Lopultakin kotelo tuulestus kuntoon ja vähän muisteista.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi nikozjr 03.10.2008.

1. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    kyllähän noita ohjeita löytyy. esim. tässä:
    http://metku.net/index.html?path=mods/blowhole/index

siis pölyfiltterinähän voi käyttää monia asioita, sukkaa, sukkahousua, pipoa, sideharsoa ym ym. :) Jos haluuaa vähän laadukkaampaa, niin esim. pölynimurin/moottrin filtterit. Itse käytän sellaista, joka taitaa olla nimeltään vaahtomuovisuodatin, itsellä on tullut näyttikset siihen pakattuina.

edit: sanamuoto

Viimeksi muokattu: 05.10.2008
  2.  
  3. nikozjr

nikozjr Guest

Jeps tossahan toi on aika selvasti näytetty kaikkee muutakin kivaa löyty.
    onko tuo sonata 3 tarpeeksi korkealla lattiasta ettei tarvii mitään virityksii ruveta tekemään et saisi ylemmäks?

4. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    kaipa se on.

5. Kirj0

Kirj0 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    jos meinaat noitten kumitassujen korkeutta ni hyvä että sentin korkeudella on toi kotelo....

Viimeksi muokattu: 05.10.2008
  6. nikozjr

nikozjr Guest

kirjo näinhän se on.. mihis sulla on mahtunu noi noctuan tuulettimet?

7. Kirj0

Kirj0 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    siinähän ne tuulettimet hyrrää takatuulettimen omassa paikassa ja etutuulettimen omassa paikassa. just ja just mahtuu olemaa

8. nikozjr

nikozjr Guest

Kirjo jos noi on 120x120 tuulettimia niin miten ihmeessä oot saanu mahtumaan ton kotelon eteen ton tuulettimen kiinni? onko näytönohjain alimassa pci-e paikassa? mul ei kyl mahu mitenkään hd radeon 4870 eteen se 120x120tuuletin lisävirtapiuhat ottaa kiinni.

9. Kirj0

Kirj0 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    sanotaanko että tiukkaa teki, mutta kyllä se 120x120 tuuletin mahtuu olemaa. ja mulla on emona ip 35-e ni ei oo ku 1 pci-e paikka. voin laittaa kuvanki jossai vaiheessa

10. tuomoff

tuomoff Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    http://www.only4pro.com/index.php?id=listcat&index=374
    http://www.propelit.fi/product_catalog.php?c=4
    http://www.lapstore.net/store/index.php?cPath=455_1079&osCsid=525a9773bfb605760f9b06e91c0ab11a

Äkkiä tuolta löytyi jo nämä. 120mm Nanoxiat näyttäisi tosiaan olevan kortilla jokapuolella, mutta erikoista oli se kun itse olin noita tilailemassa jimmsiltä joku aika sitten kun ne oli loppumassa, niin hetki sen jälkeen kun varastot meni nollaan niin hinta putos yllättäen monta euroa... :D

11. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Juu jotenkin on kyllä tuo nanoxia firmana vähän hämärän peitossa, kun aikoja sitten piti tulla monia prosessoricoolereita, joita oli listattuna sivuilla. Ei ole vieläkään kuulunut.

12. nikozjr

nikozjr Guest

laitappa kuva niin nään miten se on siel:D

13. Kirj0

Kirj0 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Viimeksi muokattu: 07.10.2008
  14. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    aiai, kyllä on vähän liian mutkalla : /

15. Kirj0

Kirj0 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    johtojakos meinaat?, kyllä ne meinaa olla vähän joo mutkalla. mutta ainut keino miten sai oli vääntää tolleen. ei ole mtn. ongelmaa ollut

16. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Juu sanotaan vain ettei kannata kamalan tiukassa kurvissa pitää, ongelmat ilmenevät varmasti kerralla sitten jos niitä ilmenee. En minä kuitenkaan usko että tuollainen mutka tosissaan maailmaa kaataa. Itselläkin on sata-asemien virtajohto älyttömällä silmukalla

17. nikozjr

nikozjr Guest

HMM.. sitähän tässä ihmettelen miten toi kortti toimii sulla yhdella pci-e virralla? itelläni meni tohon korttiin kaks.
    tosiaan onhan nuo aika mutkalla mutta jos toimii niin aika sopivasti käy tohon:D

ottaako tuo johto yhtään kiini tohon tuulettimeen

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 07.10.2008
  18. Kirj0

Kirj0 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    mulla on yhä edelleen 4850 jossa on vaa 1 lisävirta liitin, ei ota johdot propelliin kiinni

19. nikozjr

nikozjr Guest

jep enkähän minäkin osta sitten sen 120x120.. jos ei mahdu niin pitäneen keksiä jotain =P. laitan vaikka sen tuulettimen tonne kiintolevy kehikon sisäpuolle.

20. nikozjr

nikozjr Guest

Niin jäi vähän juttu kesken.. mites tuo prosessori cooleri?
    nocuta nh-u12p on saanut kehuja aika mukavasti..
    xigmatek HDT-S1283 olis myös hyvä minulle koska sitä saa hardwareversand.de kaupasta tota noctuaa ei ainakaan nyt saa mutta kumpi on tehokkaampi? noctua varmaan olis hiljaisempi pikkusen.
    kumminkin kun tuon xigmatekin sais ~30e saksasta niin sitä olisin vähän niinkuin tässä ostamassa.

21. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Minä olen vähän sitä mieltä, että tehoa hakeville tuo Xigmatec on nykyään parempi ratkaisu, jos taas haluaa ultrahiljaista, niin sitten noctua.

Jaa tämä sivu