1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Miksi HD DVD on parempi

Viestiketju HD DVD -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Miikael 12.02.2008.

  1. Miikael

    Miikael Guest

    Hankin muutama viikko sitten HD DVD soittimen. Vaikka tiesin formaatin olevan alakynnessä, niin valintaan vaikutti pari asiaa. Aluekoodittomuus ja selvästi Blue ray soitinta alhaisempi hinta. Kuvan ja ääneenlaatuun olen ollut todella tyytyväinen, ja myös interaktiivisia ominaisuuksia olen kokeillut.

    Soittimesta maksoin parisataa euroa ja kaupan päälle tuli 5 elokuvaa. Jos elokuvat maksavat Suomessa lähes 30 euroa, jäi soittimen hinnaksi vain naurettavat 50 euroa. Matkustan paljon, joten ostan elokuvia edullisesti ulkomailta. Jenkkilästä pystyy myös halutessaan tilaamaan leffoja, niin että toimitettuna yhden elokuvan hinnaksi tulee 14 €.

    En näe juurikaan eroa sille, että onko elokuva Blue ray vai HD DVD muodossa. Sen sijaan soittimen hankintahinnassa on kova hintaero. Lisäksi Blue Ray:n aluekoodit estävät elokuvien hankkimisen muualta.

    Toivon että HD DVD ei katoaisi markkinoilta, mutta pidän mahdollisena, että jossain vaiheessa niin voi käydä. Silti minua ei tippaakaan harmittaisi, että olen todella edullisen HD DVD soittimen ostanut, ja säästänyt myös elokuvien hankinnassa.
     
  2.  
  3. zazudee

    zazudee Guest

    Se enemmäkseen johtuu tiedostokokoeroista.

    Sinilaser levyn yksi ja kaksikerroksisen levyn kapasiteetit:
    25 GB ja 50 GB

    HD DVDn kapasiteetit:
    15 GB ja 30 GB

    Se vaikuttaa jo kovasti, koska 15 GB ei tahdo saada ängettyä 1080p-elokuvaa. Teknillisesti tarkempia(esim. polttonopeus) eroja en tiedä. Ainoa minkä tiedän on tämä: HD DVDssä tieto on 0.6mm levyn pinnasta kun sinilaserissa se on 0,1mm pinnasta. Mitä väliä sillä on, ei minulla ole harmainta aavistusta.
     
  4. zazudee

    zazudee Guest

  5. boldie

    boldie Member

    Liittynyt:
    26.10.2005
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mistä muuten hankit nuo HD DVD jenkkiversiot noin edulliseen hintaan?
     
  6. exlex

    exlex Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2005
    Viestejä:
    286
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Et varmaan hanki niitä HD-DVD leffoja enää jenkeistä kauaa. Luultavasti levyjä saa vielä ehkä vuoden mutta sitten on varmasti jo tosi vaikea löytää niitä. Uusia leffoja ei tule HD-DVD muodossa varmaan enää kauaa.

    Formaatti sodassakin syntyy näköjään uhreja. Onneksi kyse ei ole isosta rahasta.
     

Jaa tämä sivu