1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

media player, iTunes vai winamp?

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi eikukaan 12.04.2007.

  1. ShatBriks

    ShatBriks Regular member

    Liittynyt:
    08.09.2008
    Viestejä:
    172
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No ei välttämättä tiedostoja, mutta musiikkikirjaston ainakin :D itsellä meni kokoelmakansiot ihan päin persiitä kun iTunes pääsi peuhaamaan sinne. En tajunnut ensin estää sitä automaattista kansioiden järjestelyä ja hups... jotain päältä tuhat yhden biisin kansiota musiikkikansiossa. GG.

    Mut joo, itse käytän Foobaria musiikinkuunteluun, mitään moitetta en siitä keksi. Pelaa hyvin itsekseen ja esim samurize conffien kanssa.

    Videontoistoon käytän SMPlayeriä, lähinnä koska toistan paljon .mkv mediaa. VLC tuntuu sekoavan aika helposti mkv tekstien kanssa, mutta SMPlayer pelittää kuin unelma.
     
  2.  
  3. ThePekkis

    ThePekkis Member

    Liittynyt:
    11.08.2007
    Viestejä:
    89
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juurikin näin kävi myös allekirjoittaneelle. :D Hieman liioiteltua ilmaisua käytin aiemmin.
     
  4. Inferi

    Inferi Member

    Liittynyt:
    29.12.2008
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkäs olisi hakusessa softa joka ryhmittelisi artistit soittolistaan, ja biisit saisi minimoitua artistien alle. Winamp 5 tms on tällä hetken käytössä. Koitin etsiä mutta en ainakaan itse löytänyt Winampista ko ominaisuutta. En raaskinut tehdä uutta ketjua, enkä kovin aktiivisesti selata jo olemassa olevia.
     
  5. Sakarias

    Sakarias Active member

    Liittynyt:
    26.10.2004
    Viestejä:
    1,806
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    68
    Onko paljonkin musaa? Niin sitten käyttöön msql ja Amarok. Ja listat saat sellaisiksi kuin ikinä haluat. Vaikka olisi 100 000 biisiä koneella.
     
  6. mikkooo

    mikkooo Member

    Liittynyt:
    13.07.2008
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Winamppia käytän musiikin kuunteluun, mutta elokuvia katson vlc media playerilla.

    Winamppiin saa hyviä skinejä ja selvin käyttää.

    Ja ei se winamp mitenkään "raskas" ole. Jos valittaa sen raskautta niin silloin kannattaa ostaa uusi kone ja heittää se vanha 90 -luvun kone kaatopaikalle.
     
  7. LolzZz

    LolzZz Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2007
    Viestejä:
    197
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo, itekki palasin takas Winamppiin, Foobari alko kyllästyttää... niin paska skini :D
     
  8. ismi

    ismi Member

    Liittynyt:
    24.09.2008
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Musiikinkuuntelussa käytössä on sekä iTunes että winamp, enimmäkseen iTunes (selkeä kirjasto ja käyttis, iPodin hallinta). Aikaisemmin käytin lähinnä winampia, mutta käytän sitä edelleenkin (esim parempi lyrics lisäosa tai muuten vaan vaihtelun vuoksi satunnaisia musakansioita soittolistaan tiputtamalla), mutta en erityisemmin pidä sen kirjastosta..
    Elokuvien katseluun käytössa on media player classic. Kevyt ja yksinkertainen. Sopii myös musiikin kuunteluun, mutta harvemmin käytän sitä siihen.
     
    Viimeksi muokattu: 04.06.2009
  9. Sampsa14

    Sampsa14 Member

    Liittynyt:
    06.03.2007
    Viestejä:
    39
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Todella hyvä ja loistava ohjelma musiikin kuunteluun on Foobaar 2000... toistaa todella suuren määrän eri tiedostoja, laajennuksia voi hakea netistä miten itse haluaa. Erittäin helppokäyttöinen ja soittolistojen teko ja musiikki kirjaston hallinta on hyvä! Karsitun ulkoasun takia soitin on myös kevyt. Mulla se ei ole ikinä kaatunut, voiko sille niinkin käydä ??

    Jos videoita haluaa katsoa niin koneelle kannattaa hankkia VLC Player. Sillä soi myös musiikit. Tukee myös todella monia video ja musiikkityyppejä.
     
  10. LolzZz

    LolzZz Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2007
    Viestejä:
    197
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse suosittelen enemmän GOM Playeria kun VLC:tä, itsellä (en tiedä mistä johtuu) menee joskus kuva VLC:llä vaaleanpunaiseksi tai joksikin toiseksi väriksi... ja välillä iskee palikkaa kuvaan niin jumalattomasti.

    Joten ladatkaa GOM Player ja nauttikaa, tämä myös sanoo jos koodekkia ei löydy ja ehdottaa paikkaa mistä voit ladata ja lataat sen sieltä! :)

    EDIT: Ja itse kyllästyin tohon Foobarin ulkoasuun... joten otin winampin takaisin ja hyvin on pelannut. Foobar on muuten hyvä, jos siihen löytäisi vain pikkasen paremman ulkoasun, muuta moitittavaa siinä ei ole. Tai sitten voisi tulla sellainen "teema-valikko" että voi valita minkälaista haluaa käyttää, niinkuin winampissa on classic, modern ja bento, joista itse käytän modernia koska sitä olen käyttänyt pisimpään ja oppinut sen täysin.
     
    Viimeksi muokattu: 04.06.2009

Jaa tämä sivu