1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

MediaPortal + Terratec Cinergy C DVB-C

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi terrame 09.03.2008.

  1. terrame

    terrame Member

    Liittynyt:
    09.03.2008
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro!
    Ostin ko. tv-kortin koneeseen ja nyt MediaPortal ei löydä tv-korttia ollenkaan, joten jos jollain olisi antaa vinkkejä miten Portaalin sais pelaamaan ko. tv-kortin kanssa.
    Kortti on tämä: http://www.terratec.net/en/products/Cinergy_C_PCI_HD_1976.html

    Tässä hieman vielä koneen tietoja:
    system:
    Microsoft XP
    Media center edition
    version 2002
    SP2

    Kone:
    AMD Athlon 64 Prosessor
    3500+
     
  2.  
  3. eyeTiger

    eyeTiger Regular member

    Liittynyt:
    28.01.2003
    Viestejä:
    109
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen itse ajatellut hankki tuon saman kortin minkä omistat, itselläni on nyt vain mpeg2 kuvanlaatua toistava terratec cinergy 1200 DVB-C.

    Mutta tuon vuoksi neuvoisinkin sinua vaihtamaan ajurit BDA-ajureihin mitkä voit ladata terratecin omilta sivuilta: http://www.terratec.net/en/driverandsupport/driver_21290.html - vastaavilla oman korttini BDA-ajureilla toimii minulla MediaPortal/ ja vastaavat digi-ohjelmat mm. My Theatre, DIGI-TV ProgDVB, TerraTec Home Cinema

    Kerrotko jos sait/saat jotkut kanavat toimimaan paraneeko tuolla kortilla nämä tällä hetkellä näkyvät ilmaiskanavat vain onko kortista vasta hyötyä kun valtakunnallisesti HD-kuvanlaatua toistavia kanavia on näkyvillä?
     
  4. jonjon57

    jonjon57 Member

    Liittynyt:
    04.10.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En tiedä saitko jo toimimaan, mutta vastaan kuitenkin kun itse painin saman asia kanssa hetki sitten ja sain toimimaan.

    Minun ongelmani oli se, että en tajunnut heti että kortti pitää laittaa toimimaan tv-serverin kautta, siis sen joka tulee Mediaportalin kanssa, tai siis ainakin sen paketin kanssa joka sisältää tämän, oliko nimi nyt RC 1, tai jotain siihen suuntaan. Kun tajusin tämän, niin alkoi pelittämään.

    Laadusta en enempää osaa sanoa, muita kortteja en ole omistanut, ihan hyvä kortti, vaikea uskoa että kuva olisi sen parempi kuin vanhemmassakaan, mutta ei tämä ole siis tieto.
     
  5. KungFoo

    KungFoo Member

    Liittynyt:
    24.05.2008
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuli osteltua juurikin tämä Terratec Cinergy C DVB-C kortti, ja nyt ihmettelen samaa kuin OP:ssa. Eli miksei MediaPortal tunnista korttia, vaikka olen asentanut BDA-ajurit (versio 1.1.0.301) Vistaan (64bit).

    Ei vaan tunnu jotenkin korttia löytyvän, vaikka toi Terrateckin oma ohjelma kyllä toimii. Mikähän avuksi?
     
  6. KungFoo

    KungFoo Member

    Liittynyt:
    24.05.2008
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin, piti vielä sanoman, että versio jolla kokeilin on viimosin stabiili eli 0.2.3.0.
     
  7. KungFoo

    KungFoo Member

    Liittynyt:
    24.05.2008
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tulipahan kokeiltua nyt myös tuo MediaPortalin versio V1.0.0.0 RC1.
    Ei inahdustakaan - damn :(

    Ei kukaan ois sattunut saamaan tota toimimaan? Millä konffiksilla?
     
  8. jonjon57

    jonjon57 Member

    Liittynyt:
    04.10.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kerron miten sain itse toimimaan. Asennuksesta on hieman aikaa, joten aivan sataprosenttisesti en kaikkea muista. Toivottavasti en jättänyt pois mitään olennaista osaa.

    Itse asensin juuri asennettuun Windows xp sp2:teen

    Asensin Windows xp sp2
    Asensin komponenttien ajurit
    Asensin myös tv-kortin ajurit (Cinergy_C_PCI_HD_Drv_Vista_XP_1.1.0.301)
    Asensin Microsoft NET Framework 2, dvbfix, Windows Mediaplayerin, Visual C++ ja myös muut mitä Mediaportalin sivuilla kerrotaan vaatimuksiksi
    Asensin myös FFD-Shown

    Asensin "MediaPortal_Setup_1.0_RC1_Refesh" Next Next Yes meiningillä
    Asennuksen jälkeen menin Tv-server configurationiin. Kun sen käynnistää ensimmäisen kerran, kysytään salasanaa, joksi laitetaan "MediaPortal"

    Sitten valitsin "TV-Servers" alavalikoista oman korttini, eli cinergyC
    Sieltä haetaan kanavat. Se tehdään esimerkiksi sillä tavalla, että valitaan valikosta oman alue, ja aloitetaan kanavien haku. Jos valikosta ei löydy oman paikkakunnan taajuuksia, on mahdollista tehdä oma tiedosto jossa on oman paikkakunnan taajuudet, jotka selviävät netistä.

    Tämän jälkeen periaatteessa jo kaikki toimikin, vaikka pientä säätöä vielä vaatikin. Asetuksista laitoin FFD-Shown ohjaamaan kuvaa ja ääntä. Ohjelmaopaskin toimi suoraan ilman enempää säätöä.

    Tämä oli siis Winows Xp:lle, mutta kaverini kertoi asentaneensa Vistaan, olettaisin että suurin piirtein samalla tavalla. Nämä eivät ole täysin tyhjentävät ohjeet, vain pääpiirteet. Asetuksia kannattaa säätää että saa systeemin haluamaansa malliin.

    Ajastuksiin käytän PVRscheduleria.

    Ostin MCE-kaukosäätimen, suosittelen myös muillekkin. Mediaportalin käyttäminen helpottui huomattavasti oston jälkeen. Ensin koitin säätää Terratecin omaa kaukosäädintä toimimaan Mediaportalin kanssa, mutta kun olin kyllästynyt, niin ostin MCE-kaukosäätimen, ja se kannatti, toimii ilman minkäänlaista säätöä hyvin.

    Olen tyytyväinen tähän systeemiin, ja kaikki toimii hyvin.

    Jos jokin kohta kaipaa selvitystä, niin kysykää pois.
     

Jaa tämä sivu