Maxtorin kovot

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi heko 31.05.2005.

1. nrautava

nrautava Guest

Näitä viestejä lukiessa tuntuu että olen vain onnekas koneenkäyttäjä.
    Itellä on käytössä (maxtoin kaikki):
    200 gigan sATA
    300 gigan IDE

ja hyllyssä ylimääräinen 40 gigan IDE

Ei ole ollut mitään ongelmia Maxtorin kanssa, joten kaikko kovot toiminut kuten pitääkin...

2.  
  3. extralow

extralow Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itsellä 7 samsungin kovoa ja kaikki hiljaisia ja hienosti pelaa.
    6x160+80

4. Japsu1

Japsu1 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Peräti 14 hajonnutta levyä. Voiko jollain olla noin huono tuuri vai mikä noita levyjä rikkoo?

Minulla taas ei ole 20 vuoden aikana hajonnut vielä ainuttakaan levyä, koneet yleensä vaan vanhenevat ja menevät kierrätykseen ennen levyjen rikkoutumista. Eka levy oli muistaakseni 286-koneessa pyörivä Seagate 20MB (aivan oikein,eli megatavuja) ja tällä hetkellä koneessa pyörii vuonna 2001 hankittu Maxtor D740X 60GB sekä 2003 hankittu Maxtor 9-sarjan 120GB/8MB. Kaapissa odottaa tosin "aivopesun tuloksena" Samsungin Spinpoint 120GB/8MB joka on tarkoitus vaihtaa systeemilevyksi ja vanhin Maxtori siirtää varalevyksi. Saa sitten nähdä onko Samsung maineensa veroinen...:)

Viimeksi muokattu: 01.06.2005
  5. vellu-m

vellu-m Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on nytkin kaksi (2-kpl) Maxtorin 40gb-kovoa

ikinä ei ole 10-vuoden aikana missään mun kovalevyssä vikaa ja kaikki on ollut maxtorin kovoja...

6. -Rex-

-Rex- Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä se taitaa tuon huonon säkän puolelle mennä (mitä tässä on tullut koettua monella muullakin sektorilla). Itse meinaan myös alalla olen ja käyttövirheitä en kyllä allekirjoita (ja eipä moisesta ole syyttänyt kukaan muukaan).

Kokonaisuudessaan olen nyt siirtynyt tosiaan samsungin ja lacien leiriin ja nyt on ollu huolettomia käyttöpäiviä niiden suhteen, mutta voi olla niinkin, että on viimeinkin sattunut kohdalle muitakin kuin maanantai päivän malleja :)

7. jhvisto

jhvisto Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mulla 3 maxtoria kiinni, 200G, 250G, 80G.. eikä pienintäkään vikaa, tuo 80G on nyt menny takuuajan ohitse eikä vieläkään pidä ääntä tai hidastele. Mahtaako vielä olla sellainen valmistaja kuin quantum, niiden valmistamat on kyllä sellaisi laatupelejä ettei toista, ittelläni on vielä toimiva 880Mt Quantum TrailBlazer kovo, ei rutise, rätise, kickkaile tai näppäile, eli toimii kuin unelma..

Edit: oho, quantumeja valmistaa nykyisin Maxtor. eli se siitä.. :D

Viimeksi muokattu: 01.06.2005
  8. teme565

teme565 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllähän noita maxtoreja kieltämättä eniten myydään, joten kait se on sanomattakin selvää, että niitä silloin myös eniten hajoaa.
    Mutta en silti sanoisi maxtoria luotettavaksi.
    Suosittelen Western Digitalia. On hiljainen, luotettava ja suorituskykyinen.

9. litucca

litucca Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Maxtorin levyjä 2kpl(160gb) + 1kpl(30gb) tällä hetkellä ja on toiminu loistavasti. Löytyy myös 1kpl seagate(200gb) jossa ole ollut mitään vikaa. Maxtor on vaan paljon viileempänä käyvä verrattuna seagateen (ainakin mulla).

10. bscd

bscd Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Täältäkin löytyy Maxtorin 9-sarjaa 80Gt ja 10-sarjaa 200Gt..
    Ysisarjalainen raksuttaa jo kolmatta vuotta, kynpillä pian puolivuotissynttärit. Eipä ole minkäänlaisia ongelmia Maxtorin kanssa ollut.

11. Jubez

Jubez Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    WD:tä ite suosittelen.. 5 WD kovoa nyt koneessa kiinni (120, 2*200, 250 ja 320) 1 hitachi (en suosittele, takuu ei korvaa laakerin ääniä ja niitä tossa on) ja on mulla jopa yks 200 giganen maxtor (9-sarjaa) joka kieltämättä on kyl toiminu hyvin, mut koko ajan on pelko, että kohta se levähtää.

12. kkuula

kkuula Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuten tuol edellä jo olikin kommenttia että aika samanlaiset hajoamisprosentit näyttää olevan erimerkkisillä kovoilla tämä keskustelu vahvistaa tuota käsitystä hyvin.
    Tietty on noita muutamia eriä ollu liikenteessä joista aika iso osa hajonnu.. yks huomio seagaten levyistä ne kun tuppaa käymään todella kuumana moni muu merkki ei kestä samoja lämpöja kovin kauaa, tästäö itellä kokemusta kun oli 120 seagate parin muun merkkisen (20gb wd ja 40gb maxtor) kovon kanssa aika tiiviissä paketissa niin ne laukes aika äkkiä.. tästähän taas saa syyttää vaan itteensä kun ei tullu huolehdittua noitä lämpöjä kuriin..

Jaa tämä sivu