1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Miksi ET ei aukene minulle...

Viestiketju Linux -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Teenix 02.10.2006.

  1. Teenix

    Teenix Regular member

    Liittynyt:
    08.07.2006
    Viestejä:
    127
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    IYAAAARGHHH!!! Se tilttas samaan kohtaan NOOOOOY!

    Se ei mee siihen alkuvalikkoon vaan tilttaa siihen lkuvideoon :(

    EDIT: Voisko olla, ettei mulla oo OpenGL:ää tai SDL:ää?
     
    Viimeksi muokattu: 03.10.2006
  2.  
  3. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Niin siis teitkö ton asennus oppaan loppuun asti? Mitä toi aikaisemmin antamani glxinfo komento antaa? Paljon antaa glxgears?
     
  4. Teenix

    Teenix Regular member

    Liittynyt:
    08.07.2006
    Viestejä:
    127
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tein.
     
  5. chardi

    chardi Member

    Liittynyt:
    08.04.2005
    Viestejä:
    69
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin mitä se glxinfo ja glxgears komennot antaa kun ajat ne komento kehotteesta???
     
  6. Teenix

    Teenix Regular member

    Liittynyt:
    08.07.2006
    Viestejä:
    127
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    glxinfo oli tällänen:
    name of display: :0.0
    __driCreateNewScreen_20050727 - succeeded
    display: :0 screen: 0
    direct rendering: Yes
    server glx vendor string: SGI
    server glx version string: 1.2
    server glx extensions:
    GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating,
    GLX_EXT_import_context, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read,
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_hyperpipe, GLX_SGIX_swap_barrier,
    GLX_SGIX_fbconfig
    client glx vendor string: SGI
    client glx version string: 1.4
    client glx extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
    GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method,
    GLX_OML_sync_control, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control,
    GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig,
    GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGIX_visual_select_group,
    GLX_EXT_texture_from_pixmap
    GLX version: 1.2
    GLX extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_swap_control,
    GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_video_sync,
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig
    OpenGL vendor string: VIA Technology
    OpenGL renderer string: Mesa DRI UniChrome (K8M800) 20050526
    OpenGL version string: 1.2 Mesa 6.4.1
    OpenGL extensions:
    GL_ARB_imaging, GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture,
    GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_texture_env_add,
    GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
    GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra,
    GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract,
    GL_EXT_clip_volume_hint, GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_convolution,
    GL_EXT_copy_texture, GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord,
    GL_EXT_histogram, GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters,
    GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
    GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_subtexture,
    GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_edge_clamp,
    GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_texture_env_combine,
    GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_vertex_array,
    GL_APPLE_packed_pixels, GL_IBM_rasterpos_clip,
    GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_MESA_window_pos, GL_NV_blend_square,
    GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_texgen_reflection, GL_OES_read_format,
    GL_SGI_color_matrix, GL_SGI_color_table, GL_SGIS_texture_edge_clamp,
    GL_SGIS_texture_lod
    glu version: 1.3
    glu extensions:
    GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess

    visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav
    id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat
    ----------------------------------------------------------------------
    0x22 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None
    0x23 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None
    0x24 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 16 0 0 0 0 0 0 0 None
    0x25 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 16 0 0 0 0 0 0 0 None
    0x26 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None
    0x27 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None
    0x28 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow
    0x29 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow
    0x2a 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 16 0 16 16 16 16 0 0 Slow
    0x2b 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 16 0 16 16 16 16 0 0 Slow
    0x2c 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow
    0x2d 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow

    ja toi gears avas jonkun videon :/
     
  7. Regel

    Regel Regular member

    Liittynyt:
    27.05.2006
    Viestejä:
    589
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    glxgears pitäisi avata sellaisen 3 ratasta pyörimässä, ja jos jonkun sekunnin, niin se alkaa päätteeseen ilmoittamaan lukemia tyyliin:

    regel@potkustartti:~$ glxgears
    30685 frames in 5.0 seconds = 6136.933 FPS
    43444 frames in 5.0 seconds = 8688.645 FPS
    43450 frames in 5.0 seconds = 8689.893 FPS
    43508 frames in 5.0 seconds = 8701.513 FPS
    43515 frames in 5.0 seconds = 8702.840 FPS
    41796 frames in 5.0 seconds = 8359.200 FPS
    43417 frames in 5.0 seconds = 8683.341 FPS
    43511 frames in 5.0 seconds = 8702.137 FPS
    43519 frames in 5.0 seconds = 8703.767 FPS
    43517 frames in 5.0 seconds = 8703.334 FPS
    43519 frames in 5.0 seconds = 8703.729 FPS
    regel@potkustartti:~$

    E: Ja näinköhän integroitu näyttis pyörittää 3D pelejä?

    System Requirements
    - Windows, Mac, or Linux OS. NT not recommended.
    - Pentium III 600 Mhz processor or equivalent.
    - 128 MB RAM.
    - 32 MB OpenGL compliant 3D video card.
    - DirectX 8.1 or higher.

    - 271 MB free hard disk space.
    - 500 MB free hard disk space for swap files.
    - 56.6k modem or better Internet connection. Broadband recommended for games with more than 8 players.
    Lähde: http://internetgames.about.com/od/actiongames/a/wolfensteinet.htm
     
    Viimeksi muokattu: 04.10.2006
  8. Teenix

    Teenix Regular member

    Liittynyt:
    08.07.2006
    Viestejä:
    127
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Miten saan directX:än linuxille?
     
  9. Regel

    Regel Regular member

    Liittynyt:
    27.05.2006
    Viestejä:
    589
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Meinaisikohan tuo kumminkin sitä, että raudan pitää olla DX8.1 yhteensopiva. Itse en joutunut kuin ajurit asentamaan ja pelin asentamaan, ja sitten kaikki toimi.

    Yleensä ottaenhan 3D pelejä ei integroidulla pelailla. Ja sanohan, mitä se glxgears sanoo kun suoritat päätteessä.
     
    Viimeksi muokattu: 04.10.2006
  10. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Cedegalla / winellä voit emuloida directx:ää, et oikein muuten. ET käyttää OpenGl-rajapintaa ja toimii natiivina linux-käännöksenä luonnollisesti ilman directx:ää.
     
  11. chardi

    chardi Member

    Liittynyt:
    08.04.2005
    Viestejä:
    69
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ihan vaan kun tuossa tarkemmin kattelin noita juttuja mitä oot kovalevystäs laittanut niin tuli mieleen ihan vaan yks kysymys käytätkö ubuntun x64 versiota? näköjään on kone ainaskin x64 opteron lankku, viallisilla piireillä.

     
  12. Teenix

    Teenix Regular member

    Liittynyt:
    08.07.2006
    Viestejä:
    127
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En käytä, pitäisikö, ja jos pitäisi, miten saan sen?
     
  13. chardi

    chardi Member

    Liittynyt:
    08.04.2005
    Viestejä:
    69
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo arvelin vaan jos käytät että siinä olis ollut ongelma mutta eipä tossa näytä olevan mitään, ei kyllä enää mitään havaintoa miksi sulla ei toimi toi peli ,jos oot kaikki edelliset ohjeet tehnyt.

    ainut tietty että voisit kokeilla uudestaan asentaa enemy territoryn , käyttäen vaikka super userin oikkia ihan vaan varmuuden vuoksi.

    eli siis imutat vaikka peliplaneetalta tms jostain mistä saa uusimman version. asennat sen ja pelin päivitykset.
     
  14. Regel

    Regel Regular member

    Liittynyt:
    27.05.2006
    Viestejä:
    589
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En vieläkään ole huomannut niitä glxgears-tuloksiasi. Saatta myös olla, että integroitu näyttis on liian ****a pyörittämään pelejä.
     
  15. Teenix

    Teenix Regular member

    Liittynyt:
    08.07.2006
    Viestejä:
    127
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sain tälläsen:
    __driCreateNewScreen_20050727 - succeeded

    En muuta, vaikka se oli 10-20min päällä.
     
  16. Miitti

    Miitti Regular member

    Liittynyt:
    12.02.2005
    Viestejä:
    1,610
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Koitas tällä: glxgears -printfps
     
  17. Teenix

    Teenix Regular member

    Liittynyt:
    08.07.2006
    Viestejä:
    127
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nyt tuli:

    2692 frames in 5.0 seconds = 538.371 FPS
    2676 frames in 5.0 seconds = 535.131 FPS
    2682 frames in 5.0 seconds = 536.398 FPS
    12492 frames in 5.0 seconds = 2498.363 FPS
    19392 frames in 5.0 seconds = 3878.352 FPS
    12527 frames in 5.1 seconds = 2456.686 FPS
    15055 frames in 5.1 seconds = 2950.549 FPS
    21974 frames in 5.0 seconds = 4394.785 FPS
    14517 frames in 5.3 seconds = 2723.248 FPS
    21267 frames in 5.0 seconds = 4246.786 FPS
    23433 frames in 5.0 seconds = 4686.541 FPS
    22124 frames in 5.0 seconds = 4424.709 FPS
    24201 frames in 5.0 seconds = 4840.119 FPS
    22544 frames in 5.1 seconds = 4380.966 FPS
     
  18. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Miten se voi heitellä noin paljon..tai siis nousee hitaasti. Mulla eka tulos on "alhainen" ja sitten se nousee "normaalille" tasolle. No Glxgears ei olekaan benchmark joten ei kannata perustaa liikaa tolle nopeustestinä. Kyllä tolla lopullisella FPS:llä pitäis ET pyöriä..ainakin luulisin.
     

Jaa tämä sivu