1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mikä olis hyvä näytönohjain näille mun käyttötarkotuksille?

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi RoHmU 14.02.2007.

  1. thtorsten

    thtorsten Regular member

    Liittynyt:
    13.01.2007
    Viestejä:
    1,166
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    noin 50-100 riippuen laadusta ja merkista
     
  2.  
  3. apilas

    apilas Guest

    No tässä on nyt pieni ongelma, että tuo mun ehdotus olisi vähän niin kuin sellainen "kuuma peruna", ettei sitä ihan joka paikkaan voi ehdoittaa :(

    Olen kuitenkin varma, että sinun kokoonpanoosi se sopisi vallan mainiosti.
     
  4. kemikaali

    kemikaali Regular member

    Liittynyt:
    03.02.2005
    Viestejä:
    1,228
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jos vielä meinaat ostaa 8800 GTS 320Mt niin joudut melkein ostat uuden koneen että saat sen edes käytiin ja kaiken tehon irti.
    Vista n.100-150€
    X2 prossu n.200€
    Toinen giga rammia 100€
    Virtalähde 100€
    Sekä 8800 GTS 320Mt n.300€ tietysti

    Eli järkevin ratkaisu olisi ostaa 1950 Pro reilusti alle 200€ ja pelata noita pelejä mitä mainitsit ja myös tulevia tai ostaa kokonaan uusi kone vaikkapa parin kuukauden päästä.
     
    Viimeksi muokattu: 16.02.2007
  5. apilas

    apilas Guest

    No sanon heti alkuun jo, että en ala vääntämään sivu tolkulla. MUTTA jos kaveri ostaa dx9 kortin niin eikö olisi kaikkein järkevintä ostaa se käytettynä ja mahdollisimman tehokas?

    PERUSTELUT:

    Käytetty siksi, että näin dx10 kauden alkaessa ei ole järkeä sijoittaa rahojaan ns. vanhaan tekniikkaan, joten käytetyssä tappio on pienin. Toiseksi, todella monet siirtyvät noihin dx10 ohjaimiin, joten noita tehokkaita dx9 ohjaimia on suhteellisen paljon myynnissä tällä hetkellä ja tulee olemaan, kunhan ATI julkaisee vielä omansa dx10 sarjansa.


    Mahdollisimman tehokas siksi, että monet uudet pelit vaativat jo nyt paljon kortilta niin, jos nyt aikoo ostaa väliaikaisesti dx9 kortin ja pelailla kuitenkin tulevia pelejä hiukan pidempään, niin silloin ei ihan joka kortti pelitä.



    Jos olisin RoHmU niin ostaisin tuon 8800GTS 320MB

    jos rahat eivät riitä siihen ja muihin investointeihin,kuten uusi power, niin sitten ostaisin kohta ilmestyviä hiukan halvemman dx10 ohjaimen

    tai jos kortti on saatava mahdollisimman nopeasti niin sitten se tehokas, takuullinen, käytetty dx9 kortti esim. 7900GTO/GTX tai X1950XT jne.




    Ps. Uuden dx9 ohjaimen ostaminen tänä päivänä on kaikkein huonoin vaihtoehto! Tämä on tietenkin vain minun mielipide.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 16.02.2007
  6. thtorsten

    thtorsten Regular member

    Liittynyt:
    13.01.2007
    Viestejä:
    1,166
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Juuri nain. Osta se x1950 Pro, ni ei tarvii koko konetta uusii. Nyt niita saa alle 170e joka on erittain halpa hinta.

    Apila: Peruspelari ei tarvii jotai 8800Gts tai 1950XTX, vaan parjaa hyvin esim x1950 Prolla. Tulevaisuudessa sitten ihan uus kokoonpano prossuineen ja kaikkineen. Ja 7950Gtx ja x1950 Proon ero ei ole suuri, joten turhaan stressaa jonku kaytetyn kortin takia jonka hp on tavallisesti ihan alyton
     
    Viimeksi muokattu: 16.02.2007
  7. RoHmU

    RoHmU Member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No voi köysi... ostin tän mun koneen ihan muutama kuukaus sitte ja noin paljon olis uusittavaa... ei perskutarallaa...
     
  8. RoHmU

    RoHmU Member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko nyt siis ymmärrettävää, että kannattais ostaa toi X1950 PRO mikä nyt olikaan...?
     
  9. apilas

    apilas Guest

    Juu voit olla oikeassa thtorsten. En väitä yhtään vastaan. Katsos kuitenkin mitä pelejä mies "peruspelaajana" pelaa:
    Eli kyse ei ole kaikkein vaatimattomimmista peleistä näyttikselle!

    Itseltäni löytyy kaikki nuo tuossa olevat pelit. Ja olen kahlannut niitä GTO Sanctilla, vielä ovat pelit pyörineet maximum grafiikka asetuksilla. Kohta ilmestyy kuitenkin uusia pelejä esim. MedalOfHonor Airborne, jotka vaativat aina enemmän ja enemmän, joten ettei peli-ilo häviäisi heti niin olisi kai mukavaa, että näyttiksen tehoissa olisi edes pikkuisen pelivaraa noin tulevaisuutta varten.


    Mutta anyway, en rupea kinaamaan. Jos RohmU on vain tyytyväinen niin sehän riittää.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 16.02.2007
  10. thtorsten

    thtorsten Regular member

    Liittynyt:
    13.01.2007
    Viestejä:
    1,166
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei 1gp rammil ja 3500 athlonil hirveest mitaa dx10 peleja pelata... Jos rohmu tuon 8800gts ostaa, niin menee koko kone melkein uusiks.

    Verrattuna tohon vanhaan nayttiksen on x1950 Pro ubersupermegatykkinayttis
     
  11. RoHmU

    RoHmU Member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kuitenkin tässä olis se et en haluu ostaa tällä hetkellä mitään muuta kun ton näytönohjaimen. Oon ostanu koneen joskus jouluna ja tän hetkinen rahatilanne ei oikein tahdo antaa periks ostaa mitään **** uutta prossua ja RAM:ia yms... eli mikä nyt on paras vaihtoehto tota seikkaa silmällä pitäen?

    Eli onko nyt paras se X1950 PRO

    kun lisäinvestointeihin ei oo mun kuukausirahoilla pahemmin varaa.

    Nyt siis haetaan sitä ultimate parasta ohjainta siten, että kokoonpanoa ei tarvitse muilta osin muuttaa!
     
  12. apilas

    apilas Guest

    No jos ostat täysin uuden näytönohjaimen niin sitten tuo X1950PRO 256MB on paras, mutta itse ostaisin käytetyn, takuullisen hieman tehokkaamman DX9 ohjaimen. Esim. tuollainen 7900GTO/GTX lähtee tuohon ~250€ hintaan! Puhumattakaan X1950XT:stä!


    Miten pitkään aiot seuraavalla näytönohjaimella selvitä?
     
  13. thtorsten

    thtorsten Regular member

    Liittynyt:
    13.01.2007
    Viestejä:
    1,166
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/50141

    Tollanen siis. Jos hieman hiljasemman tahdot ni sitten

    http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/50410

    Miksi sun pitaa teha kaikesta niin vaikeeta? X1950 Pro pyorittaa vaivatta noita Far Cry etc peleja, on erittain edullinen tehoonsa nahden. Miks sitten pitaa ruveta kyttaa jotai perskuleen kaytettyi GTX jotka maksaa ihan sikana kaytettynakin. Ja kun tolleen kaytettyna ostaa joltai kaljaveikolta niin ei ole mitaan takeita toimivuudesta ja takuusta. Itse en maksaisi lahes 100e lisaa etta saan hitusen paremman nayttiksen ja viela kaytetyn
     
    Viimeksi muokattu: 16.02.2007
  14. RoHmU

    RoHmU Member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tää hiljasempi versio vaikuttaa varsin houkuttelevalta.
    Mitäs mieltä muut on?

    Käytettyä en aio ostaa.
     
  15. thtorsten

    thtorsten Regular member

    Liittynyt:
    13.01.2007
    Viestejä:
    1,166
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Hyva valinta. Tossa on viela hyva noin 25e cooleri valmiina. Itsekkin olisin tuon Club3d version ostanu jos olisin hieman malttanut
     
  16. apilas

    apilas Guest


    Joo noita kyseisiä pelejä pyörittää tuo X1950PRO, mutta entäs kohta, kun ilmestyy uusia pelejä? Eli onko se väärin, jos ostaa hiukan tehokkaamman kortin, jotta jää sitä pelivaraa tehojen suhteen?



    Ja tuo 7900GTX tekee siinä mielessä poikkeuksen, että monet ostivat kyseisen kortin uutena ~450€-550€, mutta koska 7900GTO ~300€ on lähes tulkoon sama kortti, niin GTX:n omistajat joutuvat puottamaan pyyntihintaa todella rajusti GTO:n omistajiin nähden, koska muuten eivät saisi korttiaan kaupaksi. Noh taas GTO:n omistajat hyötyvät tästä ja heidän ei tarvitse pudottaa hintaa samassa suhteessa GTX:n omistajiin nähden, vaikka GTO ja GTX ovat lähes yksi ja sama kortti.
    Eli GTX omistajat häviävät ja GTO omistajat hyötyvät tästä tilanteesta.


    Ja jos takuut on kunnossa käytetyssä, niin ei ole mitään hätää, kunhan kuitti löytyy!




    Mutta senkun ostaa sen 1950PRO:n, ei se minun pelinautintoa mihinkään kadota. Itse ostaisin vain hiukan tehokkaamman kortin.
     
  17. RoHmU

    RoHmU Member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Apilaksen jutuis on perää kyllä, mutta jostain syystä tää käytetyn tavaran kauppa ei oikein mulle maita... en tiedä mikä on.

    Siks toisekseen melkein kaikki täällä on maininnu tän X1950 PRO eikä siitä ole mitään negatiivista ilmennyt.
     
  18. apilas

    apilas Guest


    Siis se on ainoita vaihtoehtoja UUDEN DX9 näytönohjaimen valitsemisessa. Itse olen myös samaa mieltä, jos kortin on oltava ehdottomasti täysin uusi dx9 kortti.

    Jos kysymykseen tulevat käytetyt dx9 kortit tai uudet dx10 kortit niin sitten X1950PRO ei ole enää ykkösvaihtoehto. Mutta toistan, jos olet ostamassa täysin uuden dx9 kortin niin sitten osta tuo X1950PRO 256MB.'



    Et muutes vielä vastannut, että miten pitkälle aiot seuraavalla kortilla pärjätä?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 16.02.2007
  19. thtorsten

    thtorsten Regular member

    Liittynyt:
    13.01.2007
    Viestejä:
    1,166
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei jmlta, lopeta nyt hyva ihminen sen GTOn jauhaminen joka ikisessa puussa! Sitten jos niita dx10 peleja rupee pelaa, niin GTO hyytyy ihan samanlailla kuin x1950 Pro! Ja se teho joka on x1950Pron ja GTOn valilla on sen verran pieni, etta jos x1950Prolla ei jotain pelia pelata ni ei GTOllakaan

    Apilas on myllytetty lahes joka threadissa noista ainaisista GTO lopertelyista, ja tuo GTO on jonkilainen paahanpinttyma

    Ja apilas, tuohon kokoonpanoon ei enaa paljon tehokkaampa korttia kun x1950 Pro kannata ostaa
     
    Viimeksi muokattu: 16.02.2007
  20. RoHmU

    RoHmU Member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin kauan kun pystyn. Eli luullakseni vuosi pari.
     
  21. apilas

    apilas Guest

    En halua kuulostaa pessimistiseltä, mutta tuo voi olla hiukan liian pitkä aika ainakin X1950PRO:lle. Nyt löytyy jo sellaisia pelejä, mitkä kyykyttävät kyseisen kortin niin mitenkäs esim. puolen vuoden päästä?


    En ymmärrä mitä tuo thtorsten rupesi tuossa riehumaan. Luulisi, että hänkin haluaisi, että sinä olet mahdollisimman pitkään tyytyväinen. Noh ehkä hänellä on sitten toisenlaisia intressejä?


    Tosiaan, ostaisin sinuna hiukan tehokkaamman kortin kuin tuo X1950PRO, jos aioit pelata sillä noinkin pitkään kuin vuosi pari!




    Tuolla olisi pari vaihtoehtoa:

    http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=47553478

    http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=47574442
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 16.02.2007

Jaa tämä sivu