyliin ULUS, SLUS...jne. Jokaisella alueella on omat koodinsa (PAL, NTSC ja NTSC-J).

    Samanlaiset kaapelit taitaa olla käytössä PS1:ssä ja PS2:ssa, joten uskoisin että niitä löytyy vielä peleihin erikoistuneilla liikkeillä.
     
  6. mcmopo

    mcmopo Active member

    Liittynyt:
    01.07.2003
    Viestejä:
    1,507
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    68
    Tuon voi tarkistaa ennen polttoa. Avaa image vaikka daemon toolsilla niin näet tiedostot jokin tiedostoita pitäisi olla nimetty tyyliin ULUS-15044 (ensimmäinen sarja kertoo mistä peli on kotoisin, toinen kertoo pelin). Tämän jälkeen googletat koodisi niin näet mistä peli on kotoisin. Koodit oppii äkkiä tunnistamaan. Jenkkien koodit on yleensä tyyliin ULUS, SLUS...jne. Jokaisella alueella on omat koodinsa (PAL, NTSC ja NTSC-J).

    Samanlaiset kaapelit taitaa olla käytössä PS1:ssä ja PS2:ssa, joten uskoisin että niitä löytyy vielä peleihin erikoistuneilla liikkeillä.

    EDIT: TYPO
     
    Viimeksi muokattu: 08.04.2011

Jaa tämä sivu