1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Macci, editointi+tekstinkäsittey+pelaaminen

Viestiketju Mac -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi eastwoodi 14.11.2007.

  1. eastwoodi

    eastwoodi Member

    Liittynyt:
    09.07.2007
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei

    Olen kannettavaa ostamassa, tulee lähinnä työkäyttöön/opiskeluun vielä hetkeksi. Kuvailen jonkin verran digijärkkärillä/videokameralla, eli täytyisi saada kuvat/videot editoitua ja siihen kuulemma macci on erinomainen vaihtoehto. Millainka macissa taipuu tekstinkäsittely/taulukointi? Toimiiko Openofficen-ohjelmat? Entä mitenkä pelaaminen? Tietää että joskus saattaa tulla aikapitkäksi anoppilassa/tai muualla, eli mitenkä onnistuu pelaaminen, miten esim. NHL08 taipuu tai taipuuko lainkaan? Tai mikään muukaan?

    Miettinyt acerin 5920 mallia, mutta tuo Vista tappaa innon ja mitään konettahan ei saa ilman sitä nykyään. Sen takia ruvennut hieman kääntymään macciin, mutta kun ei ole mitään kokemusta niin,kysyn teiltä.
     
  2.  
  3. Ozzi

    Ozzi Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    553
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse kuvailen myös ja MacBookkiani käytän kotona pöydällä ulkoisella näytöllä, hiirellä ja näppiksellä, eli pöytäkoneena. Kannettavuudesta nauttii silloin tällöin esim sängyllä löhöillen ( wlan ). Kuvankäsittelyyn ( ja varsinkin videon ) 13.3" on pieni mutta kyllä pärjää.

    Openoffice toimii mutta itse käytän NeoOfficea ( iskulause: "bringing power of openoffice to your mac" ) siitä syystä että OO ei ollut vielä kuin beta versioo kun siirryin Macciin.

    Perinteiseen pelaamiseen ei MacBookista juuri ole. Hieman olen Cod2 ja ET räiskinyt mutta ei ole mitenkään nautinnollista. Pienempiä pelejä pelaan kyllä useasti, esim. super tux ( 8bit super mario -> linux pingviini versiona ).

    Lueskele täältä ja varsinkin www.hopeinenomena.net foorumeita niin löydät yllättävän moneen kysymykseen vastauksen.
     
  4. Poy

    Poy Regular member

    Liittynyt:
    25.06.2002
    Viestejä:
    295
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Paljonko maksaa piuha jolla saa MacBookin VGA littunäyttöön? Toimiiko mikä tahansa ulkoinen hiiri ja näppis? Saako telakkaa?
     
  5. Ozzi

    Ozzi Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    553
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Piuhasta en tiedä, ei paljoa. Adapteri miniDVI -> VGA 19€

    Toimii mikä tahansa usb/bluetooth hiiri.

    Erillistä telakkaa ei ole.
     

Jaa tämä sivu