1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mac PC:lle?

Viestiketju Mac -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi GenMiller 18.04.2009.

  1. T/D/F

    T/D/F Regular member

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    319
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Yhtälailla Windows on täynnä yhteensopivuusongelmia. Applen juttu on juuri se, että kun rauta on spesifioitua ja tarkoin valittua, ja käyttis on tehty juuri sille raudalle, se paketti toimii

    Ja kyllä Macit ovat nykyään ihan tarpeeksi yhteensopivia, mitä lisälaitteisiin tulee. Ei se ole ihan yhtä hyvin muokattava raudan osalta, mutta eipähän tarvitse kärsiä jokapäiväisiä PC+Windows -yhdistelmän aiheuttamia ajuri- ja softaongelmia. Viruksista puhumattakaan. Macillehan on olemassa tasan yksi virus. Mikä yritys sen valmisti? Microsoft. Ja ei, tämä ei ole Apple-fanittajan hypeä, vaan kaikki perustuu ihmisten kertomiin kokemuksiin.
     
  2.  
  3. Mysterix

    Mysterix Member

    Liittynyt:
    30.01.2008
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minuakin kiehtoisi Applessa juuri tuo haittaohjelmattomuus. Vaikka olenkin onnistunut pitämään Wimpulani puhtaana, niin silti. Olisi kiva tutustua Maciin edes jollain tasolla ennen kuin käy kaupasta itselleen sellaisen hakemassa. Olen harkinnut vaihtoa, mutta en haluaa ostaa sikaa säkissä.

    Miksi joku haluaa Linuxin? Miksi kaikki haluaisivat Windowsin? Uskallan väittää, että kaikki eivät edes tiedä, että on olemassa vaihtoehtoja. Tietokone = Windows.

    Olisin luultavasti ostanut Macin jo vuonna 2003, jos olisin tiennyt sellaisia olevan olemassa. Olen viime aikoina oppinut tietokoneista enemmän kuin mitä aikaisemmin olen osannut yhteensä.

    Applessa tosin joskus huvittaa herätyskokousmainen hurmoksellisuus ja hurmahenkisyys!
     
  4. Yesse

    Yesse Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2008
    Viestejä:
    321
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No ei varmaan puolet tiedäkkään vaihtoehdoista ja luulevat, että Windows olisi ainut.Varsinkin kun puhutaan sellasista tietokoneen käyttäjistä, jotka lukevat vain sähköpostia ja surffaa kevyesti.
     
  5. Ape60

    Ape60 Member

    Liittynyt:
    10.05.2009
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sille hurmoksellisuudelle ei vaan voi mitään kun on niin iloinen asioiden helppoudesta. Itse otin riskillä vuosi sitten töistä Macin - ei kestänyt kauaakaan kun jo harmittelin, että miksen ollut tehnyt sitä jo aiemmin. Ja siitä alkoi ainakin 100:n päivän Mac-humala. Nyt en enää ole humalassa mutta pois tätä ei saa minulta millään ilveellä. Yli 15 vuotta olen tehnyt PC:eillä hommia ja nyt siis vuoden Macilla. On hyvä peli. Ja käyttäjäystävällinen.

    Osta kokeeksi about vuoden vanha käytetty, jos et ole tyytyväinen myy pois. Säilyttävät hyvin arvonsa ja varmasti ei jää käsiin jos hyvin pidät, joten et häviä parhaassa tapauksessa mitään.

    t. A
     
  6. pullis

    pullis Member

    Liittynyt:
    12.11.2003
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Häääää.. MItäs jos menisitte ja ostaisitte ihan ihka aidon macin. Ei ne nyt nii kalliita oo ja ei tartte rämpätä. Säästöön vaan rahaa ja sitte kauppaan silleen se homma menee. Minäkin säästin enkä ou katunut päivääkään että vaihdon pc:een maciin.
     
  7. Yesse

    Yesse Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2008
    Viestejä:
    321
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Macin koneet on ihan ylihinnoteltuja ja rakensin juuri koneen hetki sitten ja kun sillä rahalla ostaisi Macin mihin käytin koneen osien rahat, niin komponentit olisi paljon matalempaa tasoa.
     
  8. kolmis

    kolmis Regular member

    Liittynyt:
    24.05.2006
    Viestejä:
    285
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Jos kukaan vielä ei neuvonut niin...
    iPC:tä ei voi bootata ulkoiselta asemalta (kiintolevyltä tai muistitikulta) niin että se toimisi hyvin.

    ISO tiedoston voit polttaa levylle vaikkapa ilmaisella imgburn-ohjelmalla.

    Sitten vain laitat levyn koneen asemaan ja säädät asetukset biosista niin että kone boottaa kyseisestä asemasta.

    ja jos tiedät rautasi niin testaat mitkä ajurit toimivat parhaiten, älä kuitenkaan riskeeraa tärkeitä tiedostojasi vaan ota ne talteen jonnekkin.

    niin ja tosiaan riippuu vähän tilanteesta milloin toimii toisen käyttiksen rinnalla, paras ratkaisu kuitenkin on pyhittää tälle projektille oma kiintolevynsä jos vain mahdollista.
     
    Viimeksi muokattu: 23.05.2009
  9. Mysterix

    Mysterix Member

    Liittynyt:
    30.01.2008
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tattis vastauksesta. Tuossa edellisellä sivulla jo kerroin, että asennus tyssää johonkin tällaiseen ongelmaan.

    "Booting from disk or from a VMware install results in a freezing at iopccardbridge. No workaround."

    http://wiki.osx86project.org/wiki/index....e_10.4.3#Compaq

    En ole viitsinyt ruveta turhaan edes kokeilemaan, koska jos muilla on käynyt noin, niin varmaan käy sitten minullakin. Aivan alkuperäisessä kuosissa tämä kone kuitenkin on.
     
  10. AlienHero

    AlienHero Member

    Liittynyt:
    27.05.2009
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    .
     
    Viimeksi muokattu: 09.06.2009
  11. AlienHero

    AlienHero Member

    Liittynyt:
    27.05.2009
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli minulla olisi kannettava tietokone jossa ei ole tällä hetkellä minkäänlaista käyttöjärjestelmää.
    Minulla on kyllä tigerin alkuperäinen asennus cd. Onnistuuko tigerin asennus ihan samalla tavalla kuin minkä tahansa käyttiksen asennus?

    Tälläisestä kannettavasta olisi kyse: http://fin.afterdawn.com/laitteet/laitteen_tiedot.cfm/6302/hp_compaq_6720s
     
  12. TemeTee

    TemeTee Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    1,541
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei, pitää ladata ja polttaa cd:lle joku bootloader, vaikkapa Darwin. Olen lähes satavarma että tiikerin kun asennat, et saa wlania ja kenties ääniä toimimaan. Itse lataisin Windows 7 RC:n, kun sen kerta ilmaiseksi microsoftilta saa. Tai käyttää piraattipoukamaa...
     
  13. AlienHero

    AlienHero Member

    Liittynyt:
    27.05.2009
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    yyh :(

    Ei kait se auta kuin ostaa kallis mäkki.
     
  14. TemeTee

    TemeTee Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    1,541
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Pientä lohdutusta: juuri julkaistiin uudet macbook pro:t :) Eli nyt jos ostat niin saat nauttia pitkään uudesta macista, ennenkuin taas päivittyvät :p Ja onhan macbook nyt hienompi kuin tuo compakki :) Syyskuussa tulee sitten uusi OS X Snow Leopard. Sen saa sitten noin 9€ jos nyt ostat macin. Eli maksat vain postikulut ja tyhjän levyn hinnan, niin saat sitten asentaa uuden OS X:n tuliterään macciisi :)

    E: Taisin selittää hieman sekavasti... Tässä parempaa tietoa.
     
    Viimeksi muokattu: 09.06.2009

Jaa tämä sivu