1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mikä olisi paras/kehittynein PSP-malli???

Viestiketju PSP -osiossa. Ketjun avasi tubbe86 30.07.2012.

  1. tubbe86

    tubbe86 Member

    Liittynyt:
    30.07.2012
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei kaikille! Olen uusi hienolla foorumillanne ja haluaisin vastauksen otsikossa esitettyyn kysymykseen. Olen jo pitkään harkinnut jonkin käsikonsolin ostamista ja kun hiffasin, että PSP:lle on saatavissa UPEA Final Fantasy Tactics päätin ostaa sen! Muutoin olisin ostanut Vitan, mutta kun sille ei tuota peliä taida saada??? Eli onko noista malleista 3004 ns. "paras"??? Lähinnä tekniseltä kannalta? Iso koko on pikemminkin plussaa itselleni kun käteni ovat aikas isot. Mahdollisimman hyvä/iso näyttö on myöskin tärkeää. Kaikki muutkin vinkit ovat tervetulleita! Mistä kannattaa ostaa jne... Kiitoksia jo etukäteen!
     
  2.  
  3. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Jos kolmetonnisen jostain saat niin se on hyvä, saatavuus tosin voi olla aika kortilla kun taitaa olla menossa pois markkinoilta uudempien mallien ajamana.

    Uusimmassa E1004-mallin PSPssä karsittu ominaisuuksista pois stereokaiuttimet ja Wi-Fi, mutta jos et näitä tarvitse niin, konsoli vastaa muuten aika tarkasti samaa linjaa kuin kolmetonninenkin.

    Laitteiden mukana ei tule muistikorttia, eikä pelien tallennus toimi ilman sitä, joten muista ostaa myös muistikortti.
     
  4. tubbe86

    tubbe86 Member

    Liittynyt:
    30.07.2012
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen tosiaan huomannut, ettei kolmetonnista oikein löydy mistään. Eli tonninen sitten. Uutena saa noin satkulla ja siihen siis vielä tuo muistikortti päälle. Kiitoksia avustasi!
     
  5. tubbe86

    tubbe86 Member

    Liittynyt:
    30.07.2012
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Muistikortista vielä sellainen kysymys, että toimiiko tuossa ihan tavallinen microsd-kortti? Vai onko siihen kehitetty jokin oma "sony standard" kortti joka maksaa omaisuuden?
     
  6. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    PSPssä on MemoryStick Duo-korttipaikka, mutta ainakin omaa kolmetonnista ostaessa riitti kun sanoin että tarvitsen PSPhen muistikortin, niin osasivat katsoa sopivan. Itsellä on Sonyn Memory Stick PRO-HG Duo 8GB ja hyvin toimii. Itse jouduin ostamaan kortin muualta kuin konsolin ostoliikkeestä, kun olivat loppu sillä hetkellä, mutta yleensä ne ovat saatavilla konsoleita myyvistä liikkeistä.

    Virallisesti yhteensopivia:
    Memory Stick Duo
    MagicGate Memory Stick Duo
    Memory Stick PRO Duo
    Muiden valmistajien Memory Stick Duo-kortit joissa on Memory Stick-logo
     
  7. tubbe86

    tubbe86 Member

    Liittynyt:
    30.07.2012
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuli tänään tilattua muutama peli sekä tuo tonninen PSP. Samalla myös tuli hommattua muistikortti! Saas nähä kuinka kestää ennen kuin pääsee sisään tähän käsikonsolimaailmaan, kun edellisen kerran tuli omistettua Gameboy color yli kymmenen vuotta sitten... Kiitoksia kaikille neuvoista ja vinkeistä!
     
  8. Kuvaputki

    Kuvaputki Member

    Liittynyt:
    12.11.2011
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Suosittelen myös modaamaan, eli asentamaan CFW. CFW:llä varustettu PSP on uskomattoman mahtava ja tällöin voi pelata PS1-pelejä ja käyttää Homebrew-ohjelmia. Osa Homebrew-ohjelmista vaatii sen netin, joka PSP E1000-mallissa ei ole oikee hyvä juttu, mutta pystyy käyttämään emulaattoreitakin (GBA, SNES yms.) jotka ei sitä nettiä tartte. Nettiä vaativia Homebrew-ohjelmia on esim. Go!Tube jolla pystyy katselemaan YouTube-videoita ja sellainen PSPKVM-ohjelma on sellanen millä pystyy ajamaan Java-pohjaisia pelejä ja ohjelmia, Java-ohjelmista Opera Mini on yksi loistava ja tomiva nettiselain, toisin kuin PSP:n oma. Itselläni on 3000 ja olen ollut tyytyväinen siihen, silloin kun siinä on CFW, eli Custom Frimware.
     
  9. tubbe86

    tubbe86 Member

    Liittynyt:
    30.07.2012
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olet varmasti oikeassa tuon modaamisen kanssa, mutta olen teknisiltä taidoiltani niin vaatimaton, etten edes osaisi "modata" laitetta! Tärkeintä minulle on kuitenkin pelkkä pelaaminen, joten toivottavasti tuo siihen välttää ihan vakionakin...
     
  10. G4M3R69

    G4M3R69 Member

    Liittynyt:
    28.01.2012
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itsekkin suosittelen psp:een modausta, koska silloin saat ladattua netistä pelejä, homebrew-ohjelmia ja emulaattoreita. Modaus ei ole hankalaa ja netistä löytyy miljoonia ja taas miljoonia modaus ohjeita. Siitä vain koittamaan :)
     
  11. Kuvaputki

    Kuvaputki Member

    Liittynyt:
    12.11.2011
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jep. PSP on mun mielestä paras ja huippu, vaikka kuinka Vita olisi jo olemassa. Sen verran uutta, modaamattomankin PSP:n omistajille, että menemällä tuonne: http://pspradio.co.uk/kkradio.php PSP:llä niin saa hyvän nettiradiosoittimen jolla voi SHOUTcast-lähetyksien lisäksi kuunnella MP3, PLS ja M3U striimejä, kuten esim. Radio SuomiPOP, toiseen välilehteen saa radion kuuntelun ajaksi vaikka eBuddy mesen taustalle tai Facebookin. PSPKVM Java-emulaattoria suosittelen myös todella paljon koska siihen saa esim. Opera Minin Java-versio joka on paljon parempi kuin PSP:n oma selain. PSP:lle saa vaikka mitä! :)
     

Jaa tämä sivu