1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mikä päivittyy "salaa"?

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi 1pertti 07.12.2015.

  1. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Olen muutaman kerran huomannut kohta koneen (Windows 7 Pro) käynnistyttyä tai herättyä lepotilasta, että prosessit msiexec ja trustedinstaller kuormittavat merkittävästi prosessoria. Käsittääkseni kumpikin liittyy Windowsin päivitystoimintoihin, mutta minulla ei ole Auto Update käytössä eikä kyseessä ole manuaalisen päivityksen jälkeinen uudelleenkäynnistystilanne. Prosessit sammuvat sitten itsekseen jonkin ajan kuluttua. Ihmetyttää, mitä päivitetään "virallisten päivitysten" ulkopuolella. Onko tietoa tai valistuneita arvauksia?
     
  2.  
  3. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Arvaus tämä on. Varmaan Win10:n pakkotuputusta, arvelen. Olen huomannut jo pari kertaa sen tyrkyttäneen kuukausi päivitysten yhteydessä uudelleen tuota KB3035583 päivitystä, vaikka olen sen piilottanut aikaisemmin, samaten on pari kertaa uudelleen tehnyt C:n juureen sen päivityskansion.
    Minusta tuo on ärsyttävää ja olisi kiva saada se loppumaan.
     
  4. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Eikös sen pitäny paheta vielä toi kympin tuputus? Mullon kaikki päivitykset disabloitu seiskasta mut toi trustedinstaller kummittelee mullaki.. Siitä löyty kyllä juttua googlella eikä kaikki liittyny kymppiin, kandee katella.
     
  5. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    Evil Microsoft vaan syöttää haittaohjelmia teidän koneille.
    No onko konelle tullut mitään sen jälkeen kun ne prosessit on vienyt niitä tehoja?
    uusia päivityksiä uusia tiedostoja?

    Jos ei halua huolehtia siitä että se kymppi siellä päivityksissä kummittelee ja varmuutta siitä ettei se kuormita niitä prosesseja niin käyttäkää GWX Control Panel ohjelmaa sen pitäisi estää automaattisesti kaikki kymppiin liittyvä.
    Ja toisin kuin monet epämääräiset ohjelmat ton pitäis oikeasti toimiakin.
     
  6. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Niinkö aiemmin laitoin, kun guugeloittin tuota trustedinstallerin cpu usage-casea niin eipä kaikki liittyny kymppiin. Mut paskajuttu että itellä oli hetken aikaa mopoläppäri käytössä joka oli välillä käyttökelvoton kymmenenki minsaa ko pari prosessia vei cpu-käytön 99%-100%
     
  7. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    Saitko syytä yhtään selville?

    E: mulla on tämmöen 8 vuotta vanha kakkos kone hurjalla 2 gigan muistilla ja se jäätää jossain välissä aika paljon kun jotkut prosessit tekee jotain, tässä on tosin kymppi enkä o sen kummemmin jaksanut pähkäillä kun lähinnä uutisia luen ja se on vain hetkittäistä kun ne prosesit vie tehoja.
     
    Viimeksi muokattu: 07.12.2015
  8. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Ei mitään.. Update oli disabloitu täysin, kuten kaikki muukin mitä en kaivannu. Montaa eri fiksiä koitin vaan ei selvinny. Nooh, se läppäri kosahti joten problem solved :D
     
  9. JTPN

    JTPN Active member

    Liittynyt:
    03.09.2010
    Viestejä:
    1,148
    Kiitokset:
    71
    Pisteet:
    58
    awww yeeess 7.8.2015 on edellinen w8.1 päivitys asennettu eikä näy mitään joutavuuksia w10 käyttiksestä :)
     
    rick79 kiitti tästä.
  10. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Pistäny merkille että vanhemmat koneet jää winukan jälkoihin ja pahasti, kaikki xp:stä ylöspäin vetää polvilleen noi +-10v-masiinat. Linux on niihin sopiva vaihtoehto. Omat hermot rauhottu hurjasti ku laitoin yhteen vanhempaan vehkeeseen zorinin, vaikka siinäki on silmäkarkkia ehkä liikaa
     
  11. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    Oon ajatellu jossin vaiheessa linuxeja kokeilla mutta kun sattu toi kymppi tuleen sopivasti niin enpä sitä linuxia tohon romuun kannetavaan sitten jaksanut pistää, tää varmaan hajoo jossain vaiheessa kun ei oikein toimi toi tuuletin ja kone kumenee aikalailla, no aikahyvin se vuosia onkin kestänyt.
     
  12. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Eikös tuo KB3035583 ollut juuri se, jonka poistaminen hävitti Win 10 -latauskuvakkeen tehtäväpalkista? Poistin sen aikoinaan, eikä kuvake ole enää ilmestynyt, mutta tuo KB-numero löytyi silti asennettujen päivitysten luettelosta. Poistin sen taas ja se hävisi luettelosta, mutta samalla näytössä vilahti herja, että jotakin ei löytynyt.

    Tänään tuli taas päivityksiä, joista yksi tärkeäksi mainittu on KB3112148, josta ei löydy mitään tietoja. Kun lisätieto-linkkiä klikkaa, tulee sivu ""Yritä etsiä tarvitsemaasi. Tätä sivua ei ole." / "Try searching for what you need. This page doen't exist." Tosi vitsikästä.
    Kiitos linkistä, ehkä vielä kokeilen, mutta olen tosi varovainen asentamaan mitään tuollaisia apuohjelmia. Enkä tosiaan ymmärrä, miksi tarvitaan kolmannen osapuolen sovellus estämään tilaamattoman ja ei-halutun aineiston pakkosyöttö koneelle. Onhan Windowsissakin siihen asetukset, mutta Microsoft ei näytä niitä kunnioittavan.

    Erityisesti tuollainen risoo silloin, kun on maalla hitaiden datayhteyksien varassa. (Olen aamulla lähdössä, joten siksi päivittelen nyt kiinteällä yhteydellä). Joillakin on lisäksi liittymässään datakatto ja toisissa maissa saattaa jokainen siirretty bitti olla maksullinen. Kumma ettei EU:n viranomaiset ole tässä asiassa heränneet.
     
  13. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
  14. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    Ymmärrettävää varovaisuutta, tuosta GWX:stä on myös portable versio jos ei halua asentaa mitään ja myöskään asennettava versio ei sisällä mitään pup:ja tai muuta vastaavaa ja ainakin blogin sivulla kommentointi on avointa ja tekijä ottaa myös palautetta vastaan.
    Alla vielä lainaus sivulta, tokihan näitä voi kirjoitella kuka vain mutta tuskinpa kukaan näkisi vaivaa näin paljon kun sen ohjelman toimnta olisi helppo todeta jos se jotain laitonta tekisi. (tämä siis lähinnä jos joku muu asiasta kiinnostunut lukee tätä)

    Mutta kuten totesit ei tuohon pitäisi tarvita erillistä ohjelmaa eikä se pakko olekaan vaikka tuollakin se ky helposti.

    Sen takia kannattaakin katsoa Upgrade to Windows 10 Update - Enable or Disable in Windows 7 or 8.1 by Brink - Ten Forums siinä mennään ihan windwsin omien asetusten kautta.
     
  15. 99eki

    99eki Regular member

    Liittynyt:
    17.12.2012
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    58
    Pisteet:
    38
    Poistin eilen KB:t 3035583, 2952664, 3021917 ( *Trinity*n aikaisemmin suosittelemat poistettavat) ja KB:n 3112148.
    Oli vain jäänyt W-Update automaatille, niin ne olivat aamulla taas päivitetty.

    Poistin äsken ne uudestaan, minulla on nyt päivityksissä käytössä "Tarkista päivitykset, mutta anna minun valita ladataanko ja asennetaanko ne".

    Nämä samat KB:t ilmestyivät taas päivitettäviksi "valinnaisina suositeltavina" päivityksinä.

    Annan niiden olla siinä, en piilota, enkä lataa niitä, näin voin pitää niitä "silmällä".

    Minulla on siis Win 7 Pro.

    Kyllähän Microsoft yrittää varmasti, vaikka väkisin saada 10 käyttiksen minullekin.
     
  16. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Tällä pikkukoneella mennään seiska hp loppuun asti. Kokeilin tuota *Trinity*:n linkkaamaa keinoa. #13

    W10 disable.PNG
     

Jaa tämä sivu