1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Medion MDC 4400 PVR - PC

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi COBHC 06.08.2005.

  1. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Minulla tektistys toimii. En ole töissä KO. mestoissa. Tietysti jos ääntä tms. säätä niin tekstitys häviää, mutta sama ongelma on liki kaikissa boxseissa. Eli ihan turhaa puuskuttamista juuri tätä boxia ajatellen.
     
  2.  
  3. Paistikal

    Paistikal Member

    Liittynyt:
    20.04.2007
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sinulla siis tekstitys toimii? Toimiiko täysin moitteetta?
     
  4. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Enkö juuri niin sanonut?
     
  5. Paistikal

    Paistikal Member

    Liittynyt:
    20.04.2007
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Et sanonut. Sanoit, että tekstitys toimii. Toimii se minullakin, nimittäin huonosti. Pointti nyt on, että ei se toimi kuitenkaan niin kuin pitäisi ja jos muuta väität olet yksinkertaisesti valehtelija tai juuri sinulla on käynyt satumaisen hyvä onni ja olet saanut sellaisen kappaleen jossa on vain Medionin kuoret ja vahingossa laitettu Topfieldin sisukset! :)
     
  6. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Niin, minulla toki on 4040 malli, eli antenniversio, mutta eiköhän nuo ole identtiset laitteina, jollei viritintä lasketa. Tekstityksiesi toimimattomuus voi johtua ihan vaikka kaapeliyhtiöstäsi. Noin muutenkin voisit perustella tarkemmin tämän toimimattomuuden, kuin inttämällä ettei toimi. Asia on tullut harvianisen selväksi, ettei mielestäsi toimi, mutta jos välillä sanoisit jotain perustelua asialle? Toisekseen jos nyt harmittaa, osta toinen ja jätä Medion sikseen. Onhan noissa takuut jne.

    Ainiin sen verta, että kuorissani ei lue Medion, vaan Vision (nykyinen diVision). Mutta laitteethan ovat Medionin kanssa identtiset.
     
    Viimeksi muokattu: 04.03.2008
  7. Paistikal

    Paistikal Member

    Liittynyt:
    20.04.2007
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jahas asia selvisi. Sinulla on eri boksi. Ne eivät todellakaan ole identtisiä. Minä olen koko ajan puhunut MDC4400 mallista joka on kaapeliin. Perusteluja olen kyllä esittänyt aikaisemmissa postauksissani.
     
  8. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Siis mitkä eivät ole identtisiä? Medion ja Vision keskenään vai kaapeli ja antenni? Sen nyt voin sanoa, että Medion ja Visionin "4040" ja "4400" mallit ovat keskenään identtiset ja pahasti epäilen, että kaapeliboksi ja antennibokikin keskenään melkolailla samoja. Viritin ja softa eroavat sen verta, että hakevat oikeilta taajuusalueilta sisältöä.

    Yhtäkään selvää perustelua et ole sanonut, ainakaan tässä ja edellisellä sivulla. Olet tehnyt jopa kaksi arvostelua, joissa ei niissäkään ole mitään sen kummempaa perustelua. Ainoa mitä nyt olet sanonut selvällä Suomen kielellä, niin äänisäätöjen yhteydessä katoavista tekstityksistä ja sen kyllä allekirjoitan itsekkin. Muuten kyllä tekstitykset toimivat minun kummallakin Schneiderilläni. Tossa "perusboksissa" oli ennen viimeisintä päivitystä lieviä sekoiluja Ylen teksteissä, mutta ne katosivat viimeisen päivityksen jälkeen.

    Myöskin jos vertaan muita arvosteluja, niin yleinen sävy niissä tekstityksien kohdalla on luokkaa "toimivat". Ihan kuten nyt mainitsemallasi ylihintaisella Topfieldilläkin.
     
  9. Paistikal

    Paistikal Member

    Liittynyt:
    20.04.2007
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tarkoitin, että kaapeli ja antenniboksit eivät ole identtisiä. Medion ja Vision taitavat olla. Kaapeliversiolla ei tekstit toimi oikein, muuten boksissa ei olisi pahemmin valittamista.

    Annan sitten niitä perusteluja tekstitysmokista:

    1. Ylen teksit tulevat etuajassa joskus jopa 10 sekuntia, yleensä ajoitus menee kohdalleen noin minuutin kahden sisällä, ärsyttävää. Jos sammuttaa boksin niin tekstit tulevat heti oikeassa kohtaa, mutta vähän kanavasurffailua niin vähän ajan päästä kun taas kääntää Ylelle niin tekstit tulevat etuajassa. Myös pausen jälkeen kun alkaa taas katsomaan ohjelmaa, ensimmäiset pari tekstitystä tulevat etuajassa. Eli ne tekstit mitä sieltä pitäisi tulla välittömästi playn jälkeen jäävät pois.

    2. Osa Ylen teksteistä jää pois, tämä on erittäin raivostuttavaa.

    3. Tekstit jäävät roikkumaan aina eli pysyvät ruudulla liian kauan, tämä on pieni moka eikä hirveästi haittaa. Sekä Yle että Canal+.

    4. Canal+ tekstitykset tulevat TALLENNETTUNA muutaman sekunnin etuajassa. Ei suuri moka, mutta moka kuitenkin...
     
  10. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Se on sitten harmillista jollei sinulla pelaa. Monilla muilla kyllä pelaa. Sanoinkin aiemmin, että ongelmat voi yhtähyvin liittyä kaapeliyhtiöösikin, eikä boksilla ole suoranaista vaikutusta asiaan.

    Mutta Medionin ja Visionin vastaavat lootat ei pelkästään taida olla, vaan ovat identtiset. Schneiderihan ne tekee jne. Nykyäänhän aloituslogo myöskin yhdenmukainen softissa eikä pongahda alussa Medionia tai Visionia sen perusteella mistä "merkistä" on kyse.

    Kaapeli- ja antennilaitteista en voi mennä ihan varmuudella sanomaan onko ne miten pitkälle samoja, mutta pahasti epäilen erojen olevan vain virittimessä ja softassa.
    Esimerkiksi muinoin asuin kaapelitaloudessa ja minulla oli käsissä vanha "Salora", joka oli vastaava kuin antennin Medion 2020, joka minulla toisena boksina nykyään. Ne olivat ainakin avattaessa identtiset, jollei viritintä lasketa.
     
    Viimeksi muokattu: 04.03.2008
  11. teuvo2

    teuvo2 Member

    Liittynyt:
    21.01.2006
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla pelaa juuri kuten ylen testissäkin. En kuitenkaan usko, että laitetta olisi mustalle listalle laitettu kunnolla testaamatta. Ehkä yle on testannut laitteen samalla kaapeliyhtiöllä kuin minua palvelee..
     
  12. tomppaa

    tomppaa Member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu ei toimi minullakaan kaapeliversio kunnolla, ihan turha väittää jotakin kaapeliyhtiöistä. Ei toimi ei.
     
  13. terohe

    terohe Member

    Liittynyt:
    28.10.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juuri näin niin kuin Paistikal asiat luotteloon pistää. Ei toimi täydellisesti.

    DiVision VDC 4400PVR
    OPOY (tai mikä DNA lie nykyään)
     
  14. ackalin

    ackalin Member

    Liittynyt:
    14.09.2006
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juuri näin ei ole vielä koskaa toiminu ja on niitä muitakin pieniä bugeja, mutta kyllä tonkassa on jo oppinu toimeen tulemaan. Malli alkuperäinen kaapeliboxsi.
     
  15. teppana_

    teppana_ Member

    Liittynyt:
    06.03.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    osaisiko joku neuvoa?

    ostin tuossa vuosi sitten medion mdc 4400 pvr -digiboksin ja nyt olisin halukas siirtämään tallennettuja ohjelmia tietokoneelle ja vastaavasti päivitystiedostoja digiboksiin...

    olen asentanut päivitetyn version usbexplorerista (v.0.5) sekä suomen scheiderin sivuilla olevan usb-ajurin. tämän lisäksi olen ladannut samoilla sivuilla olevan kodecin.

    joten olen yrittänyt tehdä kaikki mitä neuvotaan mutta en saa siirtoa alkamaan. saan kyllä näkyviin tällaisen progress-ikkunan jossa pitäisi siirto näkyä. siirron nopeutena kuitenkin pysyy tuo 0 mb/s...

    ja jos yritän siirtää päivitystietoja tietokoneelta digiboksin pvr/tallenteet/upgraded files -kansioon niin tietokoneeni sammuu ja valittaa jotain kriittisestä errorista...

    auttakaa nyt tyhmää... ei tää pitäisi olla näin vaikeaa

    digiboksi on siis medion mdc 4400 pvr, telkkari deawoo ja tietokoneen käyttöjärjestelmänä windows vista
     
  16. Paistikal

    Paistikal Member

    Liittynyt:
    20.04.2007
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläni ei Vistaa ole, joten en voi olla aivan varma, mutta luulisin että USBExplorer ei toimi Vistan kanssa. Silloin kun tuo 0.5 versio tuli ei ollut vielä tietoakaan mistään Vistasta.
     
  17. teppana_

    teppana_ Member

    Liittynyt:
    06.03.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    tuo päivitystietojen kohde kansio oli siis pvr/tiedostot/upgrade file...
     
  18. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei pysty Vistalla tuota tekemään, ainakaan toistaiseksi. Etsi XP-kone tai siitä vanhempaa käyttistä oleva tai hae verkon (kaapelista) kautta uusin softa.
     
  19. soulman63

    soulman63 Member

    Liittynyt:
    15.01.2008
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Empiiristen tutkimusten jälkeen voin todeta seuraavaa (koneena Division 4600 joka lienee rinnakkaismalli):
    -usbyhteys toimii, mutta hitaanlainen
    -konvertoitu tiedosto ei välttämättä sisällä YLE-tekstitystä
    -mikäli tekstitys löytyy, ei sitä sieltä uloskaan saa (projectX)
    -palojen yhdistäminen kätevästi Videoredoplussallakin
    -DVDlabpro on hyvä ohjelma missä koostaa kokonaisuus, tehdä menut ym. olisi tekstitystukikin, mutta mistäs tekstit?

    Väliarvio: YLE tekstittömät saa noilla ohjelmilla pelittämään.

    Yletekstilliset on ihan helpointa kun iskee SCARTin kiinni VHS-videoon ja antaa koneen jauhaa datan sinne. Onneksi vielä vanha tekniikka pelaa. Jos tätä sanotaan kehitykseksi, toivottavasti kehitys ei enää kehity kovin paljon lisää. :eek:P

    Muita huomioita; vanhemmillani 4400, ongelmia yletekstien kanssa, taas minulla 4600 toiminut toistaiseksi niiden suhteenkin hyvin.
     
    Viimeksi muokattu: 25.03.2008
  20. Flatti

    Flatti Member

    Liittynyt:
    20.02.2007
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuolla sivulla 18 olen kertonut millä PJX:n versiolla saan YLE:n tekstit tuosta tallenteesta. Itse asiassa juuri Peppi Pitkätossut DVD:lle siirtäneenä, homma toimii (USBExplorer, PJX, DVDAuthorGUI ja NTI:n polttosofta).

    Mikäs ohjelma versio sulla on siinä koneessasi?
     
  21. soulman63

    soulman63 Member

    Liittynyt:
    15.01.2008
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kappas, jäi huomioimatta tuo versiojuttu.

    Softa on ProjectX-v0.90.04.00-20060330

    Mistä löysit oikean version? Voin teitty myös laittaa sähköpostiosoitteeni yksityisviestillä, mikäli voit lähettää kyseisen oikean paketin. :)
     

Jaa tämä sivu