1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

messenger

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi barza 29.07.2007.

  1. judas6

    judas6 Regular member

    Liittynyt:
    25.04.2006
    Viestejä:
    104
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hei smagure, katso onko sulla C:\windows kansiossa image07.zip ja jne tiedostoja tai katso omasta profiili kansiosta onko siellä new.txt eli tekstitiedostoa nimellä new tai sitten kokeilet tilttaako mese ja lähetteleekö se mahdollista virusta eteenpäin
     
  2.  
  3. smagure

    smagure Guest

    eipä sitä tainnut tulla :) hyvä homma (koputtaa puuta)
     
  4. minni76

    minni76 Member

    Liittynyt:
    08.08.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Huomenta!
    Eli minä sitten eilen latailin mesestä itsme79-nimisen. Oma vika, mutta luulin kyseisen tiedoston olevan turvallinen (niinkuin tietty aina kaikki luulevat)

    Ajoin ad-waren ja avast-antiviruksen ja poistin kansiot joissa oli itsmexx nimenä.

    Ongelmanihan on, että mistä tiedän että se on varmasti poissa, enkä tartuta enää muita?

    Yritin tavata yllä olevaa, mutta enhän minä reppana ymmärrä aivan kaikkea.
     
  5. Tuff

    Tuff Active member

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    3,621
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  6. Jupsu

    Jupsu Active member

    Liittynyt:
    30.12.2005
    Viestejä:
    1,459
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    lue auttajan viesti ja seuraa hänen antamia ohjeita!
     
  7. Symbiotic

    Symbiotic Regular member

    Liittynyt:
    03.12.2005
    Viestejä:
    140
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    A-Squared Anti-Malwarella sain ite ton pois
     
  8. minni76

    minni76 Member

    Liittynyt:
    08.08.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kiitos...Mie yritän..

    Olen vaan niin toivoton koneiden kanssa. Naisen logiikalla harkitsen jo uuden koneen ostoa ;) Mutta hei.. Miten voin tietää ettei virusta enää ole tai siis jos se on vielä? Jos virustorjunta ei herjaa enää, niin (en) kai voi täysin luottaa että se on pois?
     
  9. kelari

    kelari Regular member

    Liittynyt:
    26.07.2006
    Viestejä:
    627
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ainut tapa varmistua että kone on puhdas on auttajan ohjeet tossa yläpuolella, mikään ohjelma ei puhdista sata prosenttisesti.
     
  10. minni76

    minni76 Member

    Liittynyt:
    08.08.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No nythän kävi niin, että aloitan tämän viesti ketjun lukemisen uudelleen alusta, koska konehan ei mene enää päälle.. mutta kiitoksia neuvoista.

    EDIT: Osaako kukaan sanoa, kun en itse ymmärrä, että jos saan viruksen mesen kautta koneeseeni, niin a) kun avaan meseni toisella koneella, tuleeko virus sinne? Siis jos en avaa saamaani "virus"-kansiota uudelleen, vai pitäisikö minun tehdä uusi mese-osoite? b) mese on hotmailin mikä "livemesseger" nyt olikaan, niin tartuttaako se myös sähköpostini? kun käyttävät samaa osoitteistoa?

    -Entä palomuuri asia...Nyt kun sitten joskus saan puhtaan koneeni takasin..jos lataan takaisin siihen avastin ja ad-waren, käyttiksenä windows xp, niin minkälainen palomuuri... Voiko niitä olla useampia? virusohjelmia kun ei kai voi olla kkun yksi..

    -Koneeni lähti nyt korjattavaksi fiksummille, kun windows ei enää auennut..Kiitos kuitenkin kaikille avusta!
     
    Viimeksi muokattu: 10.08.2007
  11. Porshe

    Porshe Regular member

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    1,111
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Se virus on sillä koneella mihin olet sen ladannut. Eli se ei tule sinne toiselle koneelle missä menet mesee ellei joku tai sinä lataa sitä jostain uusiksi. Ja palomuuriksi tosta Sygate
     
    Viimeksi muokattu: 12.08.2007
  12. Termos

    Termos Member

    Liittynyt:
    13.05.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Taistelin itse vastaavanlaisen kanssa tuossa hetki sitten ja jos jollain se vielä koneella kummittelee, koska ainakin minun tapauksessani se oli pkguard32.exe joka niitä picture tiedostoja sinne winukka kansioon tunki. Joten kannattaa tarkistaa C:\WINDOWS
    ja C:\WINDOWS\system32 kyseisen haittaohjelman takia. Tosin kunnon palomuurin pitäisi kysyä antaakko tälle ohjelmalle pääsyä internettiin. Anti-spyware ohjelmat eivät ainakaan minulla tunnistaneet.
     
  13. agexor

    agexor Regular member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    209
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    helpolla pääsette kun vaan formatoi koneen (tämä ei ole iso prosessi)
     

Jaa tämä sivu