mikä komponenteista heikoin?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi kumipuu 07.10.2005.

1. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    FORWARD: En tiedä mikä näytön sammutti, joku sen kävi sitten hakemassa ja toi uuden tilalle.

Pari Maxtorin vanhempaa kovoa (80 ja 160 Gt) koneissani pyörii nytkin, eikä niissä mitään ongelmia ole ollut. Nuo hajonneet olivat DiamondMax 10:jä.

WD muuten mainostaa itse olevansa markkinoiden viileimpänä käyvä kovo. WD:llä tuntuu myös olevan hyvä maine myyjien keskuudessa, ainakin kolme eri myyjää/liikettä, on aikojen saatossa väittänyt minulle niitä kaikkein kestävimmiksi. Tosin monesti joku harhakäsityskin leviää jopa asiantuntijoiden keskuudessa. Tuli siitä juuri mieleen, että yhdessä kerhossa meillä hajosi 3.2 gigan WD n. 5 vuoden ikäisenä, joten tilastollisia todennäköisyyksiähän nuo vikaantumisetkin vain ovat.

Yhden kuusnepan voisin myös lisätä listalleni, siitä vaan kerran katosi kuva kokonaan. Ja yhdestä VIC-20:stä tuli itse rikottua paddle-portti omilla rakenteluilla. Niillä vain ei oikein ole relevanssia näiden nykykoneiden kestävyyteen.

2.  
  3. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Niinpä, omassa koneessanikin olevia IBM kovoja kaikki haukkuvat,mutta vielä ne pyörivät ihan OK...kohta 4 vuotta vanhin näistä...

Minä uskon, että kaikki on pötypuhetta ja kaikki merkit ovat hyviä, vaikka yksilöinä voivat olla tietty susiakin...

Wipe 2000:lle:Outoa, että noin vaan sammahti...

Kyllä itse pidän CRT-näyttöjä vikaherkimpinä kovojen jälkeen, sillä 2 näyttöä(on-sight takuunäyttöjä) lähetettiin vaihtotakuuna minulle ja kuva niissä oli niin vääristynyt,että lähetin takaisin. Ensimmäisen Samtronin lähetin pois, koska virransäästö ei toiminut ja sen jälkeen tuli siis vielä kaksi viallista näyttöä, ennenkuin sain tämän hyvän yksilön...vaikuttaa tosi huonolta näiden kestävyys, kun eka hajosi jo 2:n vuoden jälkeen ja sen jälkeen vielä 2/3 oli viallista tavaraa...

Viimeksi muokattu: 09.10.2005
  4. Haukka10

Haukka10 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tässä kun alkoi mietiskelemään hajonneita osia,niin täytyy heittää lista.
    -Seasonic 430w poweri.(Piti omituista nakutusta).
    -Asus A7V880.(Jäädytti pelatessa).
    -Seagate 80G S-ata kovo.(Hakuäänet oli sitä luokkaa,ettei kaikki ollut kotona).
    -Radeon 9600 XT(Kuva meni puuroksi).
    -Radeon 9550(Tippui kädestä lattialle ja otti itteensä).

5. eduard0

eduard0 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hajonneita osia on parit tainnut tulla:
    -2 kpl Maxtorin kovoja (En tiedä mikä tuli, lakanneet vain toimimasta, kolmas toimii edelleen.)
    -Lukematon määrä vanhoja pieniä kovalevyjä. (Hajonneet kai vanhuuttaan.)
    -EpoX 9NDA3-J emolevy (Uutena rikki)
    -Joku vanha tuntemattoman valmistajan emolevy, virtalähde, modeemi ja äänikortti. (Ottakaa vaan kiltisti ne koneet irti verkosta ukkosen aikana, tai hommatkaa joku suoja väliin.)

Viimeksi muokattu: 10.10.2005

Jaa tämä sivu