1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Luurit Pelailuun ?

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi Hubatora 15.11.2009.

1. Saqjoo

Saqjoo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aa ok.. Onkos HD 555:ssä sellaiset kuin 485? Itse kun on vaikea huomata ero :d

2.  
  3. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kappas, tiesitkin itse paremmin. Katselin nyt noita kuvia HD485:stä ja onhan tuossa näköjään kupit sittenkin :eek:. Eiköhän tuossa olisi hyvät luurit sinulle.

4. Saqjoo

Saqjoo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu nuo voisivat kyllä olla kivat. Tekisi mieli vaan vielä kokeilla päässä ennen päätöksen tekemistä. Onhan tuo 555 sitten myös vaihtoehto jos kehtaa sijoittaa tosilaatuun.

5. JooPee

JooPee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No kysynpä täällä kun en viitti omaa ketjua tehdä.

Eli uusi kuulokkeita hommaamassa. Sennheiserin HD485 tai HD555 kuulottimia olen miettinyt.
    Tähän asti on pärjätty Kossin Porta Proilla, mutta ne otti ja hajos. Käyttö olisi lähinnä pelailua, musiikin kuuntelua ja elokuvien katsomista.

HD555 mietityttää niiden suolainen hinta. Pärjäisinköhän nuilla HD485:lla vai ostanko suoraan HD555:t

Mistähän nuita HD555 mahtais saada halvalla? Amazon UK:sta sais n.90€ postikuluineen.

6. Kappe10

Kappe10 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro. Eli olen mahdollisesti tilaamassa tuollaisen SteelSeriesin headsetin, ja aloin pohtimaan toimiiko nää ps3:sella.

Tässä Siberia Full-Size:
    USB-versio, Normi vai v2

Ja H5 v2:
    5H v2,Valkoinen

Mikä olis paras vaihtoehto? Oon alkanu kallistua tohon 5H v2, tai Sibera F-S v2..

Eli toimisko tämä Pleikka kolmosella, ihan vaan kytkemällä kuulokkeet television kuuloke aukkoon.

Miettisin vielä sitä, että saako ton mikin toimimaan ollenkaan, kun tv:ssä ei ole "mikkiaukkoa"? Kun siinä käsityksessä olen että siinä mikille ja "kuulokeosalle" on omat johrot.

Pelaamiseen, elokuvien katseluun ja musiikin kuunteluun lähinnä ajattelin.

7. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Eikös tuolla ole kunnollista palautusoikeutta? Voihan sitä periaatteessa tilata kuulokkeet ja jos ei sovi niin lähettää takaisin.

Monien mielestä HD 485 kuulostaa jopa paremmalta kuin HD 555. HD 485:ssä on varmasti lämpimämpi sound signature ja enemmän bassoa. HD 555 on melkolailla keskialueelle keskittynyt. Uskaltaisin mennä mututuntumalla sanomaan, että HD 485 ei yllä tilan tunnun osalta niin hyvälle tasolle kuin HD 555. Tilantuntu on terkeähkö peleissä ja elokuvissa. Melko kalliitahan nuo viisviisvitoset nykyään on, aikanaan sain 69 eurolla :).

8. Saqjoo

Saqjoo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voi, kun saisi vaan vieläkin noin halpaan niin tarvitsisi harkita kovinkaan.. Pitääpä vielä katsella hintoja. Alan kylläkin olla koko ajan pikkuhiljaa kallistumassa 555:n puoleen nyt kun kerroit tuosta tilantunnustakin. Onhan myös huuto.netissä kyseisiä kuulokkeita. Väitetään ainakin uudenveroisiksi ja hyvin vähänkäytetyiksi ja lähtee muistaksee sen n.70€

26.11.
    Paitsi tässäpä löytyi halvahkolla http://www.play.com/Electronics/Electronics/4-/587421/Sennheiser-HD-555-Open-Headphones/Product.html n. 75€ (69£). Ilmainen toimitus koko Eurooppaan. On tuossa sit tommonenkin juttu, että kun vaihtaa valuutan oikeasta yläkulmasta euroiksi, tulee luurien hinnaksi 90€??..?

Viimeksi muokattu: 26.11.2009
  9. JooPee

JooPee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Play.com ei myy tuotteita punnilla tai elektroniikkaa Ison-Britannian ulkopuolelle.

Onkohan nämä kuulokkeet 50 ohmin mallit? Vois pistää tilaukseen jos on.

10. Saqjoo

Saqjoo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voisitko kertoa minulle vähän noiden ohm lukujen eroista? Olenpa lukenut, että 555 on 50 ja oliko 120 ohm malleja. Kummatkas sinulta löytyy? Onko 120 parempi kuin 50 jollain tapaa?

11. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Suurempi ohm-lukema tarkoittaa suurempaa resistanssia. Resistanssi tarkoittaa sitä, kuinka paljon kuulokkeet (sen eri komponentit) vastustavat sähkövirtaa (tässä tapauksessa äänisignaalia). Pienempiohmiset kuulokkeet tarvitsevat lähteekseen laitteen, joka pystyy nopeaan sähkövirtaan, sillä pienempiohmiset kuulokkeet ovat ns. herkemmät. Suurempiohmiset kuulokkeet taas tarvitsevat laitten, joka pystyy antamaan paljon virtaa, ovat siis epäherkemmät. Nämä ovat ääriesimerkit. Todellisuudessa äänenpaine riippuu paljon muistakin tekijöistä, joista suurimpana yksinkertaisesti kuulokkeiden tehontarve.

Minulla on tuosta HD-555:sta 50 ohmminen malli ja veikkaan että uutena myytävinä nuo ovat nykyään melkeinpä kaikki. Kuulokkeet monesti pyritään tekemään mahdollisimman herkiksi. Herkät kuulokkeet nimittäin sopivat mp3-soittimille paremmin, sillä niiden akut eivät pysty antamaan kamalaa määrää tasaista virtaa, mutta pystyvät nopeisiin piikkeihin yms. Tästä luultavasti myös johtuu harhakäsitys siitä, että suurempiohmiset kuulokkeet soisivat pienempiohmisia hiljempaa. Vaikka toki hyvin suuriohmiset kuulokkeet tarvitsevat lähes pakollakin erillisen vahvistimen, sillä mikään mp3-soitin/äänikortti/viritinvahvistin tuskin jaksaa esim. hyötysuhteeltaan keskivertojen 300 ohmin kuulokkeiden virrantarvetta.

Viimeksi muokattu: 30.11.2009
  12. JooPee

JooPee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Amazonista sanoivat, että voin tilata tuotteen ja avata sen tarkistaakseni onko se 50 ohm malli vai ei. Jos ei ole niin voisin palauttaa sen vaikka he eivät normaalisti hyväksykkään avattuja paketteja.

Tilasin kuitenkin Verkkokaupasta.

13. Saqjoo

Saqjoo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hmm, mutta siis amazonissakin on mahdollisesti sitten se 50 ohmin malli. Voisi sen sieltä kyllä tilata, ellei ole muuta halvempaa/samanhintaista kauppaa jota suositella?

14. Saqjoo

Saqjoo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eikös se ollut ennen 69.99£ tuol amazonis? Mites se ny on tas noussu jonnekki 79. jotain. Saiskos sitä mistää muualt sil 69...

Viimeksi muokattu: 11.12.2009
  15. Saqjoo

Saqjoo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jaaha pitänee vielä herätellä tätä aihetta.. Elikkä olen saanut kuulla, että noissa Hd 485:ssa on liian paljon bassoa, vaikka olen kuullut paljon kehuakin. Eli onko siitä nyt haittaa pelailussa, leffojen kahtelusssa ja ihan musiikin kuuntelussa (rokkia). Entäs Hd 465 ja 485 erot? Tiedäppä sitten tuon 465 bassosta + muusta äänenlaadusta ? Taajuusvasteet taisi olla 18-21500 (465) ja 18-24000 (485). En ole kyllä ihan varma mutta jotain tota luokkaa. Mutta kyllä uskoisin noiden 485 olevan sitä mitä pitääkin.

Viimeksi muokattu: 22.12.2009
  16. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mielipidekysymys, toiset tykkää kun bassoa on enemmän, toiset kun sitä on vähemmän. Melkein täytyy itse kuunnella ja muodostaa mielipide siitä, onko bassoa sopivasti. Yleensä peleissä ja leffoissa ihmiset arvostavat vahvaa bassoa. Toiset tykkäävät, kun musiikissa alimmat bassotaajuudet korostuvat vähemmän, tällöin basso iskee tavallaan napakammin ja tiukemmin, kun alimmat taajuudet eivät jää jyrisemään. Ylikorostunut basso voi myös hukuttaa muita musiikin vivahteita.

Itse olen kuullut, että HD485 tuottaa hyvää, hieman korostettua bassoa. Tämä on varmasti osasyy siihen, miksi monet tykkäävät noista enemmän kuin HD555:stä, jonka bassotoisto taas on hyvin maltillista.

Valmistajien taajuusvasteita ei kannata liikaa lueskella, sillä ne eivät oikeastaan kerro mitään. Tuon välin sisällä voi olla vaikka minkälaisia epätasaisuuksia yms.

17. Saqjoo

Saqjoo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ahaa, homma selvä. Kiitokset taas avusta. Nuopa Nelikasivitoset lähtevät tilaukseen pikimmiten.

18. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Seelvä, kerrohan mielipiteitä kun olet saanut luurit hyppysiisi :)

19. WaLtu

WaLtu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Haluasin viälä kysellä, että onko porukka kokeilleet kunnon peli kuulokkeita (5.1)? Itellä tuli hommattua g35 pelikuullokkeet muutama päivä sitten ja olin todella yllättynyt miten surround ääni niissä toimi! Ja peli kokemusta ei voi edes verrata normi stereo kuulokkeisiin (vertailu kohtana beyerdynamic DT 770 250 ohmiset). Kuulokkeet kustansi 94e Mutta päätin ostaa g35. Pelaamiseen ja leffojen katsomiseen kuulokkeet ovat erinomaiset ja musiikissakin ajaa asiansa, mutta ei ihan pärjää kalliille stereo kuulokkeille!
    T: Tyytyväinen 5.1 kuulokkeiden omistaja

20. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    DT 770 on yleisesti melko upfront-tyyppinen eikä tämän vuoksi sovi erityisen hyvin pelailuun. Soundstage on väärän tyyppinen asioiden paikantamiseen. Millä vahvistimella muuten ajat noita?

Jaa tämä sivu