1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

media player, iTunes vai winamp?

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi eikukaan 12.04.2007.

  1. lakukissa

    lakukissa Guest

    kyllä se winamppi se paras minun mielestämi on media player sekoilee sillon tällöin, tai sitten en vain osaa käyttää sitä :D ITunesista ei paljon ole sanottavaa kun ei itsellä sitä ole ollut mutta kaverilla ja on ja en oikeen pitänyt sitä niin hyvänä!
     
  2.  
  3. pseDe

    pseDe Guest

    "kyllä se winamppi se paras minun mielestämi on media player sekoilee sillon tällöin, tai sitten en vain osaa käyttää sitä :D ITunesista ei paljon ole sanottavaa kun ei itsellä sitä ole ollut mutta kaverilla ja on ja en oikeen pitänyt sitä niin hyvänä!"

    iTunes on hyvä ipodin hallintaan. foobarista saa pienellä säädöllä paremman kun winampista. toki makuasioita nämäkin.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 11.02.2008
  4. ramoee

    ramoee Member

    Liittynyt:
    02.01.2005
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mikä on pointtina käyttää i-tunesia joka on raskas kokonaisuus ja asentaa samalla pakkopullana quick timen jolla ei taasen tee mitään?!
    Itse monta vuotta i-tunesia pakosti käyttänyt kun ei ole ollut vaihtoehtoa tiettyjen laitteiden takia, kokeilkaa ihmeessä MediaJukeboxia mistä löytyy tuki applen soittimille ja on taatusti monipuolisempi niin isojen musakirjastojen hallintaan kuin muokattavuudessa, rippaukseen(Lame) ja jne...
     
  5. LolzZz

    LolzZz Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2007
    Viestejä:
    197
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vähän vanha aihe mutta... Ennen tuolla kannustin Winampia, noh nyt ovat asiat muuttuneet. Tutustuin nimittäin tähän Foobar2000:nteen ja tässä on PALJON paremmat ominaisuudet, EQ loistava saa uuden soundin, ei ole sellainen mumisevainen kuten Winampilla. Plugineja saa netistä laidasta laitaan. Näppäimistön hotkeyt toimii loistavasti ja jos sinulla ei ole näppäimistössä "Play, Stop" yms. painikkeita, voit foobarilla asettaa ne tiettyyn näppäinyhdistelmään esim. Play voidaan asettaa "CTRL+ALT+P" ja kyll toimii. Ohjelman alussa ulkoasu on vähän kehno, itse olen tottunut siihen, mutta jos joku ei totu niin nahkoja löytyy netistä pilvin pimein. Ja muistin kulutus on yli puolet vähemmän Winampista. Winamp kuluttaa Task Managerin (Tehtävienhallinta) mukaan 16000-30000kt muistia pienennettynä ja ruudussa noin 47000, kun tämä Foobar2000 vie vain 3000kt piennennettynä ja ruudussa noin 7000kt. Eli Foobaria voin suositella vähän vanhemmillekkin koneille ja videoille sit BS.Player, jos haluu mainoksettoman joutuu warettamaan (itsellä waretettu ;) ) mutta jos et halua warettaa niin toinen varteenotettava vaihtoehto on sitten VLC Media Player, siinäkin ulkoasu kehno mutta kuka sitä ulkoasua katsoo, en ole nähnyt ihmistä joka katsoo ulkoasua elokuvan tai ohjelman sijaan :D

    EDIT: ja Foobar2000:essa on myös soittolistapalkki johon voi ottaa kaikki soittolistat ja valita vain siitä mitä soittolistaa käyttää. Helppoa, eikö? :D
     
    Viimeksi muokattu: 12.11.2008
  6. noobdogg

    noobdogg Member

    Liittynyt:
    25.01.2007
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    noista kolmesta ehdottomasti winamp, mutta jos haluat kevyemmän ohjelman niin sitten ehdottomasti foobaar2000.
     
  7. illegalll

    illegalll Member

    Liittynyt:
    01.11.2008
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itsellä Winamp käytössä. Kaikin puolin loistava musiikkisoitin, mutta musiikkikirjasto on sekainen ja soitin on raskas. Ulkonäön saa muutettua helposti mieleisekseen, ja siitä saa hyvin yksinkertaisen.
    Playlistiä on helppo muokata.
    Ajattelin tuon raskauden vuoksi kokeilla jotain muuta ohjelmaa, iTunes oli mielessä. En taidakkaan näiden viestien jälkeen. ;) Foobar2000 voisi olla hyvä vaihtoehto.

    Videotiedostojen katseluun käytän GOM playeria, peruskäytössä yksinkertainen ja se hakee ne koodekit jossei jotain tiedostoa osaa toistaa. Niinkuin joku jo sanoi. :)
     
  8. _MiCe_

    _MiCe_ Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hyi heleketti.. commondore64 rlz!!!
     
  9. Bootfin

    Bootfin Guest

    Itse käytän Media Playeria, selkeä, helppo, kevyt ja simppeli ohjelma perukuunteluun. Ennen oli Winamp, mutta kyllästyin siihen, niin vaihdoin MPhen ja Median saa myös hienosti tuonne työkaluriville.
     
  10. Wintel

    Wintel Member

    Liittynyt:
    13.01.2009
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse käytän iTunesia lähinnä siitä syystä, että omistan iPodin. iTunes toimii myös kätevästi last.fm:n kanssa (niinkuin varmasti myös moni muukin). Tosin esim. video tiedostojen toistamiseen käytän media player classicia :)

    iTunes on muuten loistava ohjelma, mutta mielestäni se on hitusen liian raskas mediasoittimeksi.
     
    Viimeksi muokattu: 13.01.2009
  11. cehas

    cehas Member

    Liittynyt:
    03.02.2009
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Komppaan, itselläni täysin samat ohjelmat käytössä. Foobar soittelee nätisti lähes kaikki mahdolliset mediatiedostot, on kevyt ja latautuu nopeasti. Ainoa miinus on se, että se on ruma :)

    GOM on myös uskomaton, Vähintään VLC:n tasoinen playeri, mutta paremmalla käyttöliittymällä ja optioilla. Näyttää myös paremmalta.

    Nämä ovat kyllä ne softat mihin olen jämähtänyt.
     
  12. Dreamlore

    Dreamlore Regular member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    1,381
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mitä ihmeen väliä sillä on, miltä videosoittimen GUI näyttää? Itse ainakin katson videoni täydellä ruudulla.
     
  13. cehas

    cehas Member

    Liittynyt:
    03.02.2009
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eipä siitä ainakaan haittaa ole, varsinkaan, jos se hidasta itse softaa :)

    Mutta joo, lisäpisteitä myös Audio Capture-mahdollisuudesta, joka toimii helvetin hyvin. Myös tekstitkset toimii drag & drop-meiningillä, toisin kuin VLC:ssä, joka on hyvä playeri sekin.
     
    Viimeksi muokattu: 17.02.2009
  14. LolzZz

    LolzZz Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2007
    Viestejä:
    197
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Latasin tossa päivällä GOM Playerin ja se on paljon parempi kun bs.player, ja musiikkia täs kuuntelen nyttenki Foobar 2000 v0.9.6.3 Beta 1:llä :D
     
  15. FrostRose

    FrostRose Member

    Liittynyt:
    17.12.2008
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Winamppia voisi suositella ensimmäiseksi soittimeksi osaamattomalle henkilölle. Näin kiitos valmiiden asetusten ja muun härpäkkeen (Winamp remote + pluginit/skinit). Itse lopetin käytön, kun ohjelma "hajosi", enkä laiskuuttani jaksanut asentaa uusiksi. Joidenkin olen kuullut valittavan äänenlaadusta, mutta itse en ole huomannut mitään erityistä.

    Seuraavaksi asensin itselleni foobarin. Sitä käytön nykyisinkin, ja hyvin toimii. Se vain vaatii vähän säätämistä, ja siitä puuttuu omasta mielestäni joitakin toimintoja, mitä winampissa oli. Tilalle toki tullut muita toimintoja, kuten playlist-välilehdet.

    iTunesista ei ole mitään havaintoa, kun en käytä sitä. En myöskään käytä ohessa olevaa kauppaakaan.
     
  16. icexxx

    icexxx Guest

    Bsplayer on paras videoiden toistamiseen.
    + Videotoistossa hyvä
    - Ei sovellu kovin hyvin musiikkitiedostojen soittamiselle

    Winamp on paras perussoitin kaikille musiikki/videotiedostoille.
    + Paras perussoitin
    + Kätevät musiikkikirjastot ja kappaleiden liikuttaminen
    - Itsellä tullut ongelmia uusimman version kanssa kun ei pysty liikuttamaan

    Itunes on aika heikko, mutta käytän sitä laittaakseni musiikkia ipodiin.
    - Itunes on raskas
    - Erittäin idioottimainen musiikkikirjastosysteemi jonka takia kappaleiden selaaminen vaikeaa
    + Kappaleet ipodiin helposti
     
  17. Dreamlore

    Dreamlore Regular member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    1,381
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Se on "idioottimainen" ainoastaan jos et ole tagannut tiedostojasi kuntoon. Itsellä kaikissa tiedostoissa tiedot kunnossa, joten helppo tehdä smart playlist johon laittaa artistin nimen, jolloin iTunes luo automaattisesti listauksen kaikista saman artisti-tagin omaavista tiedostoista == yhden artistin tuotanto omassa soittolistassaan.
     
  18. ThePekkis

    ThePekkis Member

    Liittynyt:
    11.08.2007
    Viestejä:
    89
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    WinAmp, ehdottomasti, kaikkia mainittuja kokeilleena, WMP raskas, hankala laittaa koneen kaikki musiikki samalle listalle kun +4000 kappaletta. iTunes tuhottoman raskas ja asennuksen yhteydessä tuhoaa mp3 tiedostosi, epävakaa ja myöskin hankala hallita yhdellä ruudulla listaa jossa kaikki musiikkisi. Foobar hyvä ja kevyt, mutta ei tue pikanäppäimiä jolloin et voi vaihtaa kappaletta samaan aikaan pelatessasi kokoruudulla, myöskin herkkä kaatuilemaan.
    WinAmp pelkistetyimmällä näkymällä, ilman härpäkkeitä eli mediakirjastoja yms. paskoja ehdottomasti ykkösvalinta musiikkisoittimeksi, myös siksi että ainoa soitin jossa pikanäppäimet toimivat muusta käytöstä riippumatta.
    WinAmp, it Really whips the Llamas ass!
     
  19. MEGAZERO

    MEGAZERO Regular member

    Liittynyt:
    29.11.2008
    Viestejä:
    303
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Winamp:pia olen käyttänyt vuodesta 98 tai 99 asti.

    Hyvä laajennettavuus, nopea, helppo yksinkertainen käytettävyys.

    Mielestäni paras näistä vaihtoehdoista.

    Olen todella monia eriohjelmia musiikin toistoon koittanut, mutta Winamppiin tottuneena en muuhun halua vaihtaa. :)
     
  20. Lada1500s

    Lada1500s Regular member

    Liittynyt:
    31.12.2007
    Viestejä:
    432
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse pelaan ja kuuntelen yleensä musaa samalla siinä taustalla, jonka takia softan pitää olla kevyt.

    Windows Media Player:

    +Selkeä käyttöliittymä
    +Paremmat visualisaatiot kuin Winampissa.
    +Elokuvia pystyy pyörittämään, musiikin kuuntelukin onnistuu, tasapaksu perussoitin.

    -Hitaanpuoleinen ikkunan siirtely ja koon muuttaminen.
    -Vie resursseja ainakin omalla koneellani enemmän kuin Winamp, jonka huomaan joissakin peleissä 5-10 fps laskulla.

    Winamp:

    +Helppokäyttöinen kun vain oppii
    +Nopeahko, 2-versio oli kait nopempi kuin tämä uus vitonen.
    +Paljon lisäosia
    +Kätevä perussoitin musiikin kuunteluun.

    -Ehkä hieman liian pieneksi jää isommilla resoluutioilla.
    -Elokuvia turha yrittääkään katsoa, sellaiseksi sumuksi se kuva menee.

    Foobar2000

    +Kevyin näistä kolmesta.
    +Nopea
    +Helppo käyttää

    -/+ Pelkistetty ja yksinkertainen käyttöliittymä, joillekin kelpaa ja joillekin ei, lukeudun itse jälkimmäiseen.

    -Ei sovellu elokuvien katseluun
    -Vähän liian pelkistetty mielestäni.
     
  21. Dreamlore

    Dreamlore Regular member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    1,381
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Senkin uhalla että alan kuulostaa Apple fanboylta: mitä helvettiä? Miten iTunes tuhoaa tiedostot?
     

Jaa tämä sivu