1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mikä DvD-asema kannattaa ostaa PC?

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi DooDi 09.01.2007.

  1. cueman

    cueman Member

    Liittynyt:
    14.06.2003
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    et oo ekspertti joo,uskon

    mulal on toi sama asema ja poltot suju hienosti,ei mitään ongelmia.

    vinkki:

    älä säästä enää aihioissa,ne on niin halpoja että osta parasta niin saat parasta,tasaista laatua,eli osta verbatim aihioita.

     
  2.  
  3. Raattis

    Raattis Member

    Liittynyt:
    06.10.2005
    Viestejä:
    59
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En ehkä ole ekspertti, mutta osaan silti sanoa onko aihiossa vikaa vai ei. Olen polttanut noita aihioita ehkä 40 kappaletta toisella asemalla, joista jokainen poltto on onnnistunut, ja jokainen toisessa koneessa koitettu levy on myös toiminut virheettömästi. Eivätkä ne ole myöskään huono laatuisia. Kerran ostin kaikkein halvimpia, eikä niistä toiminut yksikään, joten sain kaupasta uudet tilalle. Olen myös kokeillut eri aihiomerkkejä, kun niitä sattuu olemaan muutama hyllyssä, eikä niistä pyöri yksikään.

    Koska aseman spekseissä lukee, että se toistaa ja polttaa DVD-R levyjä, haluan että se tekee sen vähintään yhtä virheettömästi, kuin vanhan koneeni mukana tullut halpisasema. En ole noita kaikkia levyjä hyllyyn pölyttymään polttanut.

    Voi olla että vika on vain tässä ja muutamassa muussa Samsungin saman sarjan asemassa, mutta koska Samsungilla tähän suhtaudutaan niin paskamaisen ylimielisesti, että ei viitsitä firmwarea päivittää, en kyllä osta Samsungilta enää ainakaan mitään.

    (Jos et minun sanaani ota, niin ota suuren ja mahtavan CDfreaks.comin. Selaa parisivua Samsungin laitteille omistettua palstaa ja voit todeta, etten ole ainoa asemani kanssa kärsivä.)

    Mikä asema kannattaa ostaa, jos haluaa varmaa laatua? Kiitos.
     
  4. keisari88

    keisari88 Member

    Liittynyt:
    03.02.2005
    Viestejä:
    39
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nyt sanoi hyvin palvellut LG GSA-4163 sopimuksen irti.
    Seuraajaksi suunnittellut jotain seuraavista:
    Samsung SH-S183A
    Samsung SH-S182D
    Samsung WriteMaster SH-S183L 24kk takuu
    LG GSA-H42LRB
    LG GSA H12LB

    Käyttöjärjestelmä on Suse 10.2
    Pääasiassa poltan DVD-R levyjä 8x nopeudella.
    Lightscribe efektejä tuskin koskaan tarvitsen.
    Saavuttaako mitään suurempaa hyötyä SATA liitänällä (tukeeko linux edes tuollaisia asemia)?
    Samsungissa houkuttelisi 24kk takuu.
    Olisko muita järkeviä vaihtoehtoja noiden lisäksi?
     
  5. Raattis

    Raattis Member

    Liittynyt:
    06.10.2005
    Viestejä:
    59
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla ei toiminu toi Samsung SH-S183A. Kannattaa muuten huomata, että se on SATA-asema. Vaihoin aseman Lite-On LH-20A1P:hen ja nyt toimii kaikki hyvin ja nopeasti. Hintaakaan ei ollut paljon, joten suosittelisin sitä, mutta jos noista välttämättä haluat valita, ite ottaisin ainaki LG:n. Tekevät kuulemma laatutavaraa. Lisäksi boikotoin nykyään Samsungia, kun vian joka mun asemassa oli, kuulemma olisi ollut paikattavissa firmwarepäivitykseltä, mutta Samsungilla eivät viitsineet korjata sitä.

    Kannattaa ottaa asema jossa on 16x poltto DVD:ille, jos niitä sattuu joskus ostamaan, hinta ero ei kumminkaan ole suuren suuri. Lisäksi 16x nopeus kertoo asemasta ainakin sen, että se ei ole niitä aivan ensimmäisiä, bugien raiskaamia malleja. Polttavia DVD-asemia kun ei enää juuri ilmesty.
     

Jaa tämä sivu