1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

mikä on paras p2p ohjelma

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi leaf89 14.07.2005.

1. BeGC

BeGC Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Riippuu nettiyhteydestäsi. Esim. mulla on vaan 512/512kt nettiyhteys, joten saan usein ihan normi DC:lläkin koko kaistan leveydeltä, joka on tälle yhteydelle ~52kt/s. Mutta esim. 8/1 megan yhteydellä saattaa RevConnectilla saada selvänkin latausnopeuden lisääntymisen, kun siinä ladataan monelta käyttäjältä samanaikaisesti.

2.  
  3. mozilla

mozilla Regular member

Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    LimeWire is number 1.

4. Miitti

Miitti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No kun mulla on down 140kt/s, niin jos on monta jonossa, tulee jokaiselta ~2kt/s, ei kuormita niiden kaistoja yksittäin, mutta yhteensä tippuu mulle se 140kt/s, netlimiter pois, tulee 220kt/s eli maksimit.

5. tatemus

tatemus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nämäkin on täysin makuasioita,joillekin sopii paremmin eri ohjelma kuin toiselle.
    Kokeilemalla löytää yleensä parhaimman itselleen.
    En siis viitsi mainostaa mitään parhaaksi,koska se ei välttämättä ole toisella hyvä ohjelma.

6. z3nz3

z3nz3 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    DC++ siin on paras

7. Joonas112

Joonas112 Guest

Ainaski mulla ku vaikka olen DC++ ladannut semmosen tiedoston: trackmania.bin
    (ei oo fake) ni tulee jotain 15mt/s et silleen!

8. jannne

jannne Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ...vai että 15 millitavua sekunnissa :p

9. dafge

dafge Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    DC++ Revconnect tai Skype

10. Ahomake

Ahomake Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    DC++ on mun mielestä paras ohjelma. Se on ns. puhtain tiedostojen vaihto ohjelma FTP jälkeen. FTP:ssä tosin on niin vaikea saada tunnuksen oikeisiin paikkoihin, joten sen voi unohtaa.

En ymmärrä näitä "pitää saada monelta nopeaa" kommentteja, koska ajatteleeko kukaan koskaan muuta kuin itseään. Juuri nämä kazaat ja revconnectit ja muut tukkii verkon ja siksi en niitä suosi. Kaikista paras on kun lataa yhdeltä käyttäjältä tiedostoa ja jos hän menee pois jatkaa joltain muualta jne.. Jos tulee joku hitaampi käyttäjä väliin niin dc itse katkaisee (kunhan itse määrittää asetuksissa "katkaise yhteys, jos nopeus ei yltä 10kt/s 3 minuutin aikana" kohdan) ja yrittää ladata joltain muulta käyttäjältä.
    Liian hidastakaan tämä ei mielestäni ole, koska minulla on aina kymmeniä tai satoja tiedostoja jonossa ja dc hakee 5 paikasta kerrallaan. Yhteisnopeus ei ole aina sen 10 megaa tai 2 megaa, mihin mun yhteydet pystyy, mutta mihin tässä nyt niin kiire on? Pari päivää odottaa, niin taas on kovoilla paljon järjesteltävää.

Jakorajoista valittamisesta en ymmärrä. Nykyään saa niin halvalla kovoja, että jokaisella täytyy olla niihin varaa ku vähän viitsii säästää. Baariin kyllä laitetaan 300€ viikonlopussa, mutta ei raskita ostaa yhtä ulkoista 150gb kovoa joka maksaa 150€! Ja tuo siis sopii myös noille läppärin käyttäjillekki. 150gb jaoilla pääsee jo parhaisiin hubeihin, mikä auttaa imuttamista todella paljon.

Itselläni koneet on 24/7 päällä, joka vaikuttaa noihin latauksiin paljon, mutta niillä joilla kone on makuuhuoneessa, niin se onkin hankalampi homma. Ei auta ku laittaa dc käynnistymään aina automaattisesti kun kone laitetaan päälle. Tällä tavalla saa kyllä nuo yleisimmät tiedostot imutettua, mutta aikaa vaativien harvinaisempia tiedostojen saanti voi olla tuskaisen hidasta. Ainoa mahdollisuus on mennä dc:ssä hyvään hubiin, tulla tutuksi keskusteluissa ja pyytää jotain alan harrastajaa hakemaan tiedostot sinulle. Niin mm. mun hubissa toimitaan.

On tuo bittorrent kyllä hyvä noissa dvd-muodossa olevien tiedostojen hakemiseen, mutta mun mielestä ne vie turhan paljon tilaa. Mää kyllä tyydyn vähän huonompi laatuiseen, mutta kahdeksan kertaa pienempään tiedostoon.
    Lisäksi tuo bittorrentissa oli liian hankalaa jakaa mitään. Vaikka olenki alan harrastaja ja aikaa on opetella, niin silti oli alkuun pääseminen vaikeampaa kuin dc:ssä. Ja ei se imuttaminenkaan nyt niin nopeaa ollu.
    Tiedostojen löytymisestä on hankalaa väitellä, koska minä löydän kaiken ja liikaakin dc:stä. Voi olla, että tulee nopeampaa bittorentiin jakoon, mutta edelleen on aikaa odottaa.

11. hande89

hande89 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei ole ollut mitään ongelmia DC:n kanssa. DC++ on paras ja huonoin on ehdottomasti Kazaa. Vaikka olisi kuinka lite-versio niin aina siinä joku spyware tulee mukana ja Kazaassa liikkuu paljon feikkejä ja viruksia. Kazaan levitys pitäisi lopettaa koska se on tietoturvan kannalta aika vaarallinen softa.

12. konverter

konverter Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Torrent tottakai on paras ja emule siinä sivussa, ja netlimiterin käyttö pitäisi kieltää jollain antipiraatti lailla :) DC olis muuten hyvä mutta suomalaisilla hubien pitäjillä on yleensä jotain jumaluus komplekseja ja potkitaan huvikseen porukkaa pois kun on paha päivä alla. Onneksi ulkomaalaisilla hubeilla on YLEENSÄ paremmat tavat.

T.O.R.R.E.N.T Best way get high !

13. DolbyR

DolbyR Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    AZUREUS

14. Ylke

Ylke Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Torrentti on aika kova, emule ja DC++ hyvinä p2p-softina heti perässä :D

15. [FIN]aSa

[FIN]aSa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    DC++ on se mihen ehkä eniten tullu tutustuttua ja sanon että olis jopa paras... Ei mitään torrenttejakaan vastaan. Toimivia kummatkin. :)

16. Uffomiäs

Uffomiäs Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ehdottomasti Utatane !

17. aaxxeell

aaxxeell Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Dc++ riittää vallan mainiosti.

18. DarthT

DarthT Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    DC++ ja torrent riittävät aivan mainiosti :)

19. qsz

qsz Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ihan mikä tahansa muu kuin Kazaa (Revconnect tosin oma lemppari)

20. myyri

myyri Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mikä tuo Reconnect on, mistä kaikki puhuvat? DC++ jatke ?

21. sak3mann1

sak3mann1 Guest

Torrenteja suosin. Dc++:lla tulee hyvin pienemmät tiedostot, kuten musiikki, mutta torrentilla lataan kaikki suuremmat (>200mt).Dc++:lla tulee aika paljon paskaa, feikkejä, viruksia ym. ja niin sanottuja hyviä hubeja ei ole olemassakaan. Bitcomet on paras torrentti.

Jaa tämä sivu