Onko min traxdatani parempia kuin samsungit. Itse ainakin olisin tuntisin niin... Tosin samsunggit olivat kalliimpia.
Nyt tuli traxdatalla (joka on joku ritekin sisaryhtiö tms): Date : 14.4.2005 19:10:26 Model : 1-0-1-0 LITE-ON DVDRW SOHW-1653S CS02 Disc : DVD+R , RITEKR02 [RiTEK Corporation] Speed : Max ECC blocks sum (PI/PIF) : 8/1 Scanned range : 0 - 1560154 Sampling count : 84462 Errors : 3 PI Max : 29 PI Average : 1,86 PI Total : 22075 PIF Max : 28 PIF Average : 0,04 PIF Total : 427 Eli parempaan suuntaan. Vois tehdä ihan poikaa hankkii toi firmis. Tais tossa ekoissa linkeissä olla se joku... Siitä se vaan lataillaan koneelle jne?
Oisko jossakin suoraan linkkiä parhaan firmiksen lataussivuille? Kun tuolla cdfreakseissä puhutaan varmaan viidestä ex, nyk ja tulevasta firmiksestä, menee nassu sekasin.
CS0K on paras, eli tässä suora linkki: http://www.liteonit.com/ODD/English... rw.asp?Flag=1&Item=DR16CS0K&Model=SHOW-1653S
Ktorni, kuulostan nytten extratymältä, mutta mistä saan sen tuolta ladattua? Sieltä ylhäältä kastoin ekan 1653s:ään, mutta en saanut sitä mitenkään ladattua.
Ovat hieman hankalaksi tehneet, eli itse en tiedä miten Firefoxilla onnistuisi, mutta kun kopioin ko. linkin IE:hen (jossa ei mitään lisäkilkkeitä tai muita säätöjä), niin sitten tarjosi latausikkunaa.
Itsekin ihmettelin samaa kun Firefoxilla ei saanut ladattua firmistä. IE:llä onnistui sitten mullakin. Ihme kumma juttu.
Njoo, päivitin nytten se firmiksen ja koitin taas polttaa samsungille dvd:tä: Model : 1-0-1-0 LITE-ON DVDRW SOHW-1653S CS0K Disc : DVD-R , OPTODISCR008 [Opto Disc] Speed : Max ECC blocks sum (PI/PIF) : 8/1 Scanned range : 0 - 2148257 Sampling count : 38459 Errors : 702 PI Max : 222 PI Average : 19,27 PI Total : 102512 PIF Max : 209 PIF Average : 7,05 PIF Total : 37518 Taitaa olla samsunggit vähä susia siis.
Nyt kokeilin traxdatallani, joka on näemmä Ritekin valmistama: Disc : DVD+R , RITEKR02 [RiTEK Corporation] Speed : Max ECC blocks sum (PI/PIF) : 8/1 Scanned range : 0 - 2105346 Sampling count : 115180 Errors : 1 PI Max : 14 PI Average : 3,79 PI Total : 60776 PIF Max : 3 PIF Average : 0,03 PIF Total : 519 Eikö ole jo aika hyvä tulos? Eli siis noi mun samsungin pleomax levyt ovat vaan aivan paskoja.
Oikein hyvältä näyttää. Tämä asemahan polttaa noita [bold]dvd+r [/bold]-levyjä tunnetusti paremmin kuin miinuslevyjä. Kyllähän noita Samsungejakin minun mielestä uskaltaa käyttää, mutta tietysti oikein tärkeät tiedostot kannattaa mieluummin laittaa niille Traxdatoille.
Ok... Siis tosta samsunggin dvd:stä näky kuva ja musa ihan hyvin, ei ongelmaa. Ainut ongelma sit oli, et vikan biisin aikana meni vähän sössöksi välillä...
Olen kuullut, että joitakin ongelmia on ollut LiteOn/1653 polttavassa DVD:ssä. Itsellä LiteOn DVD/1633 polttava ja ei ole ollut kertaakaan mitään ongelmia levyjen kanssa - tosin en poltakkaan mitään halpis levyjä. Lähinnä TDK+Verbatimia ja muutamaa muuta. Poltan itse 4x nopeudella vaikka nopeampaan olisi värkkejä. En ole päittänyt asemaa enkä luultavasti päivitä ennen kuin tulee pakollinen tarve - se mikä toimii hyvin niin sitä ei kannata muuttaa. ps. eräs PC:n mailman perusohjeita.
Tuo Liteonin 1633 on käytännössä muuten melkein sama asema kuin 1653. Ainoa ero taitaa olla tyyppikilvessä ja firmiksessä. Joillakin foorumeilla on juttua siitä miten noita 1633:sia on päivitetty 1653:ksi. SerZo on oikeassa siinä, että ei kannata välttämättä päivittää firmiksiä jos ei ole ongelmia