1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Messengerin kautta levinnyt virus. Apuja kaivataan

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi konerikko 27.05.2008.

  1. Demus

    Demus Regular member

    Liittynyt:
    12.01.2007
    Viestejä:
    300
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Klikkasin samaista "onks tää sun kuva? http://jokusaitti.jne?mese@osoite.jne" uteliaisuuttani. Kaspersky blokkasi madon kolmeen kertaan ja näyttää olevan sillä selvä. Oisin toivonut hieman enemmän yritystä virustehtailijoilta. =) Sinänsä fiksusti suunniteltu "houkutin", moni varmasti meni halpaan.
     
  2.  
  3. huohuui

    huohuui Member

    Liittynyt:
    01.06.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos koneelta löytyy tiedosto/prosessi service.exe ja/tai explorer.exe yrittää yhteyttä ulospäin


    - Järjestelmän palautus pois päältä
    - Lopeta service.exe -prosessi (Task Manager)
    - Tuhoa seuraavat tiedostot ja rekisteriarvo:

    C:\bot.exe
    C:\WINDOWS\service.exe
    (piilotiedosto)
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\Windows svchost (service.exe)

    Todennäköisesti explorer.exe -prosessi yrittää vielä yhteyttä ulospäin

    - Käynnistä Command Prompt (cmd.exe) ja syötä seuraavat komennot:

    taskkill /f /im explorer.exe
    cd \
    attrib -r -a -s -h recycler /s /d
    cd recycler

    cd TAB (TAB=tabulaattori -> selaa hakemistoja, jos useita hakemistoja, niin käy kaikki läpi)
    del ise32.exe (voi olla useitakin .exe -tiedostoja ja eri nimellä - kaikki pois)
    cd \
    attrib +r +a +s +h recycler /s /d
    explorer
    exit


    // EN OTA MITÄÄN VASTUUTA JOS JOKIN POSSAHTAA, JOTEN NAPSIKAA VARMUUSKOPIOT TALTEEN ENNEN TOIMENPIDETTÄ //

    Toimivia linkkejä ko. Messenger-virukseen otetaan vastaan, niin pääsen rakentamaan jonkinlaisen poistotyökalun siihen. Ja pistäkää palautetta ohjeesta, niin tiedän missä mennään.
     
  4. Akutsi

    Akutsi Member

    Liittynyt:
    28.09.2006
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen ajanut MSNfixin sitten olen poistanut rekisteristä ne kaksi winudpmgr/winudpms tiedostoo ja service tiedoston. Mutta kun käynnistän koneen niin siihen tulee ''Haluatko palauttaa ise32 sovelluksen'' Niin tuota tuskin voi palauttaa?
     
  5. huohuui

    huohuui Member

    Liittynyt:
    01.06.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Poista seuraava rekisteriavain ja tiedosto:

    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{28ABC5C0-4FCB-11CF-AAX5-81CX1C635612}
    C:\RECYCLER\S-1-5-21-1482476501-1644491937-682003330-1013\ise32.exe


    Jotta pystyt poistamaan tuon ise32.exe -tiedoston, josta löydät enemmän tietoa, vaikka googlella, niin joudut muuttamaan C:\RECYCLER\ -kansion attribuutteja (ohjeet minun aiemmassa viestissä tässä samassa ketjussa)

    Ja järjestelmän palautushan oli poistettu jo aikaa sitten käytöstä? Olihan?
     
  6. Akutsi

    Akutsi Member

    Liittynyt:
    28.09.2006
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nojoo yks hailee ei näy tehtävienhallinnassa että ois mikään winudpgr tai joku tommone päällä enää eikä kysy enää tietokonetta käynnistäessä tota ise32 eikä kukaa valita mesessä et lähetät sitä viestiä niimpä kaikki on nyt kai kunnossa?
     
  7. Traceur

    Traceur Member

    Liittynyt:
    24.07.2006
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulle myös iski meseviirus, sain ainakin suurimmat osat poistettua siitä koska nyt mese toimii jo normaalisti eikä virusturvat hälyttele.

    Mutta viruksen tuhoamisen jälkeen näppis ei enää toimi! siitä toimii ne yläreunaa koristavat pikanäppäimet josta voi esim. avata selaimen tai lisätä äänenvoimakkuutta ja kone päästää tutun blim blom -äänen yhdistäessä usb piuan uudelleen, muuten näppis on kuollut ja kaipaisin apua.

    kaipaan selkeitä neuvoja, koska OnScreen-näppäimistön käyttö on yhtä tuskaa :S kiitos jo etukäteen.
     
    Viimeksi muokattu: 01.06.2008
  8. huohuui

    huohuui Member

    Liittynyt:
    01.06.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tästä voi joku innokas viruksen uhri ottaa ja testata. Kasattu lokien pohjalta.

    - Eli kopioi lihavoitu teksti muistioon ja tallenna tiedosto halumallasi nimellä Työpöydälle tiedostopäätteen ollessa .cmd

    - Tuplaklikkaa tiedostoa suorittaaksesi sen. Toiminto päättyy lopulta tietokoneen uudelleenkäynnistykseen

    - Ennen toimenpidettä poista järjestelmän palautus käytöstä ja sulje kaikki avoinna olevat sovellukset

    - Tuotteella ei vaihto- eikä palautusoikeutta, joten varmuuskopioiden ottaminen erittäin suotavaa

    taskkill /f /im winudpmgr.exe
    taskkill /f /im winudspm.exe
    taskkill /f /im service.exe
    del c:\*sexy*
    del c:\d*.exe
    del c:\s*.com
    del c:\*.msnfix
    del c:\img.*
    del c:\setup.exe
    del c:\fa.com
    del c:\bot.exe
    del "%homepath%\setup.exe"
    attrib -r -s -a -h c:\windows\winudpmgr.exe
    del c:\windows\winudpmgr.exe
    attrib -r -s -a -h c:\windows\winudspm.exe
    del c:\windows\winudspm.exe
    attrib -r -s -a -h c:\windows\service.exe
    del c:\windows\service.exe
    REG DELETE HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v "Windows UDP Control" /f
    REG DELETE HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v "Windows UDP Control Center" /f
    REG DELETE HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v "nwiz" /f
    REG DELETE HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v "Windows svchost" /f
    REG DELETE "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{28ABC5C0-4FCB-11CF-AAX5-81CX1C635612}" /f
    taskkill /f /im explorer.exe
    attrib -r -a -s -h c:\recycler /s /d
    del C:\recycler\S-1-5-21-1482476501-1644491937-682003330-1013\ise32.exe
    attrib +r +a +s +h c:\recycler /s /d
    shutdown -r -t 01 -f -c "Valmis!"
     
  9. cirkle

    cirkle Member

    Liittynyt:
    28.05.2008
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Täytyy vielä sen verran tiedostella, että onko kukaan jolla on käytössä F-securen virustorjuntaohjelma ja palomuuri saanut virusta pois?
    ja onko F-securen oma palomuuri riittäny pitämään explorer.exen poissa netistä?

    Nyt tuntus nimittäin kaveripiirissä olevan niin että F-Securelaisten koneet eivät osaa tehdä asialle yhtään mitään tai sitten kaveritkin huonosti ohjeistusta seuranneet.

     
  10. polander

    polander Member

    Liittynyt:
    01.06.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itellä on f-secure, eikä se ole koskaan ilmoittanut että explorer.exe yrittäisi nettiin. Se ilmoittaa aina käynnistäesä trojalaisista. Itse olen aika aloitelija koneiden kanssa etten oikein ymmärrä kaikkia annettuja neuvoja, joten viruksen poissaaminen on hieman hankalaa.

    Olen poistanut winudspm.exe ja sexy tiedostot, mutta siltikään kone ei toimi kunnolla. Nettisivut eivät aukene ja kone muutenkin on hirveän hidas.

    Pakko yrittää noita ohjelmia asentaa muistitkun kautta koska viruksen saaneella koneella ei oikeasti pysty tekemään oikein mitään
     
  11. Jarska92

    Jarska92 Regular member

    Liittynyt:
    27.10.2006
    Viestejä:
    1,132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    mulla on vista ultimate 64 bittinen, ja kaveri tuli mulle mesessä sanoon kerran "hitto, yheltä kaverilta tuli joku linkki että "ootko tässä [link]" ja sit ku klikkasin tuli viruksia" ja sit se lähetti saman mulle.

    editoin tähän väliin, mulla on SP1.

    mää ajattelin etten paina, mutta sitten kokeilin ihan huvikseen kun olin muutenkin meinaamassa asentaa siinä lähipäivinä windowsin uudelleen niin ei ois mitään väliä vaikka menis kone miten jumiin, halu oli vain testaa :D

    kun klikkasin sitä linkkiä niin avira antivir virusturva ilmoitti heti että virus löydetty, poistin sen, tuli uudestaan virus löydetty... loppujen lopuksi tuli neljä virusta jotka sitten kaikki sain poistettua heti.

    kuitenkaan mulle ei jäänyt yhtään mitään jälkiä tuosta viruksesta koneelle, elikkä se vain yritti tunkeutua tähän mutta sain poistettua kaikki heti ennen ku ne kerkes ruveta toimimaankaan, kiitos hyvän virusturvan^^

    halusin siis vain testaa, en todellakaan uskonut että siellä olisi ollut jokin kuva. mulla on mesessä myös yks kaveri jolle on tullut noita meseviruksia parikin kappaletta, hänellä on myös Vista ultimate 64-bit käyttis eikä mitään jälkiä ole jäänyt kun on poistanut vain ne virushyökkäys yritykset.

    niin ja mainitsen vielä muutaman asian... kaverille kun se linkki tuli niin siinä oli joku linkki ja perässä ".img" ihan niinku se olisi ollut kuva. ja mulla on windowsin oma palomuuri käytössä ja sen päälle vielä vista firewall control joka on toiminut aika tehokkaasti, sekä virusturvana avira antivir. ei ikinä yhtään virusta.

    sekä vakoiluohjelmia on blokkaamassa Ad-Aware SE Professional edition jossa Ad-Watch blokkaa tuholaisia reaaliajassa ja vielä windowsin oma defender systeemi^^

    kumma homma kun uusin Ad-Aware ei toimi tässä vistassa kunnolla mutta jo aika vanha Ad-Aware SE Professional toimii moitteetta :D vista on täynnä ihmeitä, käyttäisin XP:tä mutta se on mulla mahdottomuus, eikä siitä sen enempää. yritän vielä tässä kesän aikana saada toimimaan, jos kiinnostaa kommentoida sitä asiaa niin profiiliin saa kirjoitella.
     
    Viimeksi muokattu: 01.06.2008
  12. muhku

    muhku Member

    Liittynyt:
    31.05.2008
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Muuten ok, mutta täältä ei tosiaan löydy tuota service.exeä mistään. Rekisteriarvon poistin, ja nyt sitä ei näy msconfigin käynnistys-välilehdelläkään. En kuitenkaan ole tietääkseni missään vaiheessa poistanut tota tiedostoa, joten kenties se vielä kummittelee jossain.
     
  13. polander

    polander Member

    Liittynyt:
    01.06.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos joku voisi auttaa noboa. Mikä on rekisteri ja mikä on msconfig?
     
  14. StripesR

    StripesR Member

    Liittynyt:
    01.06.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli itse olen nyt kokeillut formatoida koneen jo useaan keraan ja ei tuo mese viirus ittellä ole lähtenyt. Että mites tuosta pääsis eroon mahdollisimman helposti esim formatoinnilla?
     
  15. Weikko

    Weikko Member

    Liittynyt:
    01.06.2008
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kaveeri teki aika radikaalin ratkaisun ja asensi koko windowsin uudelleen. se toimi. jos ei muju auta niin tehkää toi viimeisenä keinona.
     
  16. jeeeij

    jeeeij Member

    Liittynyt:
    01.06.2008
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11




    tuota oon yrittäny tehä mutta tuohon 2 kohtaa se homma jää ku laitan konetta vikasietotilaan, eli käynnistän koneen uudelleen ja siihe tullee se valikko mistä pittää nuilla nuolinäppäimillä valita se "vikasietotila" mutta ongelmana on että en saa valittua sitä ko ei se juttu liiku siihe kohtaa vaikka kuinka yrittää näpytellä :eek:

    pystyykö tätä konetta laittaa jollaki muulla tavalla toho vikasietotilaan tai mitä mun pitäs tehä?:D
     
    Viimeksi muokattu: 02.06.2008
  17. Sindel_

    Sindel_ Member

    Liittynyt:
    03.02.2005
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jännä juttu, mutta itselläni tämä service.exe ei tee muuta tuhoa (ainakaan että huomaisin konetta käyttäessäni) kuin että Messenger ei käynnisty, joka ei sinänsä ole kovin suuri suru.. :) Mutta olisihan tuo kuitenkin kiva saada pois, vaikkei se nyt suurta päänvaivaa ole aiheuttanutkaan..
     
  18. Kalushi

    Kalushi Member

    Liittynyt:
    02.06.2008
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläni AVG löys winudspm.exe:n ja kaksi muuta troijalaista hevosta: eraseme_30480.exe ja eraseme_73372.exe:n.

    Ne ovat tällä hetkellä Virus Vaultissa. Kannattaako ne deletoida vai healata sieltä?

    Sitten vielä toinenkin asia. Mulla ei löydy service.exeä vaan services.exe. Onko se sama vai eri?
    Paraikaa käytän Ad-Aware 2007 ja sen jälkeen ajattelin käyttää SDFixä vikasietotilassa.
     
    Viimeksi muokattu: 02.06.2008
  19. hasu1966

    hasu1966 Guest

    Mulle tuli 28.4 keskiviikkona tuo pöpö meseen.
    En edes yrittänyt mitään poppakonsteja saadakseni sitä pois, vaan alustin C-aseman, ja asensin ohjelmat koneeseen. Nyt toimii kone todella hyvin. XPn Uudelleen asentaminen teki todella hyvää "pena-Vanhukselleni"
    Eilen, 1.6 Sunnuntaina tuli taas samanlainen, "oletko tässä kuvassa viesti ! ! ! Nyt olin viisaampi, enkä avannut sitä, vaan poistin samantien.
    Laitoin mesen asetukset niin, että liitetiedostot ei pääse enää tulemaan. Tahtoisin laittaa vielä ruksin ruutuun, suorita virustarkistus seuraavalla ohjelmalla... Mutta kun en tiedä mikä käsky siihen laitetaan.(Käytän Elisan tietoturvaa)Osaisko joku neuvoa, mikä F-securen käskyistä siihen laitetaan ?
     
  20. samanen

    samanen Member

    Liittynyt:
    29.12.2007
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nonni, tänään tuli sitten uus virus liikeelle. Itelläni ei oo minkäänmoista viirusta, mutta voisko joku kertoa mulle ohjeet, mitkä voisin välittää ystävälleni joilla on virus. Ja nyt havainnollistava osuus viruksesta:
    [nimi] says:
    Paina tästä

    www.PlusTaxMusic.info

    Eli luulisin että on 2. kesäkuuta (2008) virus lähtenyt liikkeelle.
     
  21. LStotsch

    LStotsch Member

    Liittynyt:
    28.04.2008
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joopjaoo, tosiaan ittelekki napsahti muutama päivä sitten toi samainen virus... Aamulla kone oli aivan jumissa eikä nettiin pääsy sun muukaan tekeminen tuntunu onnistuvan lainkaan... oon tässä päivän mittaan vedelly useaan otteeseen virusscanneja ANTIvirilla, avastilla ja ad-awarella... Kaikennäkösiä mönkijäisiä löyty ja oon niitä tässä tiuhaan tahtiin poistellu...

    viimeisen ad-aware scannin jälkeen poistin sen löytämät epäpuhtaudet ja kone alko rullata vanhaan malliin...

    NIINPÄ MUN KYSYMYKSENI ONKIN: Et mikäli kone jatkaa pelittämistä vanhaan malliin, voinko luottaa et kyseinen virus on voitettu kanta?? ELi voinko luottaa siihen, et sähköpostia tai nettipankkia käyttäessä ei yhtäkkiä lähe salasanat kävelemään tai joku nappaa muuten vaan konetta haltuun???

    Pahoittelen jos kysymys oli erittäin typerä, ei oo oikeen nää jutut hallussa... Kiitti etukäteen!!!!


     

Jaa tämä sivu