1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Lukupää hajoomassa. Neuvoja?

Viestiketju PS3 -osiossa. Ketjun avasi Zertap 18.06.2010.

  1. Zertap

    Zertap Member

    Liittynyt:
    18.06.2010
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli pleikkani lukupää on hajoomassa koska vaikka se lukee levyjä hetken pelaamisen jälkeen kone kumminkin hyytyy täysin tai jumittuu lataukseen niin ettei se lopu ja jumittuu täysin kun yrittää poistua pelistä. Minulla oli tämä sama ongelma joskus kuukausi sitten mutta se meni ohi kun olin pitkään pelaamatta, mutta nyt aion viedä sen huoltoon. Mutta jos joillakin olisi neuvoja miten saan sen toimimaan viellä pari päivää niin pistää tänne. Kiitos.

    EDIT: Hmm.. Toi kone muuttu hyperlinkiks mutta se ei näy muokkauksessa linkkinä, eikä sen kohde liity tähän mitenkään älkää välittäkö siitä.
     
    Viimeksi muokattu: 18.06.2010
  2.  
  3. Sandels12

    Sandels12 Regular member

    Liittynyt:
    19.06.2009
    Viestejä:
    670
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Huoltoon vaan.

    juu noista hyperlinkeistä ei kannata välittää
     
    Viimeksi muokattu: 18.06.2010
  4. Zertap

    Zertap Member

    Liittynyt:
    18.06.2010
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu kyl mä sen huoltoon laitankin mutta etin nyt pikemminkin keinoja saada se toimimaan viikonloppuna että saan sen ens viikolla huoltoon
     
  5. Trilogiar

    Trilogiar Regular member

    Liittynyt:
    08.08.2007
    Viestejä:
    793
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mikäs peli mahtaa olla kyseessä vai tekeekö ihan kaikkien pelien kanssa samaa?
     
  6. Zertap

    Zertap Member

    Liittynyt:
    18.06.2010
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mikään peli ei toimi esim: mw2 hyytyy joko pelin loppuun scoreboardiin tai alkuun ku se lataa peliä, Red Dead Redemption sekoaa ihan täysin: hevonen menee maan sisälle, sudet lentää taivaalla, ei voi liikkua, valikoissa ei näy tekstiä ollenkaan yms. Muita pelejä en oo pelannu vähään aikaan niin en tiiä sit niistä, mutta ku lukupää on hajoomassa niin kyl ne kaikki pelit sekoaa.
     
  7. Trilogiar

    Trilogiar Regular member

    Liittynyt:
    08.08.2007
    Viestejä:
    793
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No nuo RDRD:n sekoilut, ovat peli bugeja (ja kyseinen peli on kovin buginen) eivätkä aiheudu lukupään toimimattomuudesta.

    Yleensä jos lukpäässä on ongelmia peli ei toimi ollenkaan, konsoli antaa virheviestä ogelmasta, (joskus harvoin tekstuurit eivät lataudu kunnolla, mutta peli pyörii(Ps2)), laite pysähtyy ja sitä pitää kolauttaa jotta matka jatkuu (Ps1) jne. Yleensä myös äänet ovat sen mukaiset, että jotain on hajomassa.

    Onko MW2:en levyssä naarmuja? Saattaa muutenkin olla jotain nettiyhteys ongelmaa vai tekeekö tuota singlepalyerissä?

    Mikäli takuuta on jäljellä vie takuuseen (helpoin tapa selvitä tästä). Jos ei takuuta, niin katso mitä tekee muiden pelien kanssa (ei koskaan kannata pitää yhden pelin jumitumista konsolin hajoamisen merkkinä). Jos ei muut pelit toimi kokeile putsata lukupää mikäli onnistuu.
     
  8. Zertap

    Zertap Member

    Liittynyt:
    18.06.2010
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    hmm kyl ton rdr:n pitäis johtuu tosta lukupäästä koska kun yritän lopettaa sen pelin niin se vaan piipittää kolme kertaa eikä tapahdu mitään ennen kun sammuttaa eikä se sammukkaan (sama kaikissa peleissä) ennen kuin ottaa levyn pois. Ja se tekee sen sekoilun aina jonkun 5 minuutin pelin jälkeen vaikka olis missä enkä usko että rdr olis ihan niin buginen kun ei kukaan sit ees pelais sitä peliä. Ainiin, se levyasema pitää kaikenlisäksi kokoajan sellaista naksuvaa ääntä

    EDIT: mw2 levyssä ei ole naarmuja

    EDIT2: ja cod4 jumittuu samalla tavalla kun mw2 ja takuuta on kyllä jäljellä vienkin sen ens viikolla huoltoon
     
    Viimeksi muokattu: 20.06.2010
  9. Trilogiar

    Trilogiar Regular member

    Liittynyt:
    08.08.2007
    Viestejä:
    793
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tulihan niitä tausta tietoja sieltä. Nyt voidaan melko varmasti sanoa, että asema on rikki. Jos mahdollista, niin takuuseen pikimmiten
     
  10. Zertap

    Zertap Member

    Liittynyt:
    18.06.2010
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    noniin, nyt kun vein sen pelimieheen, ne sano et sonylla on vuoden takuu ja mun kone on 1,5v vanha. Mutta mun mielest ku oon kattonu netistä ni sonyl on 2v takuu? Mutta mä viel soitan sinne ni katotaan sit
     
  11. wasdasi

    wasdasi Regular member

    Liittynyt:
    02.04.2010
    Viestejä:
    2,355
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    48
    Kaveri sai viime viikolla kokonaan uuden ps3 kun lukupää hajosi ja takuu oli mennyt aikaa sitten. Johonkin otti yhteyttä en nyt muista mihin, mutta kerron ku tiedän lisää.
     
    Viimeksi muokattu: 22.06.2010
  12. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Viimeksi muokattu: 22.06.2010
  13. jpkl79

    jpkl79 Guest

    tässä ensiapu http://www.vpd.fi/tuote/1151/132/13...et/CD/DVD-soittimen lukupäänpuhdistuslevy PS3
     
  14. Zertap

    Zertap Member

    Liittynyt:
    18.06.2010
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, oonkin kuullu tosta, mutta oon kuullu myös että se ei auta kun pari pelikertaa ja saa taas puhdistaa. Luen kyllä mieluusti lisää tietoa tosta ja voisin kokeillakkin sitä.
     
  15. jpkl79

    jpkl79 Guest

    lisää ensiapua. tällä raoista sumuttelee http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-6072
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 02.07.2010
  16. Trilogiar

    Trilogiar Regular member

    Liittynyt:
    08.08.2007
    Viestejä:
    793
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Linssinpuhdistus settejä kohtaan on minulla omat epäilykseni (Niin kuin mainitsit, niistä ei ole paljoa hyötyä. Monet sanovat jopa että kitit olisivat tuhonneet lukupäitä/asemia), joten itse ainakin olisin niiden kanssa varuillani. Kuunon googletus tuotteesta, jonka ostat on aina paikallaan.

    EDIT: Enkä varsinkaan tuota kyseistä settiä menisi käyttämään, kun on tarkoitettu DVD/CD laitteiden lukupäille (Ps1, Ps2, PC). Jos nyt olisi jostain syystä avain pakko puhdistus settiä käyttää, niin ostaisin Bluray lukupäille tarkoitetun.

    Paineilmakaan ei taida auttaa ritilöistä sisään puhaltaa, sillä PS3:en blurayasema on aika hyvin tiivistetty. Saati sitten, että toimenpiteestä olisi mitään hyötyä. Mutta kannattaa avata "vanha" Ps3 ja puhaltaa pölyt pois ihan yleisesti. Sisällä voi pölyä olla uskomattoman paljon!

    Myöskään suoraan asemaan levyaukkoon ei saa paineilmaa puhaltaa. Silloin viimeistään on ne roskat (pöly yms. pienhiukkaset, mahdollisesti jopa hiukset) siellä sisällä ja pahimmassa tapauksessa lukipään ohut linssi vaurioitunut.

    Jos ruuvari pysyy kädessä ja hermot ei petä, niin lähtisin availemaan itse. Youtube on täynä vidoita aiheeseen liittyen (hyviä, että huonoja.

    Niin ja tosiaan, kannattaa tuo Pentsun linkki lukea, jos haluat toimivan Ps3:en mikäli Sonyn oma takuu on jo mennyt umpeen.
     
    Viimeksi muokattu: 03.07.2010
  17. Figma

    Figma Regular member

    Liittynyt:
    19.01.2009
    Viestejä:
    313
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin tietenkin ennen kun menee availemaan
     
  18. Trilogiar

    Trilogiar Regular member

    Liittynyt:
    08.08.2007
    Viestejä:
    793
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos hyvästä lisäyksestä :D!
     

Jaa tämä sivu