1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Miksi Googlen puheohjaus ei toimi lukitulla laitteella?

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Efulefu 14.02.2017.

  1. Efulefu

    Efulefu Member

    Liittynyt:
    04.01.2007
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Miksi Androidpuhelimissa Googlen puheohjauksen soittokomento toimii vain laitteen ollessa päälle kytkettynä? Jos sanon langallisten kuulokkeideni mikrofoniin laitteen ollessa lukittuna "soita kotiin", saan vastaukseksi "en ole varma miten vastata tähän, soita kotiin". Jos taas sanon "navigoi kotiin", homma toimii.

    Pyöräillessä esim. on pysähdyttävä, kaivettava puhelin taskusta ja kytkettävä siihen virta ennen kun voi sanoa "soita kotiin", menettää merkityksensä koko puheohjaus jos haluaa jonnekkin soittaa.

    Käytössäni on HTC Desire 500 ja Samsung Galaxy S6 puhelimet ja molemmissa sama ongelma. Googlen asetuksista olen laittanut päälle toiminnon "Salli pyynnöt lukitulla laitteella", mutta se ei auta yhtään.
     
  2.  
  3. Efulefu

    Efulefu Member

    Liittynyt:
    04.01.2007
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen taistellut tämän ongelman kanssa ties kuinka kauan ja heti kun olin lähettänyt kysymyksen tänne niin keksin keinon kiertää tuo ongelma :) Vaihdoin hakukieleksi englannin, komento "call" toimii aivan kuten pitääkin :)
     

Jaa tämä sivu