Logitech mx5000

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi t1m0 12.11.2005.

1. Osku87

Osku87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jaa sitä... Eihän koko näppis toimisi, jos sinne ei tulisi virtaa. Jokaisen näppäimen painallushan sulkee virtapiirin.

Tuo Bluetooth-sovitin ei sitten taas toimi ps2-posrtissa muista syistä. Sillähän on mahdollista käyttää muutakin laitetta kuin näppäimistöä, joten ei se tietenkään voi olla ps2-paikassa kiinni.

2.  
  3. TosiTeemu

TosiTeemu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onkohan mahdollista saada toimimaan Logitechin mx5000 näppistä vanhemman logitech näppäimistössä tulleen adapterin kanssa tai bluetooth adapterin kanssa? Kaveri osti tuon Logitechin mx5000 näppiksen ja ei tarvitsee kuin sitä hiirtä niin ajattelin että voisin ottaa sen käyttöön. Kokeilin kyllä mutta kun painaa molemmissa "connected" nappia niin mitään ei tapahdu. voiko kyseistä usb palikkaa ostaa erikseen?

4. mika-b

mika-b Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Palikoita saa erikseen ostettua, luulisin että toimii, mukana mikä tulee on bluetooth2 joten voi vaatia sen. Normaalin langattoman lähettimen kanssa ei toimi, se toimii ihan eri systeemillä kun bluetooth.

Logitechin sivuilta saa ladattua ajurit, ne saa asennettua myös pelkälle näppikselle tai hiirelle. Ajuri mitä tuli mukana oli täysi pas*a, joten sen joutuu lataamaan jokatapauksessa.

Viimeksi muokattu: 15.01.2006
  5. temej80

temej80 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Toimiiko tuo bluetooth vastaanotin miten hyvin jos sen laittaa koneen taakse, eli ei etupaneeliin. Signeelin tiellä olisi näin ollen koneen kotelo ja pöydän kansi.

6. Osku87

Osku87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Riippuu vähän vastaanottimesta, mutta jos sen kantavuus on ilmassa about 10 m niin kyllä sen pitäisi se pari metriä + vähän puuta yms. välissä mennä.

Edit: Mutta onhan se halpaa ja helppoa sijoittaa ties mihinkä usb-jatkojohdon avulla.

Viimeksi muokattu: 20.01.2006
  7. mika-b

mika-b Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei alkanut kuulumaan logitechiltä uudempia ajureita, olen käytellyt ilman tähän asti. Nytten laitoin gnt:lle postia jos sais vastauksen sieltä päin.

8. t1m0

t1m0 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mitenkäs onkos kellään ilmennyt sellaista että kun antaa bluetooth näppiksen vähän aikaa olla käyttämättömänä ja sitten alkaa taas käyttää sitä niin mulla ainakin aina ensimmäinen nappi mitä painan tulee tavallaan kahteen kertaan. Esim tätä alottaessa tuli MMitenkäs...
    Vähäpätöinen juttu mutta alkaa ketuttaa jonkun ajan kuluttua.
    Itse olen nyt käytellyt sekä ajureilla että ilman ja on toiminut kokonaisuudessaan ihan hyvin.

9. mika-b

mika-b Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Joo oon huomannu kanssa saman ongelman tekee myös hiiren kanssa sitä. Menee jonkin asteen virran säästö tilaan kun ei käyttele vähään aikaan. On todella hatuttava kun kirjottaa www, niin osoiteriville tulee wwww. Epäilin että tulee itseltä vahingossa aina tuplana, mutta muilla samaa ongelmaa joten vika laitteessa, tuohon olen onneksi jo tottunut. Tuo virransäästötila haittaa peleissä aika paljon, kun on vaikka väijymässä jossain pusikossa, ja pitää päästä hiukan toiseen suuntaa, niin kestää noin puoli sekuntia enemmän kunnes ukko siirtyy, tätäkin voi auttaa hiukan sillä että painaa aika ajoin jotain nappia millä ei ole merkitystä pelissä.

Alkoi setti muuten taas toimiin ajureilla kun formatoin koneen, ja asensin pelkästään setpointin, ja sekin logitechin sivuilta suoraan levyyn en siis koskenut. Oottekos saaneet winampin soittolistat/radion toimiin näytöllä, wmp:tä kun en sen takia ala käytteleen.

Toi näppiksen oma laskin on muuten todella kätevä, voisin jopa sanoa näppiksen hilavitkuttimista kaikkein kätevimmäksi.

10. huevae

huevae Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Menee hermot. Ostin itselleni tuon Logitech MX5000 -näppäimistöllä ja MX1000-hiirellä varustetun paketin. Ohjelmiston Setpoint ei vaan asennu millään, kaikki muut hömpötykset kyllä asentuvat levyltä ilman ongelmia. Olen koittanut asentaa jo varmaan kymmentä netistä etsittyä eri Setpoint-versiota, mutta mikään ei asennu (lukuunottamatta Di Novon Setpoint 2.22 w/ bluetoot -versiota, mutta siitä ei ollut mitään hyötyä). Olen yrittänyt jo monia vaihtoehtoja; asentaa iTouchin ja MouseWaren kanssa erikseen ja yhdessä, pelkkää Setpointtia yksinään, tai jotain näiden yhdistelmää. Setpoint ei vaan suostu yhteistyöhön kanssani.

Eli näppäimistöllä ei oikeastaan voi kuin kirjoittaa. Näytössä ei näy mitään tietoja, eikä synkronointi tai muukaan lisätoiminto toimi. Positiivista tässä on se, että yhteyden luomisen tai keston kanssa ei ole ongelmia. Mikä avuksi?

11. huevae

huevae Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hyvin menee; soitin Logitechille asian tiimoilta, mutta heidän neuvomastaan "clean install" -asennuksesta (http://tinyurl.com/dms8w) ei ollut mitään hyötyä. Setpoint ei edelleenkään suostu asentumaan. Neuvoja?

12. mika-b

mika-b Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Nyt kävi amparaatti liikkeessä, mitään ongelmia ei siellä ollut toiminnan suhteen, mutta kotona yhteys taas pätkäsee. Täytyy laittaa koneen käyttis taas uusiksi jos jaksaisi illemmalla. Semmoista kyselisin että minkä versionumeron omaava levy on tullut teille paketin mukana?

13. huevae

huevae Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Windowsin uudelleenasennus poisti ongelman. Nyt näppäimistö ja hiiri toimii kuten pitääkin.

14. mika-b

mika-b Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse kanssa formatoin koko koneen viime viikonloppuna, auttoi hiukan ongelmaan nyt voi kirjottaa jopa kokonaisen afterdawn viestin ilman pätkimistä. Eilen illalla pätkäs taas kerran, onneksi ei oo vielä ainakaan käynyt joka minuutin tavaksi.
    --
    Pitäähän sen pätkästä kerran päivässä :), eli taas meni yhteys

@huevae mitä vastasit asennuksessa kun kysy että käytetäänkö logitechin omia bt ajureita vaiko windowsin?

Viimeksi muokattu: 23.02.2006
  15. Virus88

Virus88 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mä ostin eilen saman setin mutta mä törmäsin tällaiseen ongelmaan... Eli ku toi nyt käyttää bluetoothia ni mun kone ei tunnista tota näppistä ja hiirtä ennen windowsiin pääsyä, eli jos mun tarvii käydä BOISseissa ni joutuu ottaa toisen näppiksen sitä varten.

Onkohan tohon ongelmaan ratkaisu jossain?

16. mika-b

mika-b Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tuohon en kyllä osaa vastata järkevää vastausta, ainakin itse pääsen biossiin vaikka sinihampaalla toimiikin aparaatti.

17. Virus88

Virus88 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ku ekan kerran pistin kiinni ni kone kävi jko huutaa sitä että näppis ei ole oikealla paikalla. Tuon varoitustekstin sain kyllä otettua pois boisseista mutta sitt tuli tää pieni lisä probleema.

18. Osku87

Osku87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Eli biossista on otettu usb-keyboard support pois päältä tai sellaista ei sieltä löydy.

Kokeileppa kattella tollanen asetus sieltä ja laita enabled-tilaan niin pitäisi onnistua.

19. GeGe

GeGe Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Toimiiko tuo mx5000 myös toisesta huoneesta? Tarkoitus olisi liittää TV koneeseen ja ostaa toinen näppis, jolla sitä voisi käyttää TVn välityksellä. Leffat ja muut olisi helpompi katsoa ja pysäyttää ei tarviis aina juosta toiseen huoneeseen pysäyttämään... Kone tamänhetkisine näppiksineen jäisi omalle paikalleen. Voiko 2 näppistä olla samaan aikaan kiinni vai täytyykö vaihtaa aina ennen käyttöä? Matkaa seinän läpi olisi n. 5m.

20. Virus88

Virus88 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ainakii mulla toimii kaks näppistä samaa aikaa. ja tänää kokeilin ni kyllä ottaa betoniseinän läpikii. Eli kyllä varmasti ottaa yli 5 metrii (ainakii luulis).

21. Osku87

Osku87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Bluetooth kyllä kantaa sen 10 m (vähemmän betoniseinää tietysti), mutta normaalilla langattomalla ei välttämättä kanna (lukuunottamatta joitakin vanhempia, joissa tehokkaampi lähetin).

Jaa tämä sivu