1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mandrake linux 10.0 official & SATA ei toimi

Viestiketju Linux -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Make79 18.06.2004.

  1. Make79

    Make79 Member

    Liittynyt:
    12.11.2003
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Koitin asentaa tuota 10.0:aa, mutta ongelmat ovat seuraavanlaisia:
    -kaikki toiminnot ovat "hitaita", eli lataa esim. käyttösopimusta useita minuutteja.

    -pääsen kyllä osiointi vaiheeseen asti ja näyttää kovalevyn osiotiedot. kovolla on 4 osiota, C:windowsXP D:linux E:linux swap F:tavaraa.
    Asennus aloittaa alustamisen, mutte kovalevyn merkki valo ei pala valo toimii kyllä) ja alustaminen kestää ja kestää.. olen odottanut reilut 30min, jonka jälkeen kyllästyin ja sammutin koneen. alustettavan osion koko on 6gb.

    Kokoonpano.
    epox 8KRAI
    2800+ barton
    club 3D 9600XT
    samsung 160gb SATA

    Tämä on minun ensimmäinen yritys asentaa linuxia, joten voi olla joku yksinkertainenkin ongelma. windows puolelta on kohtuullisesti kokemusta (kymmeniä asennuskertoja).
     
  2.  
  3. .W.

    .W. Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2004
    Viestejä:
    838
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  4. Make79

    Make79 Member

    Liittynyt:
    12.11.2003
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juu, ilmeisesti mulla oli väärät hakusanat. tosin toi juttu tais käsitellä lähinnä RAID0:aa, kun taas minä en yritä mitään raidin tasoja saaha käyttöön.

    Näköjään toi SATA aiheuttaa vaikka minkälaisia ongelmia. mut kun ei oo vapaita PATA paikkojakaan (eikä ylimäärästä levyä).
     
  5. Make79

    Make79 Member

    Liittynyt:
    12.11.2003
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vastaan nyt itelleni ihan siltä varalta, että joku saman ongelman omaava sattuu lukemaan...

    Eli sain ratkaistua tuon ongelman ja googletus tosiaan autto, kun keksi oikeet hakusanat.

    Tuolta löyty vinkki: http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?catid=20&threadid=53807

    Eli BIOSiin ja siellä: APIC = disabled

    Pienestä oli tuokin kiinni, mut en ois kyllä ite keksiny.
     
  6. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eikä tarvi edes välttämättä biossista disabloida...sen voi disabloida vasta bootloaderissa...jos haluisi vaikka freebsd:ssä sen olevan enabloituna...mutta onnistuuhan toi noinkin..
     

Jaa tämä sivu