1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

macbook (seagate momentus5400.3)

Viestiketju Mac -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi tenchuu 23.10.2008.

  1. tenchuu

    tenchuu Guest

    ongelma kyseinen kova rikki kuitti kateissa ,maahantuojat eivät ole yhteistyö haluisia ,ei mitään hajua mistä kyseinen kova on hommattu aikoinaan ,ostettu huutokaupasta kova kuuluu macbookkiin ,mac & pc ei tunnista koko kovalevyä enää macin sivut sanoo että takuuta ei ole enää jäljellä kun syötin serial numeron vaikka kone on valmistettu 2007 seagate antaa 5 vuoden takuun tolle kovalle ....kaipaan maahan tuojien puh numeroita ym. tietoa
     
  2.  
  3. r65

    r65 Regular member

    Liittynyt:
    19.10.2006
    Viestejä:
    129
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos hallitset kolmannen kotimaisen - jos et, pyydä kaverit apuun - ota suoraan yhteys Seagaten tekniseen tukeen s-postilla, laita kovon sarjanumero mukaan ja kysy miten toimitaan.
     
  4. tenchuu

    tenchuu Guest

    seagate sanoo:This product cannot be processed for a return. Please contact the original place of purchase.
     
  5. r65

    r65 Regular member

    Liittynyt:
    19.10.2006
    Viestejä:
    129
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nojoo, näyttää siltä että vaihtoehdot on aika vähissä.
    Jonsei ole kuitteja, eikä tietoo niin....
    Kaupasta vaan uutta levyä ostamaan.
     
  6. tenchuu

    tenchuu Guest

    eihän se käy päinsä millanen takuu se on joka ei korvaan mitään vaikka valmistaja lupaa korvata 5v eteenpäin mutta maahantuoja on erimieltä kuin valmistaja.ongelma on se että macbookin takuu on vain 1vuosi kun taas macbookin sisällä olevissa muisteissa on ikuinen takuu ja kovassa se 5 vuotta.........samaan ongelmaan törmää jos olet ostanut joltain firmalta vaikka kovan ja se menee konkkaan
     
  7. r65

    r65 Regular member

    Liittynyt:
    19.10.2006
    Viestejä:
    129
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jep, ja kylä ne varmaan lähteekin korvailemaan, kunhan löytyy asianmukaiset paperit, tai ainakin jotkut valmistajat vastaa huutoonsa.
    Itselläni laukesi Sonnetin viritysprosessori n. kaksi vuotta oston jälkeen. Tsekkasin sivuiltansa,e ttä antavat 3 vuoden takuun vaikka suomalainen maahantuoja ei anna kuin vuoden, joten otin suoraan yhteyttä Sonnetille, kerroin mistä ja milloin laite ostettu, laitoin sarjanumerot mukaan ja vastauksena oli että lähetä tänne omalla kustiksella (n. 20 egee) niin saat uuden tilalle ilman postikuluja, näin tei ja lupaus piti.

    Seagatesta sitten tiiä...
     
  8. Bluekkis

    Bluekkis Active member

    Liittynyt:
    04.08.2003
    Viestejä:
    2,235
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Retail tuotteen takuu ei ole sama asia kuin oem tuotteen takuu. Seagate tarjoaa retail kovoilleen tuon 5 vuotta, mutta oem raudasta vastaa tuotteen valmistaja, eli tässä tapauksessa apple. Apple tarjoaa vuoden takuun jos ei ole erikseen maksanut 3v takuusta, ja tämä takuu kattaa myös kovalevyn. Eli jos on yli vuoden vanha kannettava ja kovalevy on alkuperäinen oem kovalevy niin valitettavasti takuunpuolesta ei ole paljoa tehtävissä.
     
  9. r65

    r65 Regular member

    Liittynyt:
    19.10.2006
    Viestejä:
    129
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ach soo....

    :0(
     

Jaa tämä sivu