1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mikä hiirimatto?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Primmee 13.12.2006.

1. spotless

spotless Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  2.  
  3. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Nuo kaikki sarjat nyt vaan sattuvat olemaan kaikki muovipurkkeja, eli eivät mitään ihmeellisiä.

Miten määritellään iso matto?
    Minulla hiiri liikkuu ~5cm ehkä kun pelaan, hämmentääkö joku jollain ~½m liikeradalla sitä hiirtä? :p

4. Fevermist

Fevermist Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Toiset pelaa isolla (A4), toiset pienemmillä.
    Itselläkin vain noin A5 kokoinen pieni matto, kun tykkäan pitää hiiren herkkyyttä isolla, toiset taas pelaa pienemmillä herkkyyksillä.

5. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Matto maksaakin näköjään enemmän kuin muistin eli sen 20€. No ostin sen reilu vuosi sitten joten ei kaikkea voi muistaa...
    Matto löytyy esimerkiksi tuolta
    http://www.only4pro.com/index.php?id=showitem&index=584
    Arvostelu tuolta
    http://wibe.kicks-ass.net/ldu/page.php?id=64

Ja sitten omia arvioita matosta. Matto on todella ohut jota itse ainakin arvostan. Lisäksi se pysyy uskomattoman hyvin paikallaan eikä kovimmassakaan peli timmellyksessä se ole liikkunut yhtään paikaltaan.
    Maton pinta on kädelle ystävällisen tuntuista ja sen päällä lepuuttaa mielellään kättään.
    Edelliseen mattoon verrattuna (ulti-mat original) täytyy sanoa että ei ole kovin liukas mutta se nyt olikin kuin luistinrata :)
    Kokoa on mukavasti ja en usko että tilan takia kukaan tarvitsisi isompaa mattoa.
    Hiiri tottelee maton pintaa erinomaisesti enkä usko että kyseinen hiiri (MX1000) voi toimia millään muulla pinnalla virheettömämmin.

Ja mitä loppuun voisi lisätä. Ainakin sen että useiden kokeiluiden jälkeen löysin maton johon olen tyytyväinen. Suosittelen tonnisen omistajille.

Viimeksi muokattu: 15.12.2006
  6. azorblade

azorblade Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kiitokset mattovinkistä. olenkin etsiskellyt toimivaa alustaa tonnin alle.

7. Netti

Netti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    itsellä käytössä icemat 2nd edition ihan hyvin on toimannu

8. Hellepaa

Hellepaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, mut mikähän matto olis parasta juuri Razer DeathAdderille, Ulti-mat Original ?
    Tai Steelpad 4D? Vai mikä? Ja jos miettii uuden hiiren ostoa, niin kumpi: Logitech MX 518 vai Razer DeathAdder ? Kuvitellaampa vielä että ne sais samaan hintaan, niin kumpi? En siis ole vielä hankkinut hiirtä ja hyvää pelihiirtä kaipaisin...

9. TemeTee

TemeTee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mulla on windows 95 koneen mukana tullut ''lahden tietotalo'' kangasmatto. Jotain superloonia pohjassa ja sininen nailoni päällä. Vähäsen on sininen nailonikangas revennut liimastaan, mutta eri keepperiä textiilien väliin, ja on ihan ku ''virtuaalipippelin pidentäjä''! Eli matto on jtn. 10v vanha ja kulkee 2kk vanhan kannettavan rinnalla. :D E: Oon tosissani, helkatin hyvä matto.

Viimeksi muokattu: 17.03.2007
  10. spotless

spotless Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    mulla on itellä ulti-mat breathe ja mx-518, enkä vaihtais mihinkään niitä. mutta tietinkin kannattaa hakea se hiiri mikä kaupassa parhaiten käteen sopii...

11. Hellepaa

Hellepaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli muuten se on siis sama kumman hankin? Molemmat on siis suunnilleen yhtä hyviä?
    Käyköhän DeathAdderin kanssa samat hiirimatot kuin MX-518 hiiren kanssa?

12. Hellepaa

Hellepaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No nyt mulla sitten on MX-518, pitäisi vielä kunnon hiirimatto hankkia, taidampa Ulti-matin ostaa, mutta original, silver edition vai breathe?

Viimeksi muokattu: 23.03.2007
  13. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Ulti-matin original on ainakin erinomainen valinta.
    Puhun kokemuksesta :)

14. umpSh

umpSh Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Original on liukas ja Breathe ei. Tuossa tuo suurin ero näiden välillä. Breathe myös heijastaa hieman, eli hiiri lukee pintaa olleessaan ilmassa. Ei kuitenkaan kovin korkealta, joten suuresta ongelmasta ei ole kyse.

Originalia parempaa alustaa en voisi kuvitella oikeastaan millekkään hiirelle - osa langattomista tosin kieltäytyy toimimasta kunnolla teräsmaton kanssa. Mutta totuus on, ettei tuosta 30€ matosta ole juurikaan iloa, ellei koneella pelata fps-pelejä, jolloin hiiren lukuvirhe voi aiheuttaa suunnatonta v*****sta :)

15. CoB92

CoB92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    voin kyllä kokemuksesta sanoa että kyllä tämä breathekin liukas on...tai sitten vaan johtuu hiiren teflontassuista. mutta ainakin minulla sensori lukee vain noin 1cm ilmasta ja jos korkeammalle nostaa niin ei lue

16. spotless

spotless Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Breathe on täälläkin mx-518 rotan alla ja ihan hyvin liukuu.. :D

17. Distrance

Distrance Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla ois sellanen kysymys tosta '' Water Drops '' vai mikä onkaan että se ei varmaan sovellu pelaamiseen ? Mulla mx518 tjsp ja tarvitsen kyllä uuden hiirimaton, wanha on sellasen Dropin kokonen mutta joku ihan uppo outo..ei saa hiirestä kaikkea irti. Kuitenkin, mitään kymppejäkään ei viitsi sijoittaa ja pöytäni on niin pieni että ei mahdu mitään Water Dropsia isompaa joten oisko suosituksia ?

Tx jos joku vastaa

18. thtorsten

thtorsten Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  19. Distrance

Distrance Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onkos tuo sitten hyvä pelimatto ? CoD2:sta pelailen että jos FPS peleihin soveltuu niin se sitten lähtee postiin tuolta. Kiitos

20. CoB92

CoB92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    hyvä pelimatto on...mutta fps peleihin kyllä pitäisi olla iso matto että saisi käyttää low senssiä että olis tarkempi hedutella :D

21. Distrance

Distrance Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Emmää snipua pahemmin käyttele ja karkkia ku käyttää ni sama se mihin osuu, silti ne yleensä kuolee, en oo mikää uuberpelaaja muutenkaa..vikana aina xD

Jaa tämä sivu