1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Logitech G5 ja G500 korjaus?

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi D-Code 24.08.2015.

  1. D-Code

    D-Code Regular member

    Liittynyt:
    18.10.2008
    Viestejä:
    202
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    Hei!

    Mulla on pöytälaatikossa ollut rikkinäinen Logitech G5. Se hajosi n. 5 vuotta sitten siten, että se alkoi missaamaan klikkauksia ja välillä klikkailemaan monta kertaa. Ostin tilalle G500:n, joka hajosi myös samalla tavalla n. 4 vuoden käytön jälkeen.

    Olen ihan tyytyväinen näihin käyttöikiin, koska sensoritekniikka sekä ergonomia kehittyy ja 5 vuoden välein on hyvä vaihtaa hiirtä. Tilasin nyt G502:n ja toivon, että sekin kestää n. 5 vuotta. G502:ssa on optimaalisemmat lisänappulat, joten olen ihan tyytyväinen että siihen laitoin rahaa.

    Ilmeisesti kuitenkin tämä klikkauksien missaaminen on tyyppiongelma näille G5 ja G500 hiirille. Onko kellään kokemusta näiden korjaamisesta? Tietäisikö täällä ihmiset jotain erityisen hyvää ohjetta siis? Ajattelin, että olisi hyvä olla laadukas varahiiri. Jotain YouTube-videoita asiasta löysinkin ja varmaan lähden niiden kanssa kikkailemaan, kun mitään hävittävää ei tässä tosiaan ole. Ajattelisin, että joko johto tai sitten ne hiiren painalluskytkimet ovat menneet rikki. Joku kuluva osa selvästi hajonnut.
     
    Viimeksi muokattu: 24.08.2015
  2.  
  3. Tinke8

    Tinke8 Active member

    Liittynyt:
    23.01.2010
    Viestejä:
    1,191
    Kiitokset:
    61
    Pisteet:
    78
    Kytkimen vaihto auttaa aina ja pelkkä kosketuspintojen puhdistus alkomahoolilla auttaa 80% kerroista, jolloin klikki häröilee.
     
  4. D-Code

    D-Code Regular member

    Liittynyt:
    18.10.2008
    Viestejä:
    202
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    Joo. Katoin myös, että noissa hiirissä se muovi, joka painaa kytkintä kuluu niin, että siihen tulee kolo. Lisäksi kytkin kerää staattista sähköä. Tätä pystyy korjaamaan niin, että muoviosaa tekee lisää epoksitahnalla ja sit laittaa kytkimen päälle palan elmukelmua. Täytyy koittaa.

    Toi korvaushiiri G502 tuli juuri ja oon joka tapauksessa erittäin tyytyväinen upgradeen. Tätä on kivempi pitää kädessä, napit tuntuu kevyiltä ja peukalonapit on super-ergonomiset. Lisäksi vielä rulla on kovaa materiaalia eikä mitään kumia, joten ei varmaan kerää niin paljon limaa ja roskia sormista ajan saatossa.
     

Jaa tämä sivu