1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

MEDION MDC 2220 PVR

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi hebe72 20.12.2005.

  1. mkjruu

    mkjruu Member

    Liittynyt:
    15.11.2006
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen omistanut tuon Vision VDC2220 nyt viikon päivät ja laite on toiminut tämän ajan kohtuullisen hyvin. Periaatteessa ainoa oikea vika on tuon "Timeshifting" -toiminnon katkeaminen ennen aikojaan. Kyseisen ongelman pystyy ohittamaan siten, että laittaa ohjelman tallentumaan "Rec" -painikkeesta ja laittaa sen jälkeen ohjelman "Pause" -tilaan.

    Näitä threadeja lukiessani tulee mieleen se, että laitteiden ohjelmistot ovat hieman moni-ongelmaisia. Yksi asia mikä ohjelmistojen päivityksen lisäksi varmasti auttaa on koneen "bootti" ainakin kerran viikossa (virrat kokonaan pois ja päälle). Nykyisin aika moni laite kaatuu huonoihin ohjelmistoihin, joiden ongelmat kasaantuvat käyttömuistiin.

    Jännä juttu muuten, ettei tuolle boksille ole tullut mitään modattuja "firmwareja".
     
  2.  
  3. Titari38

    Titari38 Member

    Liittynyt:
    10.04.2006
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos vihjeistä, mutta olin esim eilen paikalla kun ko ohjelmaa tallensin. Katsoin analogisena toistakanavaa ja seurasin digin toimintaa. Boxi tallensi kyllä sen ajan minkä olin ajastimeen laittanut. Silti tuli tuo ilmoitus, että tiedosto liian pieni katsottavaksi. Tiedostohallinnassa oli tallennettuja ohjelmia 10, mutta levyllä oli vielä vapaata tilaa yli 20 tuntia. Ehkä vika on siinä, ettei ole tullut "buutattua" boxia vähään aikaan. Täytyypä tehä se nyt!
     
  4. paaton

    paaton Member

    Liittynyt:
    23.08.2005
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Halvalla ei taida saada hyvää.

    1. Kun ajastuksen asentaa suoraan kanavalistalta niin tallennus valikossa näkyy edellisen ohjelman nimi, joka siis tulee tallennetuunkin ohjelmaan.
    Oikean nimen saa näkyviin, jos painaa joka nauhoituksen yhteydessä peruuta nappia ja tekee saman uudelleen.

    2. En löydä mistään valikosta ajastettuja ohjelmia? Enkä siis voi poistaa tai muuttaa tulevia nauhoituksia.

    Toimiiko tuo mdc2220 noin typerästi muillakin?
    Koneessa oli tuo 6.25 ohjelmisto paikaallaan ostaessa.
    Ja pätkiminen buuttailu kuulu varmaan asiaan?
     
  5. markony

    markony Regular member

    Liittynyt:
    21.03.2002
    Viestejä:
    202
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on Medion MDC2220, mulla ei ole ollut ongelmia,kaikki toimii hienosti. Aika kummallista et teilla on ollut onelmia, varmaan maanantain kappale. Kuvanlaatu loistava, nauhoitus yms toimii hyvin.
     
  6. jarsaman

    jarsaman Regular member

    Liittynyt:
    05.01.2007
    Viestejä:
    2,038
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Minulla oli Medion mdc 2220 käytössä nelisen kuukautta. Ostin boxin Stockmannin hulluilta päiviltä. Vein boxin huoltoon 3 kertaa aivan turhaan. Suurimmat ongelmat olivat boxin jatkuva buuttailu, ajastettujen tallennusten epäonnistuminen ja tekstityksen puuttuminen Ylen lähetyksista sekä jo tallennettujen ohjelmien avaaminen (luki vaan, että tallennus on liian pieni avattavaksi, vaikka tallennuksen koko oli yli tunnin). Onneksti Stokke otti boxin takaisin ja palautti rahat mukisematta ..... en suosittele kenellekkään.

    ps. kahdella viimeisellä kerralla minulle kerrottiin, että Korealaiset ohjelmoijat ovat käyneet täällä Suomessa ja laittaneet ohjelman kuntoon .... niimpä
     
  7. natu

    natu Member

    Liittynyt:
    06.01.2005
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kävin eilen hakemassa Vision vdc 2220 PVR kaapeliin. Positiivisesti olen yllättynyt, mitänyt eilen teemalta devils mineria tallentaessa tekstit tulivat näkyviin vasta kanavajumpan jälkeen. Tallenteessa näkyy kuitenkin.

    http://www.suomenschneider.fi/paivitykset.php -sivulta en laitteelle päivitystietoa löytänyt, 6.00p on laitteessa, tarvinneeko päivittää?
     
  8. Titari38

    Titari38 Member

    Liittynyt:
    10.04.2006
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moi!
    Kyllä kannattaa päivittää. Ko sivulta löytyy viimeisin päivitys 6.34.
    Valitse merkki ja malli linkistä niin löytyy päivitys.
     
  9. natu

    natu Member

    Liittynyt:
    06.01.2005
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    niin toi mun on kaapeliin oleva VDC2220 jolle ei vetovalikoista löydy kohtaa.

     
  10. jv78

    jv78 Member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Toimiikos muilla boxeilla hyvin noi ylen tekstit nauhoittaessa? Joskus viimevuoden puolella sanoivat, että ylen textit ei ole vielä täysin digiajassa.

    Jotenkin eritavalla lähettävät tekstit kuin muut kanavat.
     
  11. timoko

    timoko Guest

    Vision mallille 2220:lle on tullut näköjään uusi päivitys ver. 6.34, käykö tämä päivitys myös Medion MDC2220PVR:lle? Onko kokemuksia ja onko näkyvää hyötyä päivittää, jos se käy.
     
  12. Titari38

    Titari38 Member

    Liittynyt:
    10.04.2006
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moi! Enpä tiedä käykö ko päivitys Medionille, mutta varmuuden saat, kun kysyt Suomen Scheineriltä, puh. nr (02)468622.
     
  13. Titari38

    Titari38 Member

    Liittynyt:
    10.04.2006
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Teksitykset YLEn kanavilla toimii, miten sattuu. Johtuu siitä, että ne lähetetään eri kanavalla erikseen, Kaupallisilla kanavilla on edelleen käytössä vanha systeemi, eli teksti "poltetaan" kuvaan kiinni.
     
  14. markony

    markony Regular member

    Liittynyt:
    21.03.2002
    Viestejä:
    202
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Päivitin Medionin Suomen Scheineriltä netin kautta ja hyvin toimii ei ongelmia

     
  15. Titari38

    Titari38 Member

    Liittynyt:
    10.04.2006
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hyvä juttu että toimii. Mä olen myös päivittänyt sen sieltä, mutta tekstitysongelmia esiintyy edlleenkin ajoittain. Mutta toimeentullaan!
     
  16. timoko

    timoko Guest

    ok, kiitos tiedosta, haen päivityksen. Joo, pieni ongelmia minullakin on ylen kanavien kanssa, varsinkin kun laitaa pausen päälle niin menee hetken aikaa kunnes tekstitys palaa, mutta voihan sitä kelata hieman taaksepäin, niin teksti palaa takaisin.
     
  17. Titari38

    Titari38 Member

    Liittynyt:
    10.04.2006
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Näin minäkin joudun tekemään. Eli sama ongelma.
     
  18. markony

    markony Regular member

    Liittynyt:
    21.03.2002
    Viestejä:
    202
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se voi osanaa johtua tusta tv kanavista, ainakin oli jossain vaiheessa ongelmia, voi tosin johtua myös digiboxista mut en usko
     
  19. Titari38

    Titari38 Member

    Liittynyt:
    10.04.2006
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juttelin Scheinerin huollon kanssa asiasta taannoin, ja he ehdottivat, että lähettäisin boxin heille huoltoon Turkuun, joko jälleenmyyjän kautta, tai postissa. häiriö on kuitenkin niin vähäinen, etten ryhtynyt siihen, etenkin kun huoltoaika olsi ollut n. 2 - 3 viikkoa. Schneider kyllä olisi maksanut postikulut, koska boxissa on takuu voimassa. Boxin olen ostanut Helsingistä ja täältä Järvenpäästä ei viitsi lähteä viemään sitä Hesaan, etenkään kun ko liike on lopettanut MEDIOnin myynnin!
    Ostan sitten syksymmällä uuden, missä on kaksi viritintä, kun analogiset lähetykset loppuvat.
     
  20. timoko

    timoko Guest

    Näin minäkin ajattelin, eli ostan paremman myöhemmin, mutta kyllä tämä (vaikka onkin hieman ongelmia) hakkaa vanhan VHS-nauhurin mennen tullen. Kyllä, olen tyytyväinen hankintaani.
     
  21. jv78

    jv78 Member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tänään tuli kotiin vision 2220 kaapeliverkkoon. Odotukset ei ollu kovin korkealla näitä juttuja lukiessa.
    Tunnin laite toimi ihan ok jos ei paria kuvan jumitusta lasketa.
    Mutta tunnin jälkeen ei ole näkynyt yhtään mitään :)
    Laite menee todella hitaaks ja valittaa että ei signaalia.
    Bootit ei auta, eikä tehdasasetuksien palauttaminen. Automaattihaku ei enää toimi, koska laite on niin hidas.
    Ja kylläpä vituttaa, kun tarkotus oli ottaa mtv3:n max ja kattoa vko loppuna ralleja sieltä.

    Jos jollain vinkkejä kuin ton saa henkiin ni vois kertoa kiitos.
     

Jaa tämä sivu