1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Miksi ei toimi???

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi mia73 29.04.2007.

  1. mia73

    mia73 Member

    Liittynyt:
    14.08.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin käytettynä Kansalaisboksin kaapeliverkkoon. Laite on hieman vanhempi, koska siinä ei ole korttipaikkaa. Tarkoitus oli asentaa boksi pojan huoneeseen, jossa on vanha TV (ehkä noin 10 vuotta vanha), mutta kun sain sen asennettua, niin boksi ei löytänyt signaalia. Kokeilin asentaa laitteen omaan makuuhuoneeseen olevaan telkkuun, joka on noin 3 vuoden ikäinen pieni matkaTV ja boksi toimi vallan hyvin. No tein vielä testin ja asensin boksin tytön huoneeseen, jossa on noin 7 vuotias TV ja sama juttu kun pojan huonseessa eli boksi ei löytänyt signaalia?!?!

    Ajattelin, että vika on antenninjohdossa, koska sama johto haaroittuu sekä pojan, että tytön huoneeseen ja sen takia vein tytön TV:n olohuoneeseen ja asensin sen ja boksin suoraan seinässä olevaan antennipistokkeeseen. Ja yllätys oli suuri, ei vieläkään signaalia???

    Eli missä vika on? Johtuuko tuo siitä, kun digiboksi on niitä ns. ensimmäisiä malleja ja se ei sen takia toimi vanhepien telkkujen kanssa? Vaikka mielestäni tuo noin 7 vuotta vanha TV ei ole kovinkaan vanha, vai onko?
     
  2.  
  3. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Miten boxi kytketty noihin näkymättömiin tv.hin.
    Näkyykös noista kummastakaan telkkarista mitään boxin valikkoja sun muuta?
    Jos valikot näkyy silloin jostain syystä bitit eivät virtaa antenni johdossa.

    Edit: josko scartilla tv.t kiinni, saattaneen joutua hakemaan a/v-kanavan josta boxi näyttää kuvaa. Ei välttänättä toimi automaattisesti.
     
    Viimeksi muokattu: 29.04.2007
  4. karhi

    karhi Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Joutuu hakee a/v kanavan ja käyttämään boksin kaukosäädintä kanava hakuun ja äänen säätöön. Telkusta ensin perus äänensäätö ja boksista loput.
     
  5. mia73

    mia73 Member

    Liittynyt:
    14.08.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    TV:n ja boxin välissä oli scart-johto ja antenninjohto meni suoraan digiboksiin. Ja mä kokeilin niitä AV-kanavia, mutta ei auttanut...???

    Laitoin nyt tuon boxin meidän makkarin telkkuun, kun kerran toimii. Mutta mitenkäs sitten kun mun pitäisi ostaa vielä noihin vanhempiin telkkuihin digiboxit, niin voiko käydä niin, että mikä tahansa boksi ei niiden kanssa toimikaan?
     
  6. karhi

    karhi Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mulla ainakin toimi 15v vanhassa matka telkussa joka on tytön huoneessa ja vahvistimella varustetussa sisä/pöytä antennissa. Antenni maksoi jotain 16€. Boksi on ihan perusboxi ilman kortin lukijaa. Matkaa lähimpään lähettimeen on noin 40km josta singnaali tulee.

    Kai laitoit antennin boxista telkkuun?
     
    Viimeksi muokattu: 29.04.2007
  7. cpenter83

    cpenter83 Regular member

    Liittynyt:
    28.05.2005
    Viestejä:
    1,353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kaikissa markkinoilla olevissa kaapelibokseissa on kortinlukija, sinulle on myyty siis antenniversio.
     
  8. mia73

    mia73 Member

    Liittynyt:
    14.08.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä mä uskon liittäneeni boxin ihan oikein niihin kahteen telkkuun, joissa en boxia saanut toimimaan, koska liitin sen ihan samalla tavalla tuohon pieneen matkatelkkuun, jossa se pelittää ihan hyvin. Sen takia en ymmärräkään missä vika on?!?!
     
  9. mia73

    mia73 Member

    Liittynyt:
    14.08.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jaa... Mutta se tyyppi (työkaverini) jolta ostin boxin, asuu kaapelitalossa ja on muuttamassa ei-kaapelitaloon ja sen vuoksi myi boxin pois. Oletko ihan varma tuosta väittämästäsi?
     
  10. karhi

    karhi Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jos se toimii yhdessä telkussa kaapeliverkossa niin ei se voi olla antenniversio vaan kaapeliversio.
     
  11. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Heh koitas, roudaa se oma matka-tv sinne pojan huoneeseen ja kytke boxi kinni pelaako?
    Kyllähän noiden tv.iden pitäisi pelata, jos niissä scartitkin (ilmakin pelaa rf-modulaattorilla varustetuilla boxeilla).

    <<testasitko.
     
  12. cpenter83

    cpenter83 Regular member

    Liittynyt:
    28.05.2005
    Viestejä:
    1,353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Olen aivan 100% tuosta väittämästä että kaikissa Suomessa myytävissä kaapelibokseissa on kortinlukija (kuuluu Kaapelitelevisioliiton tekemiin määrityksiin). Asuuko kaverisi Welhon verkossa joka lähettää myös antennimuotoista signaalia tai voi olla myös, että itse kaapeliverkko huonolla eristyksellä toimii antennina.

    Tuosta voit vielä katsoa eri boksimallien kuvat: http://www.kansalaisboksi.fi/ (vertaile kyljen ilmanvaihtoaukkojen mallia omaan boksiisi)

    Antenniverkon boksista on vanha ja uusi versio. Kaapeliversiosta on vasta yksi malli, koska kaapeliverkon version 2.0 tulee myyntiin vasta ensi kuussa.


    Vielä suora lainaus Kaapelitvliiton sivuilta koskien kortilukijaa:
    6.1 Conax CA system overview
    Incoming services are descrambled at the head-end and then rescrambled before
    being sent to the cable network. Usually, only the video component is scrambled,
    but there are services where both video and audio are scrambled. Teletext subtitling,
    DVB subtitling or AIT components will not be scrambled.
    Finnish DCTV operators are using Conax CAS versions CAS3 and CAS5. Receivers are
    required to implement embedded Conax CAS
    when common interface slot is optional.
    Conditional access system is expected to use the same physical return channel with
    MHP middleware if the STB is equipped with MHP.
    If incoming services are having occasionally encrypted (for example PPV) content
    and multiple &#147;Access Criteria&#148; values are used, then the network operator and
    original broadcaster may need to agree separate mechanisms to define
    corresponding CA signaling in their network. Cable television network operator CA
    signaling may be different compared to original broadcaster.


    Tuskin varsinkaan nimenomaan suomalaisille tehty kaapeliboksi rikkoisi tämän maan teknisiä vaatimuksia
     
    Viimeksi muokattu: 29.04.2007
  13. mia73

    mia73 Member

    Liittynyt:
    14.08.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos cpenter83! Nyt mä olen myös täysin vakuuttunut siitä, että mulle on myyty antenniversio (valitettavasti). Mutta hätä ei ole onneksi tämän näköinen, työkaveri ottaa boksin takaisin ja on tyytyväinen, kun se toimii myös heidän tulevassa kodissa =)

    Kiitos paljon kaikille vastanneille!
     
  14. Geffen69

    Geffen69 Member

    Liittynyt:
    07.05.2007
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mun koneella ei toimi juri mikään video millään ohjelmalla eikä mikään formaatti. Paitsi .vob .mov (en oo koittanu ihan jokasta) .... mitä teen et saan toimii??!
     
  15. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  16. Geffen69

    Geffen69 Member

    Liittynyt:
    07.05.2007
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16

Jaa tämä sivu