1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Medion MDC 4400 PVR - PC

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi COBHC 06.08.2005.

  1. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Joo, kyllähän minäkin ton nyt itsekkin tajusin, mutta en taida yhden digiboxin takia tota vaivaa tehdä. Jossain vaiheessa mulla oli Win2000 kone tossa, mutta senkin menin antamaan pois.
     
  2.  
  3. make55

    make55 Regular member

    Liittynyt:
    05.11.2001
    Viestejä:
    414
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No enhän minäkään tehnyt sitä pelkän digiboksin takia. Oli muutama muukin ohjelma, joka ei pelaa Visyassa,mutta ehdotushan se vain oli. Odotetaan sitä Vista sopivaa, jos se vaikka joskus tulisi.
     
  4. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Joo, ota tosta sitten oikein selvää onko vika ajureissa vai tuossa ohjelmassa. Jos vika on tuossa itse ohjelmassa, niin sitten se taitaa olla kiini muusta kuin boxin valmistajasta.

    Olisivat vaan tehneet tuon ulkoisena USB-kiintolevynä toimivana. Yksi pelastus olisi ollut ethernet ja FTP-palvelin tuossa. Se kun ei olisi ollut sidoksissa käyttöjärjestelmään.
     
  5. Paistikal

    Paistikal Member

    Liittynyt:
    20.04.2007
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Taitaa olla Schneiderin henkilökuntaa täällä kun niin tuntuu olevan oma lehmä ojassa. Tai sitten ette osaa erottaa poltettuja tekstejä Ylen irrallisista. Kyllä ne Maikkarin tekstit mullakin toimii!

    Mä oikeasti voisin lyödä vaikka vetoa, että yhtäkään MDC4400 boksia ei ole olemassa millään firmiksellä 1.60 tai alle jossa tekstit toimisi niinkuin Suomen Schneiderin sivuilla eli "täysin moiteettomasti". Ei vaikka vetäisi töpselin kerran päivässä irti. Synkassa ne on kyllä sen bootin jälkeen, mutta osa tekstistä katoaa (joka kerta, EI OLE LÄHETYKSEN VIKA, koneelle siirrettäessä kadonneet tekstit LÖYTYVÄT) ja teksti pysyy ruudulla liian kauan aina. Mä olen nähnyt ainakin 3 Visionin digiboksia, Ylen tekstit on jokaisessa kaukana täysin moiteettomasta. Olen soittanut päivitysliikkeesseen ja siellä he myönsivät tekstitysongelman ja sanoivat sen olevan Ylen vika. S-posteihin ei ole vastattu.

    Ja sitten otetaan vaikka MDC4400 esimerkki: kun säädät volumea tai painat mute nappulaa, niin tekstit katoaa hetkeksi... voi jeesus. Tiedän kyllä, että se ei ole vika vaan "ominaisuus", yksi niistä ominaisuuksista joka tekee boksista täysin suden. Pystyykö edes Schneiderin työntekijä väittämään, että volumea säädettäessä Ylen irralliset tekstit EIVÄT katoaisi?

    Äskettäinhän Yle osittain muutti tekstitystapaansa, mutta ei se silti Medionin toiminnassa näy.

    Ja tässä en päässyt vielä muihin bugeihin enkä nyt jaksa niistä puhuakaan, lista olisi kilometrin pitkä.

    Tuntuu, että jengi tyytyy aika vähään jos pitää hyvänä n. 400 euroa joskus maksanutta digiboksia joka näyttää kuvan ja äänen, mutta lähes kaikessa muussa olisi parantamisen varaa. Mä pyysin kauppiaalta tätä murheenkryyniä ostettaessa helppokäyttöisen ja mahdollisimman vähän säätöä tarvitsevan laitteen jolla saa ohjelmat helposti siirrettyä koneelle. Ikinä en Gigantista osta yhtään mitään enää, en koskaan. Mulla on eri käsitys helppokäyttöisyydestä, siihen ei kuulu mitkään virtapiuhan repimiset päivittäin tai muut poppakonstit.
     
  6. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Voin vain todeta, että minulla on jopa kaksikin schneiderin boxia ja se toinen pelaa tekstityksien suhteen juuri kuvailemallasi tavalla. Tuosta 4400:sta en osaa sanoa, koska minulla on antenniversio eli 4040, mutta se toimii. Enkä edes tarvitse vetää johtoja pois seinästä aina välillä.

    Ainoa joka tosiaan tuossa on tekstityksien suhteen, niin ne tosiaan katoavat siksi aikaa kun ääntä tms. säätelee. Säädän tosin ääntä melko harvoin, jos suhteuttaa säätämiset telkkarin kasomiseen. En siten tiedä sääteletkö sinä ääntä ihan kokoajan.
     
  7. Paistikal

    Paistikal Member

    Liittynyt:
    20.04.2007
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos emäntä nukkuu viereisessä huoneessa, on vähän pakko säädellä sitä volumea kohtauksen mukaan jos katsoo jotain leffaa vaikka. Aikoinaan ratkaisin tämän ongelman niin, että laitoin piuhat telkkarin audio outputista vahvistimeen ja käytin siis tv:n kaukosäädintä volumen säätöön. En omista surround vehkeitä. No sepä ei enää onnistukaan koska ostin dvd-soittimen joka myös scartilla kiinni telkkarissa ja digiboksissa onkin left/right kanavat väärinpäin (sekä scartin ääni, että erilliset outputit väärinpäin)! Eli vaikka laittaisin piuhat miten päin vain niin jompikumpi, boksin tai dvd-soittimen left/right menee väärinpäin... Nyt joudun siis ottamaan erillisestä ulostulosta äänet boksilta piuhat käännettyinä. Olisipa olemassa joku sellainen välikappale millä scart piuhan left/rightin saisi käännettyä, vai onko joku keksinyt miten sen voisi kääntää Medionista ohjelmallisesti?
     
  8. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itse olen tuon ratkaissu yksinkertaisesti siten, että säädän äänet sen mukaan miten kovalla ovat äänekkäimmät kohtaukset.
     
  9. jras

    jras Member

    Liittynyt:
    21.05.2007
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moi.

    Tämä on tietenkin hieman "kapulakonsti", mutta jos säätelet äänenvoimakkuuttaa TV:n kaukosäätimellä, niin eipä koske teksteihin.
    Sama koskee Mutea.
     
  10. Paistikal

    Paistikal Member

    Liittynyt:
    20.04.2007
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Luepa mun edellinen viesti uudestaan, siinä juuri kerron miksi en voi enää käyttää volumea TV:n kaukosäätimestä.
     
  11. Zamuel

    Zamuel Member

    Liittynyt:
    06.12.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voisikos joku ystävällisesti kertoa kuinka Medion MDC4400:lla YLEltä nauhoitettuun ja USB:llä siirrettyyn leffaan saa tekstit mukaan? Ei nimittäin tullut. Kopioin ja konvertoin tuon Schneiderin tarjoamalla USBExplorerilla...

    --/Zamuel\--
     
  12. jras

    jras Member

    Liittynyt:
    21.05.2007
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen siirrellyt talletettuja fiiluja boxilta lppäriin ja siitä DVD:lle.
    Ylen tekstien kanssa on ollut ongelmia ja lueskelin tätä listaa sillä silmälä.
    Olen USBexplorelilla muuntanut siirtofilut mpg:ksi ja sitten PRJX:llä la RJE.llä eteenpäin.
    Listalla oli neuvo ensin "pitää muistaa klikata oikeaa tiedoston nimen kohdalla ja valita ensin Strip Medion to separate pes .Näin saa Ylen tekstitkin mukaan."
    Käytän OZOONista ladattua uusinta versiota graafisen liittymän kautta, mutta missä on tuo valinta??
    Olen ssen verran taukki etten sitä löydä.
     
  13. Flatti

    Flatti Member

    Liittynyt:
    20.02.2007
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En tiedä onko muissa kuin yhdessä versiossa kyseinen muunnos.
    Versio joka minulla on: ProjectX-v0.90.04.00.b15-20070325.
    Siinä on strip Medion......

     
  14. jras

    jras Member

    Liittynyt:
    21.05.2007
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    PRJX:n vanhempi versioni on ProjectX_0.90.4 maaliskuulta 2006 ja Ozoonista saatu versio on ProjectX_0.90.04.00.b21-20070830.
    Siitä en löytänyt. Mistähän saisi tuon b15 version?
     
  15. ackalin

    ackalin Member

    Liittynyt:
    14.09.2006
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  16. jras

    jras Member

    Liittynyt:
    21.05.2007
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16

    @ackalin:
    siltä löytyi, kiitos

     
  17. make55

    make55 Regular member

    Liittynyt:
    05.11.2001
    Viestejä:
    414
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kun tästä ei ole kukaan kirjoittanut pitkään aikaan, niin olenko ainoa, jolla on tämä medion 4400PVR vielä käytössä? Nykyisin toiminut oikein hyvin, tekstit ovat ajallaan ja paikallaan. Ei niin mitään ongelmia. Viimeisin? päivitys on koneessa.
     
  18. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Yhä käytössä ja toimii todella hyvin.
     
  19. samfin

    samfin Regular member

    Liittynyt:
    26.05.2005
    Viestejä:
    1,086
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Täälläkin käytössä ja joku kivikautinen päivitys koneessa. :) Hyvin on silläkin pärjännyt, kun tv:een katselu on jäänyt ihan minimaalisen pieneksi nykyään, tai oikeastaan pitkän aikaan. Voishan sitä tietysti kokeilla laittaa uutta päivitystä koneeseen vaikka turhaa se kai meikäläisen tapauksessa on.
     
  20. teuvo2

    teuvo2 Member

    Liittynyt:
    21.01.2006
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kateeksi käy, jos ei mitään ongelmia ole. Itselläni täsmälleen ongelmat jotka pääsivät viimeinkin ylen viimeiselle mustalle listalle digiboxeista(13.2.08): http://yle.fi/tekniikka/docs/Digiboksitestit_07.pdf
    Tosin, ei-hifistinä ainoa oikea häiritsevä tilanne on tekstitys kun kieli on joku muu kuin englanti tai ruotsi.
     
  21. Paistikal

    Paistikal Member

    Liittynyt:
    20.04.2007
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No tuo tekstitys tämän purkin suurin ongelma aina on ollut ja luultavasti aina tulee olemaankin. Ne ketkä väittävät, että "tekstit toimivat" eivät erota poltettuja ja irrallisia tekstejä toisistaan tai sitten he ovat Schneiderillä tai Gigantissa töissä. Voin lyödä vaikka vetoa, että yhtään Medion MDC440PVR boksia ei ole tehty jossa tekstit toimisivat "täysin moiteettomasti" niinkuin Schneiderin sivuilla väitetään. Kannattaa panna merkille, että entisen Yle Extran paikalla näkyvä Yle TV1+ lähettää samaa ohjelmaa kuin Yle TV1 mutta POLTETUILLA teksteillä joten luonnollisesti tekstit toimivat jos kuva näkyy.

    Hankin tuossa vähän aikaa sitten Canal+ kortin ja kauhukseni sain huomata, että jopa teksti-tv pohjaisilla teksteillä on ongelmia. Silloin kun ohjelmaa katsoo reaaliajassa ajoitus menee kohdalleen, mutta jos sitä katsoo tallennuksena niin teksit tulevat n. 2 sekuntia etuajassa. Ja tietysti kummassakin tapauksessa ne jäävät ruutuun liian pitkäksi aikaa eli jäävät "roikkumaan". 2 sekunnin etuaika vielä menee näillä Canal+ ohjelmilla niin, että elokuvan viitsii katsoa, mutta kyllähän sekin taas pisti vituttamaan... Ja onneksi ei jää tekstejä pois niin kuin Ylen kanavilla.
     

Jaa tämä sivu