1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Medion MDC 4400 PVR - PC

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi COBHC 06.08.2005.

  1. Putteli

    Putteli Member

    Liittynyt:
    22.12.2005
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mursunet

    Kiitos koodivihjeestä se auttoi osittain. Mitä ääneen tulee niin ennen päivitystä siitä ei näkynyt mitään ja päivityksen jälkeen tuli videotietojen lisäksi äänestä seuraavia tietoja:Bitrate 224;
    48000 Hz;2-kanavainen stereo; MPEG 1 layer 2 ja encoded by Lame. Videosta sen verran että pakkaussuhde on 6 to 1 (14%). Että nämä tiedot ilmestyivät ja samalla hämäsivät johtui dbpowerConverterista jota olin käyttänyt mp3 musaan.Se on nyttemmin poistettu kun vähän siivosin pc:tä

    Mutta ongelmia on: Ylen kanavien tallenteet nykivät eikä niillä oikeastaan tee mitään ellei re-muxaa
    VideReDo ohjelmalla (toistaiseksi Trial-versio) mikä onneksi on nopea toimenpide.Kaupallisten kanavien kohdalla ei ole nykimisilmiötä kuten ei myöskään Ruotsin TV4.n kohdalla joten olen kyllä sormi suussa. Ennen päivitystä pc.lle siirretyt tallenteet toimivat ok.

    Onneksi oli muutama orginaalitallenne pc:llä joista tein konvertoinnit uudestaan eikä ollut mitään nykimisongelmia. Windows Media Playerissä kaikki tallenteet toimii moitteettomasti mutta
    ruudulla pommppii pieni 9-ruutuinen neliö (näyttä Rubickin kuutiolta). Mikäs tämä on?

    Onko joku onnistunut saamaan tekstitykset mukaan Ylen kanavilta ja siinä tapauksessa miten?

    Välillä on kyllä sellainen tunne että toi masina sopisi paremmin ankkuriksi ellei se olisi liian kevyt.

    Mitä Neroversiota käytät? Olisikohan uusi versio 7 käyttökelpoinen?

    Ilmestyi sellainenkin ongelma että kun yritin avata Quick Time Player:ia tai Arc Softin Video Impression:ia ilmestyi ruudulle sanoma:Windows: ei levyä asemassa.

    Muuten täytyy sanoa että RGB-kuva on nyt hyvä ja tallennukset ovat toimineet moitteettomasti ainakin toistaiseksi.
     
    Viimeksi muokattu: 09.01.2006
  2.  
  3. mursunet

    mursunet Member

    Liittynyt:
    21.12.2005
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Putteli

    Hyvä että pääsit ainakin osasta ongelmaa.
    Alussa kun asensin Gay-Lite koodekkipaketin, minua alkoi hämäämään sama yhdeksän neliöinen kuutio oikeassa yläkulmassa. Se oli kaikissa koneissa joihin olin koodekkipaketin asentanut, joten mitä ilmeisimmin videon purkava koodekki tuottaa ikäänkuin vesileimana merkinnän. En löytänyt keinoa sitä poistaa koodekin asetuksista, kaipa sen jostain saa pois.

    Joka tapauksessa jos en nyt ihan väärin muista, sain eliminoitua kuution kun asensin Dr.DivX:n uudestaan. Luultavasti DivX koodekin asennus poisti sen samalla. Nyt en mene täysin takuuseen, tästä on jonkin verran aikaa.
    Lite paketti on minulla vieläkin asennettuna, mutta kuutiot hävisivät, nyt kuva on puhdas.

    Käytän Neroa v6.3.0.3. Se on toiminut erittäin tasaisesti ja moitteetta. Dr.DivX:n kanssa siinä oli tosin kerran ongelma, eräs audiomoduli Nerossa esti 2nd pass enkoodauksen, modulin poisto korjasi asian.

    Olen myös havainnut päivityksen jälkeen pientä nykimistä kuvassa, mutta se on ollut hyvin harvakseltaan, en ole pitänyt sitä häiritsevänä. Usein nykimiskohdilla on myös jonkinlainen häiriö äänessä. Tätä on esiintynyt minulla tallenteissa kaikilta kanavilta Nelosta myöten.

    Tsekkaan myös tekstitysasiaa YLEn tallenteilta, katson löytyykö keinoa saada tekstit.
    -Mursunet
     
  4. Putteli

    Putteli Member

    Liittynyt:
    22.12.2005
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mursunet

    Taisin huutaa hurraata hieman liian aikaisin. Kun yritän siirtää MTV3;n, Nelosen ja SubTV:n tallenteita Neroon se ottaa ne kyllä vastaan mutta tilttaa sen jälkeen.Nämä toimivat nykimätta Intervideo DVD playerissä mitä Ylen kanavat eivät tee.Kyllä tämä on aika mystistä.

    VideoReDo ottaa ne myös vastaan mutta re-muxaus ei onnistu. Ainoa tapa saada ne toimimaan on Quick stream fix. Olen vähän poropeukalo näissä hommissa mutta tämä taitaa olla ainoa tapa.

    ProjectX olisi ohjelma jolla saisi ehkä tekstit mukaan mutta sehän valitettavasti ei hyväksy Medionin tiedostoja. Kunhan joku osaisi ohjelmoida tämän avoimen koodin ohjelman vastaanottamaan myös meidän boksin tallenteita olisi homma hieman helpompi. Näin että Humaxin boksi on siellä mukana.

    Minun Neroni on (OEM) 6.6.0.8 jonka voisi päivittää 6.6.0.18. Kokeilin tätä mutta siinä oli enemmän ongelmia joten palasin tuohon aikaisempaan versioon.En ole vielä kokeillut polttaa double layer DVD:tä joten en tiedä pystyykö tämä ohjelma siihen.
     
    Viimeksi muokattu: 10.01.2006
  5. mursunet

    mursunet Member

    Liittynyt:
    21.12.2005
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Putteli

    Ymmärsinkö oikein, että tahdot nyt tehdä levyt niin että voit toistaa niitä tavallisessa DVD-soittimessa?

    Omalla kohdallani paistan levyt aina datalevyiksi, videot ovat silloin Neron kannalta vain filuja muiden joukossa, se ei koskekaan niihin syvällisemmin ja siksi ei ilmeisesti ole kikkaillutkaan.

    Täytyypä kokeilla pistää puhtaaseen DVD formaattiin Medionin pätkiä, katsotaan miten äijän käy.

    -Mursunet

     
  6. Putteli

    Putteli Member

    Liittynyt:
    22.12.2005
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mursunet

    Kyllä varmasti käy ihan hyvin sillä epäilen että minun ongelmani ovat aika erikoisia.Aikomukseni on tehdä DVD-levyjä tosi hyvistä leffoista jolloin voin ottaa ne mukaan mökille. Tuo VideReDo ohjelma tuntuu kyllä tosi fiksulta koska sen avulla saan ratkaistua ongelmani vaikka se tietenkin aiheuttaa hieman lisää töitä. Kiitos muuten tuosta VideoReDo vihjeestä - taidan kyllä satsata n. 40 euroa siihen.

    Epäilen ongelmani johtuvan siitä että jotain tapahtui kun tein päivityksen vaikka se muuten onnistui ihan yees.Keskustelin kyllä maahantuojan kanssa tästä mutta vaikka tämä tapahtui puhelimitse olin näkevinäni olankohotuksen.
     
  7. mursunet

    mursunet Member

    Liittynyt:
    21.12.2005
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Putteli

    VideoReDo on kyllä hyvin hintansa arvoinen, kannattaa ostaa, kiität itseäsi jälkeenpäin. ;)

    Jos softapäivityksessä tapahtuisi vakavia virheitä tai päivitysfilussa olisi vikaa, purkki kyllä huomaisi sen päivityksen yhteydessä tarkistekoodeista. Kokeilepa ajaa päivitys uudestaan, se ainakin eliminoi mahdolliset ongelmat päivityksen läpimenon suhteen.

    Olen itsekin alkanut hieman kypsyä maahantuojaan. Heiltä ei saa ollenkaan vastausta posteihin, puhelimessa porukka ei vakuuta teknisellä tuntemuksellaan. Schneider ei ole mikään pikkufirma, luulisi sieltä löytyvän muskelia ottaa paremmin vastuuta myymistään tuotteista. Tuntuu kuin tietäisin jo itse enemmän purkista kuin he.

    Kerran ehdottivat että ottaisin yhteyttä Giganttiin, mistä purkin ostin. Ajatus oli tuhoon tuomittu, mutta kokeilin huvikseni, vain pystyäkseni soittamaan takaisin ja sanomaan että käskivät soittamaan maahantuojalle. No, yllättäen näin kävikin, joten soitin ja sieltä luvattiin palata asiaan - ei ole kuulunut sen jälkeen. Taisi puhelinnumero 'unohtua' hetken kuluttua...

    Pitäisiköhän virittää jonkinlaista Medion aiheista saittia mikä perehtyisi juuri tähän malliin ja sen ongelmiin, tuoda kaikki ongelmat näkyvästi esiin, siten että kaikki potentiaaliset asiakkaat miettivät kahdesti ennen ostamista?
    Saisikohan tällä mitään liikettä maahantuojaan? Ehkä, ehkä ei...

    -Mursunet
     
  8. sine

    sine Member

    Liittynyt:
    04.12.2005
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Se Rubikin kuutio ruudulla on purkukodekin tekosia. Kun katsoo codekin tietoja, niin se on mallia Trial eli kokeiluversio. Kun/jos asentaa täyden version, niin kuutiota ei ole ruudulla häiritsemässä.
     
  9. Putteli

    Putteli Member

    Liittynyt:
    22.12.2005
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mursunet

    Eikö tämä keskustelufoorumi riittäisi tähän? Pääasia olisi että boksin käyttäjät ja maahantuoja löytäisivät nämä sivut.DVDplaza-sivuillahan puhutaan pääasiassa Topfieldistä ja on silläkin näköjään ongelmansa.

    Kiitos vielä kerran tuosta VideoReDo-vihjeestä. Leikkasin tänään yhden leffan kokeeksi ja totesin että jopa Pinnaclen Studio9 on nyt käytettävissä.Saa olla aika tarkkana että saa kaikki mainospalaset pois.Ohjelmassa on varmasti paljon ominaisuuksia joista en vielä ymmärrä mitään mutta aika näyttää opinko.

    Tuosta Klite kodec-paketista sen verran että sehän sisältää DivX:n eikä muuta vai olenko väärässä?

    Rubikin kuutiosta ei ole väliä koska se ei esiinny Intervideon DVD-playerissä joka mielestäni on parempi kuin WMP.DVD-player on nyt täysin käytettävissä kiitos VideoReDo-ohjelman.
     
    Viimeksi muokattu: 11.01.2006
  10. Rekufaari

    Rekufaari Member

    Liittynyt:
    12.01.2006
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Putteli (Newbie) 10. tammikuuta 2006

    > ProjectX olisi ohjelma jolla saisi ehkä tekstit mukaan mutta sehän
    > valitettavasti ei hyväksy Medionin tiedostoja.

    Minulla on Finnsat ja kyllä ProjectX lukee sen tallenteita. Olen ymmärtänyt että Medion ja Finnsat ovat samantehtaan tuotteita, kun samat päivityksetkin niissä on.
     
  11. Putteli

    Putteli Member

    Liittynyt:
    22.12.2005
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Rekufaari

    Tuleeko YLE:n tekstit mukaan?
     
  12. Rekufaari

    Rekufaari Member

    Liittynyt:
    12.01.2006
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla ei taida olla yhtään Tv1:sen tallennetta finnsatissa.
    Muutenkin olen tässä vielä alkumetreillä, miten tehdä noita dvd-levyjä tallenteista.
    VIikonlopun aikana on tarkoitus tarkemmin tutustua ProjectX:n suomiin mahdollisuuksiin. Mainitaan nyt vielä että mulla käyttäjärjestelmänä Suse 10.0 versio.
     
  13. samfin

    samfin Regular member

    Liittynyt:
    26.05.2005
    Viestejä:
    1,086
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kyllä, samaa vikaa on. Tosin mulla on vielä vanha versio 1.35, kun olen boxin juuri hankkinut. Mutta tälläisen olen huomannut ja rassaa todella paljon. Katon ajan texti-tv:ltä ja pistän manuaalisesti ajan, niin rupeaa jo parissa päivässä jätättämään jopa pari minuuttia. Jos laian automaattiseksi ajan, niin verrattuna texti-tv:hen aika jätättää minuutista pariin. En tiedä sitten mistä ajan ottaa automaattisesti, mutta ärsyttävää kun kello ei pysy ajassa.
     
  14. evian_45

    evian_45 Member

    Liittynyt:
    05.11.2005
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ongelma ei ole hävinnyt viimeisen päivityksen jälkeen (1.42) ja ajattelinkin viedä laitteen huoltoon. Huollossa tosin epäilivät, että "tuskin he asialle mitään voivat, koska eihän näiden laitteiden kellot kovin tarkkoja ole". Mutta kyllä minun mielestäni on aika syvältä jos jokaiseen tallennukseen pitäisi laittaa "etuaikaa" manuaalisesti!!
    Eli etuaikaa pitäisi laittaa että saisi ohjelman alusta asti ja sitten vielä loppuun 10 min että saisi tallenteen kokonaisena konvertoitua. Heheh, mitähän seuraavaksi?
     
  15. Putteli

    Putteli Member

    Liittynyt:
    22.12.2005
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    [bold]Kellon ajassa pysyminen[/bold]

    Minulla ei ole ollut tätä ongelmaa. Olen HTV:n verkossa, voiko verkolla olla osuutta asiassa t.s. kellonhan pitäisi pysyä ajassa verkon kautta tulevan signaalin avulla.
     
    Viimeksi muokattu: 13.01.2006
  16. samfin

    samfin Regular member

    Liittynyt:
    26.05.2005
    Viestejä:
    1,086
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tuo pistää ehkä hiukan ihmetyttämään, jos noin on sanonut. On se kumma jos 550 euron vehkeessä ei saada kellot pysymään ajassa. Pysyyhän ne kännykoissä ja muissakin vehkeissä.

    Tuohon uskon ennemmin kun noita huolto-setien kommenttia. Vielä on aikaa palauttaa vehje kun on se 30 päivän palautus. Täytyy nyt tutkia tilannetta, että kuinka paljon se todellisuudessa häirittee.
     
  17. evian_45

    evian_45 Member

    Liittynyt:
    05.11.2005
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    [bold]Vielä kellosta[/bold]

    Huoltoon soitettu, ei osannut syytä sanoa kellon jätättämiseen, mutta arveli sillä mahdollisesti olevan tekemistä verkon kanssa.Sanoi myös, että voi olla myös boxin ominaisuus...siis mitä? Ominaisuus, mikä ilmestyy 4 kk käytön jälkeen?
    Toisaalta on kuulemma turha huoltoon viedä kun eivät muuta voi tehdä kuin laittaa viimeisimmän päivityksen. Eli lähettävät maahantuojalle ja kokemuksesta tiedän, että se kestää!
    Mitä tästä opin on se, [bold]että se vaan on niin [/bold]
     
  18. samfin

    samfin Regular member

    Liittynyt:
    26.05.2005
    Viestejä:
    1,086
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mulla on nyt kello automaatilla ja se on n. 15 s jäljessä. Jos siinä pysyy niin nou hätä. Manuaalille ei voi laittaa kun sillä rupeaa jätättämään aikas paljon.
     
  19. samfin

    samfin Regular member

    Liittynyt:
    26.05.2005
    Viestejä:
    1,086
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tässä yritin hakea päivityksiä koneeseen, mutta ei niin ei.. Olisikohan nyt mullakin USB kaapeli rikki kun ei tunnista sitä. Kaikki muut USB laitteet tunnistaa kun kytkee koneeseen.
     
  20. Putteli

    Putteli Member

    Liittynyt:
    22.12.2005
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Samfin

    Kytke joku toinen laite pc:hen boxin USB-kaapelilla, jos toimii on boxin USB ehkä hajalla.Niin kävi minulle ja boxi vaihdettiin.
     
    Viimeksi muokattu: 15.01.2006
  21. samfin

    samfin Regular member

    Liittynyt:
    26.05.2005
    Viestejä:
    1,086
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei ole sellaista laitetta minkä voisi kytkeä siihen. Tarvii käydä ekaks vaihtaan kaapeli.
     

Jaa tämä sivu