1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Medion MDC 4400 PVR - PC

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi COBHC 06.08.2005.

  1. kiuze

    kiuze Member

    Liittynyt:
    22.08.2004
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hmm.. nyt tuo pätkiminen on loppunut ainakin täällä. Olisiko kuitenkin ollut Almamedialla jotain vikaa jossain?
     
  2.  
  3. jin80

    jin80 Member

    Liittynyt:
    20.07.2005
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sekin saattaa olla, sillä itsellänikin tuo pätkiminen on hävinnyt... Ettei nyt vaan oltaisi liian nopeasti hyökätty "snaikun" kimppuun. :(
     
  4. 603

    603 Member

    Liittynyt:
    27.10.2005
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyselin maahantuojalta noista käännös ongelmista ja siellä oltiin tietoisia siitä että tekstit häviää . Samalla kerroin ongelmasta maksullisilta kanavilta (esim. discovery)käännettyjen pätkien dvd:lle polttamisesta, joka tuli uutena asiana heille. Lupasivat tutkia asiaa ja päivitys on kuulemma tulossa. Samalla valitin usb:n siirto nopeudesta ja siihenkin ollaan etsimässä syytä.

    Päivitystä odotellessa
     
  5. jin80

    jin80 Member

    Liittynyt:
    20.07.2005
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos nyt kerran vielä laittais tästä pätkimisestä. Elikkä pätkiminen ei todellakaan ole hävinnyt mihinkään. Sitä ilmenee entiseen tahtiin ainakin MTV3 ja SubTV kanavilla. Nyt alkaa jo ahistaa...=/
     
  6. vasant

    vasant Member

    Liittynyt:
    09.07.2004
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oliko kellään tietoa miksi siirron aikana filu jakautuu 2 gigan kohdalla
    kahtia ja miten sen saisi estettyä?
     
  7. Kokeileva

    Kokeileva Member

    Liittynyt:
    22.12.2004
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tiedoksenne, uusi päivitys 1.40 löytyy nyt verkosta
     
  8. evian_45

    evian_45 Member

    Liittynyt:
    05.11.2005
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla ollut kyseinen laite pari kuukautta ja ei ole tähän mennessä mitään suurempaa moitittavaa itse laitteesta. Tallenteiden siirtokin PC: lle on sinänsä onnistunut ihan hyvin, siirtonopeuskin näytti kasvaneen v.1.40 päivityksen jälkeen. Johtuneeko sitten siitä? Aikaisemmin jäänyt alle 2 MB/s, nyt näyttää kulkevan 3.5 MB/s. Jäähän se kyllä näinkin melko alhaiseksi, kun maksimissaan USB 2: sen nopeus virallisesti lienee 60 MB/s.
    Olen huomannut saman asian, että tiedosto jakautuu kahteen osaan 2 Gigan kohdalla, mistä lie johtuu?
    Hyvä jos on tulossa korjausta tuohon tekstitysongelmaan. Itse tallenteiden kääntämisessä eikä DVD: lle polttamisessa ole ollut mitään ongelmia.



     
  9. TDDS

    TDDS Member

    Liittynyt:
    17.09.2005
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kannattaako päivittää versioon 1.40? Mitä uutta ajastukseen on tullut?
     
  10. JLillia

    JLillia Member

    Liittynyt:
    25.08.2005
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Evian_45:
    Millä oot poltellu?
    Kun mulla ei tunnu oikein millään toimivan.
     
    Viimeksi muokattu: 07.11.2005
  11. evian_45

    evian_45 Member

    Liittynyt:
    05.11.2005
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Polttamiseen olen käyttänyt Neron versiota 6.6.0.16. Asemana on LG:n DVD- multi Drive.
    Taisin muuten kehuskella liian aikaisin. Nyt on nimittäin ilmennyt sellainen seikka, että kaikkissa muissa( kaapeliverkon yleiset kanavat), paitsi Ylen ohjelmatallenteissa tapahtuu käännösvaiheesa ihme juttu. Siis nimenomaan käännösvaiheessa, eikä esim. polttoprosessin aikana. Käännöksen jälkeen valmiista .mpg- tiedostosta "puuttuu" lopusta osa. Esim. 30 minuutin tallenteesta kääntäjä leikkaa noin 10 MB pois. Ajassa noin 4 min. Asian voi tietysti kiertää sillä tavalla, että laittaa loppuun lisäaikaa, ihan kuin aikoinaan VHS- nauhoituksia tehdessä. "Raaka-tiedosto" sinällään on alkuperäisen kokoinen PC: lle siirrettynäkin.
    Osaisko kukaan kertoa, mistä moinen voisi johtua? Entäpä onko kukaan käyttänyt käännösohjelman mukana tulevaa File Cutteria?
    Versioon 1.40 päivityksen jälkeen en ole huomannut mitään muutosta laitteen toiminnassa. Taisi tuo USB:n nopeuden lisäyskin, mistä edellisessä viestissä mainitsin, olla vain hetkellistä ja sattumaa.
     
  12. JLillia

    JLillia Member

    Liittynyt:
    25.08.2005
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep jep. Nyt kun kerroit, tottahan tuo "pätkäisy." Kaikkein harmillisinta se on noissa pidemmissä tallenteissa, jotka pätkäistään tuosta 2Gbn kohdalta. Kun pitää kääntää erikseen niin sepäs napsaisee ekan osankin lopusta jonkin verran pois. Toisin sanoen keskeltä leffaa puuttuu pala...

    Kellään mitän ideoita? Schneiderille mailia...?

    Edit: typoja
    sekä: juu, kun taas tarkistais juttuja, ennen kuin puhuu... Eli näytti äkkiseltään siltä, kuin leffat hyppäis tuossa filen vaihdossa. Mut ei. Eli jostain syystä käännös tiputtaa dataa pois ainoostaan tuolta koko jutun loppupäästä. Sinänsä mielenkiintoista. Voisikohan ongelma olla se, että ekan partin loppuun ei käännössofta kirjoita .mpg-end koodia tms?
     
    Viimeksi muokattu: 10.11.2005
  13. jin80

    jin80 Member

    Liittynyt:
    20.07.2005
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Milläs nuo pätkät saisi järkevimmin/helpoiten yhdistettyä koneella taas takaisin yhdeksi ainoaksi MPG-fileeksi? Niin ja mitä tuolla USBexplorerin cutterilla oikeen tehdään? Pilkotaan leffat pieniin osiin, jotta voi kopsata korpuille ja warettaa naapurin rasavillille Ville pojalle...? :p
     
  14. micromat

    micromat Member

    Liittynyt:
    01.04.2005
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei! vaan kaikki, mdc4400 pvr:n omistajat.
    Minulla on ollut ko. purkki noin 2viikkoa toimii mainiosti kiitos kaikille tähän foorumiin kirjoittaneille.Joku kysyi saako tallenteet avattua pinnaclen studio 9:llä.Vastaus ei semmoisenaan täytyy ajaa jollain toisella konventtorilla ensin läpi itse käytin autoGk muutin aviksi avasin studiolla. Studiolla on todella helppo editoida eri filut
    yhdeksi tiedostoksi ja vaikka polttaa DVD:lle.käytin myös cucusoftin mpeg/avi to dvd svcd jne. todella nopea konventteri.muutin mpeg2:si

    Tiedoksi lukijoille tämä codekki on asennettava, jotta saat äänet playeriiin.tämä purkki tarvitsee vain tämän.

    Koodekki on Elecard/Moonlight MPEG-2 A/V codec.


    ===================
    Matti Mäntynen
    Oy Suomen Schneider Ab
    Jousitie 2
    20760 Piispanristi
    FINLAND

    http://www.matti@schneider-fin.fi
    tel. +358 2 468 622
    ===================
    eli jos on asennettuna esim k_lite mega kodekki ja asennat Scheiderin sivulta codecin joka on k_lite codec pack valitset tästä
    vain elecardin moonlightin, jos asennat kaikki homma ei tule toimimaan.
    Vaan uusi asennus poistaa megacodecin .Olen ajatellut ,että miksi maahantuojalla ole omaa sivustoa vain tälle purkille kuten löytyy esim tobfieldiltä eikö olisi jo aika perustaa omat web sivut ko boxille johon olisi kerätty kaikki ohjeet ja uudet softapäivitykset.
    tästä olisi varsinkin uusille käyttäjille suuri apu kun ei tarvitsisi seikkailla eri foorumeilta apua hakien tämä sivu voisi olla esim integroituna tähän afterdamin etusivulle uutena valikkona.

    tähän voisi joku moderaattori vastata vaikka agentti 007.

    Tätä kautta olisi helpompi toimittaa softien kehitystarpeet maahantuojalle. toiveita olisi jo nyt elikäs saisiko softasta sellaisen ,että tiedosto tunniste tulisi näkyviin ja, että tähän purkkiin saisi myös tallennettua minkä tahansa
    videoformaatin mpg avi vob yms.silloin tämä vasta olisi loistava boksi.Haluaisin lisäksi tietää saako tähän asennettua vaikka 400GB kovalevyn ja jos saa formatoiko purkki itse levyn vai pitääkö ensin asentaa slaveksi tietsikkaan ja osioida sekä formatoida. Mihin formaattiin levy pitää formatoida ? pitääkö olla ko.kovon oma ohjelma? Näihin avoimiin kysymyksiin olisi kiva saada vastauksia joiltaikin, jotka asiasta tietävät.

    Tv:Micromat
     
    Viimeksi muokattu: 14.11.2005
  15. Kokeileva

    Kokeileva Member

    Liittynyt:
    22.12.2004
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No käyttäjät, hiljaista on ollut vai onko ongelmat jo ratkaistu ? Boksin valinta/hankinta lähestyy, joten onko uusin päivitys tuonut rauhan olohuoneisiin eli laite pelittää kuten sen pitäisikin ?

    Teksti-tv on kuulemma vielä aika keskeneräinen ? (alasivut)

    Kiitokset vastauksista !
     
  16. JLillia

    JLillia Member

    Liittynyt:
    25.08.2005
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Micromat:

    Kiitokset vinkeistä. Kuitenkaan ainakaan itse en tuolla AutoGk.lla onnistunut Studion kanssa. AutoGk herjaa, ettei löydä konvertoiduista .mpg-fileistä video streamia.

    Mutta testit jatkuu...

    Ja tuo on kyllä kurja ongelma tuo konvertterin lopusta pätkäisy... VAllankin nyt kun viimein softat toimii edes suurin piiretin, vanhat tallennukset jäävät lopusta keskeneräisiksi.
     
  17. micromat

    micromat Member

    Liittynyt:
    01.04.2005
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    JLillia

    Toi tiedoston siiron yhteydessä katkaisu on kyllä aika vakava ongelma.Ei luulis tämän hintaluokan vehkeessä olevan tallaista virhettä. On aika vaikeaa pelata tallenuksen yliajastuksen kanssa.
    ja pikatallennusta ei voi käyttää juuri ollenkaan sillä tallennus loppuu yleensä heti kun seraava ohjelma alkaa ei voi tietää paljonko on mainoksia ko ohjelman loputtua.ja jos yrittää tallentaa pätkissä
    voi olla melkovarma että lopusta puuttuu osa.

    Itse en enää yritäkkään siirtää tallenteita ennen kuin softa toimii oikein.
    Sen sijaan tallennan muilla keinoin ko. leffat yms. elikäs käytän All In Wonder 9800 pro näyttiksen televisiota ja komposiiti tai svideo liitäntää,saan poxin kautta paremman kuvan kuin jos käyttäisin pro 9800 televison viritintä suoraan. Tallennan tiedoston suoraan haluttuun hakemistoon. Tiedoston voi tallentaa useihin eri video formaatteihin alkaen aivan pienimmästä mpeg1 aina suureen dvd laatuun nämä on sitten helppo siirtää studiolle ja polttaa dvd.
    Tallennukseen voi myös helposti käyttää studion omaa capture toimintaa josta voi myös säätää videon laatua.Jos ei ole studiota niin voi myös kaapata virtualDubModella on ilmainen. Tässä voi myös säätää videon laadun haluamakseen. toki on olemassa lukuisa joukko erilaisia ohjelmia ja softia joilla ko.homma hoituu helposti.katso ohjeet ja oppaat sivuilta lisä infoa.Tosta Agk:sta en tiedä miksi et saa toimimaan, onko sulla viimeinen versio?elikä 2.20 en viitsi tällä foorumilla jauhaa enempää muihin ohjelmiin liittyviä juttuja,mutta jos lähetät yksityisviestin niin voidaan keskustella asioista tarkemmin.

    Tv:micromat
     
  18. JLillia

    JLillia Member

    Liittynyt:
    25.08.2005
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jeps, pitänee vielä testailla. Palailen privaatisti jos vielä siltä näyttää...
     
  19. sine

    sine Member

    Liittynyt:
    04.12.2005
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve vaan kaikille. Olen testannut melkein kaikkea mahdollista ja mahdotonta, mutta mitään järkevää lopputulosta en ole saanut. Tarkoituksena on siis ollut saada mainokset pois sarjojen välistä. Käytän yliaikana 5-10 min aina ihan varmuuden vuoksi. MTV3 ja SubTV:llä tuntuu ainakin olevan tuota lopusta häviämisongelmaa.

    Olen yrittänyt AutoGK:lla muuntaa ensin DivX:ksi ja sitten pätkiä mainokset pois. Huulisynkkä on täysin pielessä heti muunnoksen jälkeen. Jos audiotiedostosta pätkii alusta pois tai laittaa tarpeen mukaan lisää tyhjää ja huulisynkkä on silloin kohdillaan, niin puolen tunnin sarjan lopussa se on jo täysin pielessä. Sama juttu VirtualDubMod.exe:n kanssa, joka on osa edellisen käyttämää ohjelmaa. TMPGEnc:lla saa muunnettua MPEG2:n AVI:ksi, mutta se hävittää äänen ja muunnos kestää tooodella kauan. Adobe Premiere Pro:lla (v.7.0) olen myös yrittänyt muuntaa, mutta siinä on sama huulisynkkä ongelma.

    Ei mene nyt oikein jakeluun mikä mättää, sillä BSplayer (tämäkin bugaa välillä) ja viimeistään Media Playerin 10 näyttää kyllä oikein ja ääni tulee oikeaan aikaan. Olen kokeillut näitä muunnoksia pöytäkoneessa ja kannettavassa, joista viimeksi mainittuun piti laittaa käyttöjärjestelmä uusiksi sen mentyä sekaisin Medionin USB-ajureiden asennuksessa (firmiksellä v.1.22). Ei hätää, se kannettava onkin pyhitetty testipenkiksi kaikille virityksille, mutta mielenkiintoista tämä uusi kodin viihde-elektorniikka. Uudemmalla laitteen ohjelmistoversiolla ajurit menivät nätisti. Kokeilin eri codekeilla (video ja ääni), mutta ei auta. Jostain syystä huulisynkkä menee pieleen MPEG2 => AVI muunnoksessa. Ihan sama muuntaako MPEG2:n MJPEG vai DivX vai Xvid:ksi, aina sama juttu. Olen tehnyt videoita vuosia tietokoneella ja korjaan niitä myös työkseni päivätyönä, joten tieto/taidosta ei pitäisi olla kiinni mutta kun ei niin ei.

    Pomminvarmin keino tuntuu olevan edelleen perinteinen video capture eli video kaapataan analogisena signaalina tietokoneelle jollakin videokaappauskortilla ja sitä voi sen jälkeen muokata miten tykkää. Korttina on 384x288 resoluutioon kykenevä Hauppauge WinTV NICAM ja pakkauskodekkina käytän Morgan Multimedia M-JPEG v.3:sta.

    Muuten olen kyllä Medion 4400:een erittäin tyytyväinen tämän parin kuukauden ajan, minkä se minulla on ollut. Uusimmilla ohjelmistoversioilla (v.1.39 ja 1.40) laite tuntuu olevan toimintavarma eikä kaatumista ole tapahtunut kuin kerran EPG:tä SubTV:llä loppuun asti selatessa viikko sitten (tämä jumittuminen tapahtui monta kertaa, joten kyse oli todennäköisesti kaapelisignaalin ja laitteen EPG:n ongelmista tms.). Ajastukset laite on tallentanut kiltisti, kun ne olen ohjelmoinut toistuvat ajastukset käsipelillä ajastuslistaan. Yksittäiset EPG:stä tehdyt ajastuksen tuntuvat myös toimivan ok. Siksi ainakin toistaiseksi olen pitänyt varalla VHS-videota, mutta ainakaan toistaiseksi en ole tarvinnut sitä laitteesta johtuvista vioista/bugeista johtuen (käyttäjässäkin on välillä vikaa). Kiintolevy pitää selvästi kuultavaa rapsutusta, jos tallentaa kahta kanavaa yhtä aikaa. Toiminnoista toiseen siirtyminen on mukavan nopeaa. Kaukosäätimen napit saisivat kyllä olla paremmin ryhmitellyt enkä voi käsittää miksi useimmiten tarvittavat play ja ff/rew kelausnäppäimet jne nappäimet ovat niin pieniä kuin ne nyt ovat. TM:n tekstissä mainittua RGB-signaalin läpi palamista en ole huomannut omassa yksilössäni, olisiko lehden testiin eksynyt viallinen laite?

    Kun tuon videon siirron ja editoinnin tietokoneelle vielä saisi hoitoon, niin kaikki olisi ok. Pitäisi vielä kokeilla joskus ymmärtääkö masiina suurempaa kiintolevyä, kun tila alkaa olla lopussa.

    Edit: typöjä korjattu
     
    Viimeksi muokattu: 22.12.2005
  20. evian_45

    evian_45 Member

    Liittynyt:
    05.11.2005
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tervehdys kaikille palstan seuraajille ja sinelle erityisesti moikka mielenkiintoisesta kirjeestä.Kun kerta sinun tärkein editointi-tarpeesi on mainosten poisto, niin käyppä vilkaisemassa osoitteessa:

    http://www.videoredo.com/?src=VRD2004-09-08

    Sivulta löytyy VideoReDo-niminen ohjelma, jolla tuo kyseinen toiminto onnistuu. Lisäksi sillä pystyy esim. liittämään .mpg-videoita yhteen ja paljon muuta.
    Ohjelman saa koekäyttöön (trial) pariksi viikoksi.
    Minulla ainakin ohjelma on pelittänyt hyvin eikä mitään ongelmia ole ollut. Soittimena olen käyttänyt WINAMP 5.111. Ainut huono asia? ohjelmassa on se, että siihen jää helposti koukkuun ja ohjelma on pakko ostaa trialin jälkeen. Minulle se tuli maksamaan 45,5e + ALV 10e = 55,50e mutta ajattelin, että hyvästä kannattaa sen verran maksaa.
    Sitten asiasta kolmanteen eli kysyttävääkin olisi muilta MDC 4400 PVR käyttäjiltä. Onko kellään tuon viimeisen päivityksen 1.40 jälkeen tai muulloin ollut kellon ajassa pysymisen kanssa ongelmia. Minun laitteessa on ollut sellainen ongelma, että kello jätättää 20-30s.
    Ei sentään per päivä, mutta pitemmälläkin aikavälillä melko paljon. Eikä tunnu manuaalinenkaan säätö auttavan.
    Muilla samoja kokemuksia?

     
  21. mursunet

    mursunet Member

    Liittynyt:
    21.12.2005
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hankin MDC4400:n kolme viikkoa sitten ja laite on toiminut erittäin hyvin. Ajoin siihen heti alkuun viimeisimmät softat.

    Käytän purnukkaa erittäin aktiivisesti ja siirrän filut aina koneelle leikkausta ja kääntöä varten. USB yhteys on toiminut täysin kitkatta, mutta yhdyn muiden mielipiteisiin täällä, että erillisen siirtosoftan kanssa pelailussa on oma vaivansa, olisi niin paljon helpompaa jos vain laite paukahtaisi siirrettäväksi levyksi kun sen kytkee kiinni, ilman lisäpelleilyä.
    Digikamerathan pelasivat ennen samalla idealla, nykyinen käytäntö digikameroissa on tällainen syystä - erilliset softat vain ovat liian vaivalloisia.

    Softan käyttöliittymä tosin mielestäni edustaa 90-luvun alkupuolta, nykyään kuluttajat odottavat hieman laadukkaampaa ulkoasua myös PC softalta. Laite ja softa eivät ole minkään pikkulafkan tuotteita, luulisi että yksi graafikko olisi löytynyt hämmentämään edes jollain tasolla siistiä käyttöliittymää.
    MDC:n käyttöliittymä on visuaalisesti siisti, yllätyin miten PC softa voi vaikuttaa niin keskeneräiseltä ja askeettiselta.
    No, kaikkea ei voi saada.

    Jos mennään asiaan...
    Olen havainnut neljä asiaa jotka lasken softabugien piiriin, en enää jaksa uskoa että nämä johtuisivat omasta tyhmyydestäni käyttäjänä.

    Ensimmäinen ja ehkä vakavammalta tuntuva ongelma on kuvasuhteen väärä tulkinta kun Wide-moodi on automaatilla.

    Muutamissa ohjelmissa ja mainoksissa (esim.Nelosella nyt pyörivä "Ikea Talviale" mainos jossa äijä painaa metsässä) kuvasuhde heittää yllättäen häränpyllyä, kuvasta tulee [bold]todella[/bold] kapea. Sanotaan, suunnilleen alle puolet letterbox-suhteesta.
    Toistettaessa kuvasuhde ei muutu, vaikka wide-asetusta vaihtelisikin, kuva on käytännössä käyttökelvotonta.

    Toinen ongelma liittyy videomateriaalin kääntöön DivX:ksi, kun olen kääntänyt sen ensin MPEG:ksi. Käytän pääasiassa Dr.DivX:ää kääntöön ja videofilua sisäänluettaessa se jää junnaamaan paikalleen eikä siitä tokene. Olen kokeillut tätä useammilla koneilla ja varmistanut että koodekkipuolessa ei ole vikaa.
    Ajattelin vaihtaa toiseen softaan, joten siinä mielessä se ei ole ongelma.

    Joka tapauksessa minua mietityttää, että tuottaako USBexplorerin kääntö jotenkin epästandardeja tiedostoja, kun tällainen ongelma ilmenee?
    Kyseinen softa on lukenut kaikista käyttämistäni kaappauskorteista tuotetut videot ok sisään, siinä missä muissa on perinteisesti ollut ongelmia, siksi pidän sitä luotettavana indikaattorina että jotain voi olla vinossa.

    Kolmas 'ominaisuus' ilmenee tallennettaessa peräkkäisiä ohjelmia.
    Olen asettanut tallennukseen 'aikalisän' ja se on ongelmien aiheuttaja.
    Kun ensimmäinen ohjelma on lopuillaan, katkaisee laite ennakkoajan mukaisesti ohjelman kesken ja alkaa tallentamaan seuraavaa.

    Ärsyttävää tässä on jos haluan pitää ohjelman ja siirtää sen koneelle. Pitää säilyttää seuraavakin ohjelma, jotta sen alusta voi leikata aiemman ohjelman loppuminuutit.

    Neljäs piirre taisi olla toisillakin täällä ilmennyt, eli kun tallennuksen lopettaa manuaalisesti, häviää aina tasan kaksi sekuntia tallenteen lopusta. Jos haluaa pysäyttää tallennuksen täsmällisesti tietyssä kohdassa, pitää aina laskea tämä kaksi sekuntia lisää.

    Tällainen on ollut tyypillistä videonauhureiden kanssa, kun mekaniikka vetää stopin jälkeen hieman nauhaa takaisin päin, voi mennä viisikin sekuntia taaksepäin.

    Luulin päässeeni tästä ongelmasta kun vaihdoin kiintolevytallentimeen, mutta kuinkas kävikään?


    Onkohan muilla ilmennyt vastaavia ongelmia?
     
    Viimeksi muokattu: 21.12.2005

Jaa tämä sivu