1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mikä olis hyvä musiikin tekohjelma?

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi LadyFox5 18.11.2011.

  1. LadyFox5

    LadyFox5 Member

    Liittynyt:
    23.02.2011
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mikä olis hyvä musiikin tekoon ohjelma?
     
    Viimeksi muokattu: 18.11.2011
  2.  
  3. Anestic

    Anestic Regular member

    Liittynyt:
    27.11.2007
    Viestejä:
    432
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minkälaisen musiikin? Reaperia kannattaa kokeilla, jos siis äänittelet yms. Kevyt ja ilmanen peruskäyttäjille, halpa prolle.
     
  4. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Jos itse soittelet ite vaikka kitaraa ja/tai syntikoita ja lauleskelet niin kyllä ykkösvaihtoehto on Cubase. Sen opettelu on kuitenkin haastavaa eli jotain pikkutietoa pitäis olla sekvensseriohjelmista etukäteen. Toinen on cakewalk, siinä on vaan muutamia pikku bugeja jonka takia en itse ainakaan enää koske siihen. Isona miinuksena kävi muutama vuosi sitten että rummut ja basso oli midinä, laulu ja stemmat oli wav:na kuin myös kitara ja synat. Sitten kun yritin exporttaa sitä wav:ksi niin se ei kääntäny rumpuja ja bassoa ollenkaan. Otin yhteyttä asiakastukeen niin vastaus tuli kuukauden päästä että "kyllä meidän ohjelmassa on sellanen vaihtoehto että saa myös midit ulos wav muodossa, jos se ei jostain syystä toimi niin sille emme voi mitään". Sinne meni monen viikon työt, sainhan mä sen ulos sitte minidisc:lle mutta samantein poistin koko shaissen koneelta enkä ole cakewalkkiin koskenu enää.

    Edit: niin ja hippihoppipoppiplääh musiikin vääntöön fruityloops on ehken oikea vaihtoehto..
     
    Viimeksi muokattu: 18.11.2011
  5. Pro619

    Pro619 Regular member

    Liittynyt:
    06.09.2010
    Viestejä:
    565
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen vähän aikaa käyttänyt fl studio XXL 8. Täytyy sanoa että hyvä
    musiikin teko-ohjelma on jos osaa käytää.
     
  6. ep_

    ep_ Regular member

    Liittynyt:
    17.10.2010
    Viestejä:
    192
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tossapa yllä oli hyviä mutta pienempänä käytin EJayta. Siinä vain pudotellaan valmiit samplet aikajanalle ja sitten kappale on valmis.

    http://www.ejay-store.eu/
     
    Viimeksi muokattu: 19.11.2011
  7. Archimp

    Archimp Regular member

    Liittynyt:
    27.04.2011
    Viestejä:
    144
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    niin noh ei ehkä kannata enää fruityloopsia käyttää kun se on 10 vuotta vanha ohjelma.
    nykyään ohjelmaa kutsutaan FL studioksi ja siitä viimeisin on 10 versio.
    ainut miinus ohjelmassa on ettei se tue eastwestin 64bittistä play:tä.( vaikka supportti väittää että heidän koneellaan pyörii moitteettomasti) olisi mielenkiintoista nähdä ihan videon kanssa kuinka he ovat sen saanneet toimimaan.
    mutta 32 bittinen toimii ihan moitteettomasti mutta muisti on rajoitettu siihen 4gb extended modessa.

    niin ja kyseisellä ohjelmalla voi tehdä iham mitä musiikkia vain, jos löytyy asian mukaiset ohjelmistot. ja ehkä helppo käyttöisin aloittejalle mitä löytyy ja ohjelmassa on ihan kilpailu kykyiset ominaisuudet ja joitain asioita tehty paljon kätevämmäksi käyttää. esim piano roll on ehkä nopein ja tehokkain käyttää, mitä olen nähnyt.

    ohjelmalla voi myös nauhoittaa livenä. sekin oh tehty todella hyväksi. eli suosittelen kokeilemaan.
    ja kaiken kakkiaan sehän on käyttäjästä kiinni mikä tuntuu parhaimmalta omaan käteen :)
     

Jaa tämä sivu