1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mikä ihmeen väkänen työpöydän kuvakkeissa?

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi tarantella 17.02.2020.

  1. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,094
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Jos vielä päädyt tutkimaan vanhaa SSD:tä, niin tässä olisi pohdittavaa. En yritäkään arvata, miten Työpöytä alun perin pääsi lipsahtamaan OneDriveen. Jos sen palautusta alkuperäiseen sijaintiin vielä haluaa kokeilla, voisi kokeilla seuraavaa ohjetta: https://winaero.com/blog/move-desktop-folder-windows-10/
     
    tarantella kiitti tästä.
  2.  
  3. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    Kiitos 1pertti . Nyt alkaa vähitellen selvitä, mitä kaikkea hämminkiä tuo kokeilu minulle aiheutti, joten tyhjensin kokonaan vanhan asennuksen levyn, etten vahingossakaan enää laita sitä koneesi kiinni, aiheuttamaan sekaannuta.

    Joudun pari päivää taistelemaan minun työpöytä kalenteri ohjelmani palauttamiseen entiselleen. Ihmettelin pitkään sen kanssa, miksi datan palautus kalenteriin onnistu. Minulla on kalenterissa vuosien historia kaikista tapaamisista, menoista ja kaikista muista merkinnöistä. Ohjelma ei ole kovin kätevä edes enää, toimiva kuitenkin. En ole saanut aikaiseksi dataa siirtoa johonkin muuhun kalenteriohjelmaan.
    Aikani pengottuani homma alkoi avautua siellä yhdessä kalenteridata tiedostossa oli myös noita vääriä OneDrive polkuja.
    Tähän asti aina kalenteridata palautus on onnistunut helpolla ja oikein kaikkiin koneisiin, johon sitä olen tunkenut.
    Varmuuskopiontiohjelma sekoili myös, samasta syystä.

    Nyt on vielä ollut ongelmia datalevyn kanssa, siellä on ollut muutamia outoja levyvirheitä ja tiedostojen sekoamisia.

    Juuri hetki sitten päätin, että nyt tulee varmuuskopioille töitä, ajattelin ihan varmuudeksi alustaa koko data-ja ohjelma levyn ja täyttää sen uudelleen varmuuskopioista, joita olet tällaista varten ylläpitänyt kahta eri varmuuskopio levyä vuosikausia, niitä tarvitsematta.
    Nyt tuli varmuuskopion taika esille.
     
    Viimeksi muokattu: 23.02.2020
  4. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,094
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Johan oli ruljanssi! Ja aluksi ongelma näytti niin pieneltä - vain muutamia ylimääräisiä väkäsiä...
     
  5. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    Niin oli. Ehkä tämä oli hyvä juttu minulle, koska joskus koneen saa näköjään täysin sekaisin viattomalta näyttävällä toimella.
    Minulla ei todella ole aikaisemmin ollut koskaan oikeastaan mitään suurempia hämminkejä, ei päivitysten, eikä muiden ohjelmien kanssa, jos omia töppöilyjä ei lueta mukaan, jota nyt olin myös itse aiheuttamssa.
     
  6. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,784
    Kiitokset:
    1,239
    Pisteet:
    223
    Sama itsellä, suurin osa ongelmista, joita toki ei paljoa ole ollut, on lähinnä seurausta omista kokeiluista. Se on asia jota monen on oikeasti tietotekniikassa vaikea myöntää.
     
    tarantella kiitti tästä.
  7. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    Ei haluta rikkoa omaa sädekehää. On helpompi omista mokista syyttää muita, kuten Microsoftia tai muita alan toimijoita. Kertoo aika paljon syyttelijästä ja hänen osaamisestaan.
     

Jaa tämä sivu