1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

miksi katsotte Divx leffoja

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi age007ti 29.08.2005.

  1. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Sama juttu, ei ole tarvetta. Enkä ota koneelle edes mitään divx/xvid koodekkejakaan (tai ffdshow tai mitä niitä onkaan) sotkemaan videoeditointiympäristöäni...;-)
     
  2.  
  3. nrautava

    nrautava Guest

    Alussa ei olut DVD-polttavaa koneessa tai soittimessa joten pakkaus pienempään tilaan oli välttämätöntä.

    Nyt kun on polttava DVD koneessa, niin kaikki materiaali ei tule aina DVD muodossa jonka takia ne on kiva saada pieneen tilaan.
     
  4. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Nyt kyllä löytyi hifistien hifisti kun dvd kuvanlaatua ei pidä hyvänä... Kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi elää.
     
  5. trooper78

    trooper78 Regular member

    Liittynyt:
    18.04.2005
    Viestejä:
    521
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Unohtakaa kaiken maailman Divx, xvid, dvd elokuvat.... ei ne VHS tallenteille pärjää (vanhassa vara parempi)!
     
  6. jpekkam

    jpekkam Guest

    Poltan DivX leffat datana koska omistan DivX soittimen (ProCaster). Helppoa ja yksinkertaista. Subit joudun kääntään .srt muotoon.
     
  7. hape

    hape Regular member

    Liittynyt:
    28.03.2005
    Viestejä:
    366
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse muunnan esim. kavereilta lainaamat leffat autogk:lla divx:ksi kahdestakin syystä:

    1. säästyy tilaa kun yhdelle dvd-levylle mahtuu 3 leffaa sellaisella laadulla ettei eroa huomaa jos ei ole todella iso tv tai videotykki.

    2. Kuvanlaatu on monesti jopa parempaa kuin dvd-shrinkin 3h leffan muunnoksissa jos antaa divx:lle tilaa jonku 1500mt, 5.1 äänetkin saa kätevästi mukaan jos haluaa.
     
  8. mvnet

    mvnet Regular member

    Liittynyt:
    05.03.2004
    Viestejä:
    179
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nyt ymmärsit kyllä hieman väärin jartar mitä tarkoitin. Itse en ole mikään hifisti, pitäisi jo äsken kirjoittamastani viestistä se tajuta. XviD-leffojen kuvanlaatu riittää laajakuvatelkassani minulle mainiosti. DVD-leffojenkin kuvanlaatu riittää mainiosti joihinkin 50 tuumaisiin laajakuvatelkkareihin asti.

    Pointtini oli siis se, että jos katsot DVD-elokuvia vaikkapa tietokoneella tai videotykillä, jossa on tyyliin jokin 1280 x 1024 resoluutio, niin DVD-elokuvien resoluutio on siihen liian pieni, sehän on melkein vain puolet tuosta tietokoneen resoluutiosta. Jos resoluutio olisi korkeampi DVD-leffoissa, olisi kuva paljon tarkempi. Eikä nuo DVD-leffat aina näytä niin hyvältä tietokoneen ruudulla, jos käyttää isoa resoluutiota kuten litteällä näytöllä on tapana. Varsinkin TV-sarjat kuten Buffy ovat DVD:llä ovat aika huonolaatuista kuvaa. Useimmat DVD-elokuvathan ovat kuitenkin ihan hyvälaatuista.

    Vuoden tai parin päästä kun leffat tulevat todennäköisesti HDTV resoluutiossa HD-DVD-levyillä, on DVD-leffat jo jälkeenjääneitä. Vähän sama kun nyt VHS-leffat alkaa olla aikansa eläneitä. Amerikassahan on monet TV-lähetyksetkin jo HDTV-resoluutiossa ja tulevan Xbox 360 kaikki pelitkin on HDTV materiaalia.

    Ja eikös digi-tv-lähetyksetkin ole koodattu melko samalla tavalla kuin DVD-leffatkin. Ja digi-tv:ssä näkee silloin tällöin kyllä aikamoista pikselimössö-lähetystä, varsinkin urheilulähetyksissä oon nähny moneen kertaan tätä.

    Minulle, kuten monelle muillekin nykyinen 720 x 576 resoluutio riittää tavallisessa TV:ssä mainiosti, mutta jotkut hifistit varmasti haluavat parempaa kuvaa.
     
    Viimeksi muokattu: 30.08.2005
  9. jusperi

    jusperi Member

    Liittynyt:
    26.08.2005
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mulla on divx soitin ja ei tarvi muuta kuin nimetä teksti tiedosto ja elokuva samannimisiksi ja polttaa nerolla eli n. 5 tai 6 suomeksi tekstitettyä leffaa mahtuu yhdelle dvd:lle erittäin nopeaa ja kätevää...
     
  10. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    720 x 576 riittää mielestäni liikkuvaan kuvaan TV:ssä aika hyvin, kun katseluetäisyys on kuvan kokoon nähden suuri. Jos kuitenkin halutaan joko katsella suurta kuvaa läheltä tai yleensäkin todella suurta kuvaa (valkokangas), taikka katsella pysäytyskuvia/diashowta, resoluution pienuus paljastuu äkkiä.

     

Jaa tämä sivu