1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mikähän mättää digiboxissa?!!

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi donnax11 02.07.2011.

  1. donnax11

    donnax11 Member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on Topfield/TF400PVRc tallentava digiboxi. Semmoinen ongelma, kun sammutan digiboxin, niin kaikki ajat ja päivämäärät nollaantuu ja ne pitää aina käydä laittaa uudestaan menusta, kun laitan päälle. kellonaika etu näytössä on aivan väärä, eikä sitä pysty muuttamaan mitenkään manuaalisesti.Tallentaminen kyllä onnistuu, kunhan digiboksi on kokoajan päällä. Eli sammuttaessa menee pvm 01.01.2003 ja aika 00.00.tallentaminen ei onnistu digipoksin ollessa kiinni, mutta tallentaminen onnistuu kyllä sen ollessa auki ja kun on kaikki pvm.t ja kellon ajat laitettu uudestaan kohdalleen.
    Toivon joltain järkevältä vastauksia, kun en itse tiedä tämmöisistä asioista, että missähän on vika vai pitääkö hankkia uusi laite?
    Kiitos vastauksistanne!
     
  2.  
  3. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,530
    Kiitokset:
    232
    Pisteet:
    93
    Haiskahtaa vähän normaalilta Topparin virtalähteen toisiöpuolen kondensaattorivialta.
    Korjataan vaihtamalla KAIKKI Topparin virtalähteen konkat uusiin.
    Eri juttu sitten kannattaako?
    Tuolta voit bluray:ltä kysellä...

    T: Vesku

    Edittiä: Pianovhreitä...
     
    Viimeksi muokattu: 02.07.2011
  4. donnax11

    donnax11 Member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitti paljon!En noista vioista paljoo ymmärrä ja oisi kiva tietää sitten, että kannattaako korjaaminen vai hankkiakko uusi tms. En tiennytkään tosta foorumista, kysäsenpä sieltäkin :)
     
  5. donnax11

    donnax11 Member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Meinaan luultavammin hankkia uuden boksin, niin voisiko joku suositella jotain merkkiä? Pysynkö edelleen topfieldissä vai oisko joku muu suosittu merkki? Ihan perus tarpeisiin. Mielessä olisi esim. TF520, TF5100, Finnsat FSC05PVR(saisi halvalla), handam DVB-c6000, medion MDC 4400...niitä on niin paljon. Olisiko joku näistä hyvä? Vai, mitä ei ainakaan kannata ostaa!? Oisi kiva mennä kauppaan vähän viisaampana...
     
  6. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Unohda ehdottomasti ainakin se Finnsatin FSC05, jos on halpa niin on myös varsin onneton räpellys, lue vaikka tästä:
    http://www.edukas.fi/tuote.cfm/20080/finnsat_fst05-pvr#arvostelut

    Sanoisin kyllä että jos olet Topfieldin huonoimman mallin kanssa pärjännyt niin ehkä tulet hyvin toimeen vaikkapa tuon TF520 mallin kanssa? Kokemusta minulla on ainoastaan neljästä Humaxin boksista, eli perheen ja sukulaisten laitteista ja näitä ei enää kaupasta saa joten turha niitä suositella. ;)
     
  7. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,530
    Kiitokset:
    232
    Pisteet:
    93
    Valitettavasti mikään merkki ei ole nykyaikana täydellisen viaton...
    Niinkuin Japsu1 tossa jo totesi, ainakin heti löytyi joku vältettävä..
    Itse olen Topparin eri mallien kanssa pärjännyt, mutta myös kironnut niitä, nykyään on useampi "kusiainen" eikä sitäkään oikein vaativaan käyttöön (eli samanlaiseen kun mulla) voi suositella...

    Vielä täsmennystä asiaan? Kaapeli (C) vai antennimalli (T)?

    T: Vesku
     
  8. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Unohda myös Medion! Aivan täysiä susia. Ja niinpä, Humaxin ostaisin minäkin jos niitä jotain saisi.
     
  9. donnax11

    donnax11 Member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pitäisi saada kaapelimalli...ehkä sitten päädyn topfieldiin, mutta niitäkin kun on niin monenlaisia, ni ehkä sitten se TF520 malli, jota joku jo ehdottelikin. Toisessa viestiketjussa oli vinkki, niin pidin nytten yön yli johdon irti, kun aikaisemmin olin niin malttamaton, kun sitä kokeilin. Se auttoi ainakin toistaiseksi ja nytten laite jotenkin "normalisoitu" ja kello aikakin näyttää aikaa etunäytössä ja on vielä pysynyt ajat ja pvm:t kohdallaan sammuttaessa,sitä en tiiä kauan kestää, mutta toivoa vielä on :) hyvin on palvellut TF400 tähän mennessä, eikä mitään muita vikoja ole ollut. Uuden osto kuitenkin harkinnassa lähiaikoina. Toi on just tärkeää tietää, mitä merkkiä ei ainakaan kannata ostaa, kiitos siitä...niistä tulee vaan harmia sit heti kättelyssä.
     
  10. HifiToday

    HifiToday Member

    Liittynyt:
    23.07.2011
    Viestejä:
    54
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ehdottomasti Humax, meinaan alkaa olemaan ainoa (kokonaan) toimiva merkki, ainakin tallentavissa.

    Itsellä ollut Humax 9500c ja ihan ilman ongelmia jo lähes 2 vuotta. Suosittelen!
     

Jaa tämä sivu