1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Lisää tehoa koneeseen

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi plaaplaa 17.08.2005.

1. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    No 64 bittistä windowsia ei vielä kannata hommata. Ajurituki ja ohjelmistot ovat niin keskeneräisiä että ongelmia vaan etsii itselleen jos sille linjalle lähtee. Windows vistan ilmestyessä asia on luultavasti jo toinen. Eli tuosta 64 bittisyydestä ei ole tällä hetkellä mitään hyötyä. Tosiasia kuitenkin on että athlon 64 on tosi nopea prossu ihan normaalikäytössäkin ja pelaajan ehdoton valinta. Se on reilusti nopeampi kuin xp prossut ja peittoaa pentium neloset pelikäytössä mennen tullen. Amd käyttää ikävä kyllä hämäävää markkinointia noiden prosessoreiden suhteen mutta jotain varmaan kertoo että athlon64 2800+ on huomattavasti nopeampi kuin XP 3200+.

2.  
  3. HavocN

HavocN Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tohon Asus Vs. MSI taisteluun voin lisätä sen, että itse en ole hommannut Asusta, sen jälkeen kun oli Athlon 1200 MHz:n kanssa joku vanha. Taisi mennä kaksi lankkua ja nyt pientä kokemusta porukoiden koneen laittamisesta.

Itsellä on menossa nyt kolmas MSI:n lauta, ja niissä ei ole ollut mitään vikaa. Ainut mikä oli, kun ostin nopeasti ja halvalla, niin jäi puuttumaan silloin uutuus ihme eli S-ata väylä.

Toisaalta on helpompi muistaa negatiivisia asioita, kuin positiivisia!

Viimeksi muokattu: 18.08.2005
  4. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Puhuin kyllä ylikellotus ennätyksistä enkä ylikellottajien suosimista.
    Ja yritäppä asentaa MSI:n emolle zalmannin jäähy niin ymmärrät ongelman. Kun takalevy ei ole samanlainen kuin zalmannin käyttämä niin siili ei edes osu prosessoriin. Itselläni lähti emo vaihtoon juuri tuosta syystä.
    Yhtä hyvin voisin sanoa että logitechin ratteja ei kannata ostaa koska itselläni sellainen lakkasi toimimasta samalla kuin directx 7 julkaistiin. Noin vanhat tapaukset kun eivät liity mitenkään enää nykypäivään.

5. perhana

perhana Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Outoa... kun MSI:n forumilla kerrotaan että esim. zalman 7000:sen asentaminen on helppo homma, tarvitsee vain irroittaa se MSI:n oma backplate, joka kuulemma irtoaa helposti (ei ole hitsattu kiinni, vaan ainoastaan tarralla)

edit... mutta se siitä, tämä ei oikeastaan kuulu aiheeseen, en voi vertailla noita emoja keskenään, kun en ole ikinä asusta omistanut :)

6. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    MSI on ilmeisesti tullut järkiinsä ja muuttanut tuota kiinnitystä. Minulle tulleessa emossa tuo oli todellakin liimattu kiinni ja sitä ei todellakaan tarvinnut yrittää edes ottaa irti. Jotkut olivat saaneet sen irti hiustenkuivaajan avulla mutta itse en viitsinyt riskeerata uutta emoa. Mutta uutta tietoa taas tuli ja vanhat tiedot voin taas heittää romukoppaan :)

7. Gaiar

Gaiar Guest

Mulla taas on huonoja kokemuksia MSI emoista mutta silloin olikin duroni 1000mhz
    meni 2 emoa takuusen jonkun konkan hajoamisen takiaja 3 emo hajos 2kk takuun päättymisen jälkeen.
    sen jälkeen olen vältellyt msi emoja.

8. HavocN

HavocN Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aivan. Se on vähän tuuristakin kiinni. Oottakaa vaan 3kk, niin minä oon mukana MSI:n vastaisessa taistelussa haukkumassa sitä ja omistan Asuksen ;)

9. plaaplaa

plaaplaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep, eli tulin tähän tulokseen:

-ASUS S939 NF4 ULTRA PCI-E 8CH GLAN RAID tai MSI S939 NFORCE4 PCI-E FSB1000 7.1 GLAN (en tiedä mitä eroa näillä on, onko käytännössä mitään?)
    -AMD ATHLON 64 3200+ S939 TRAY VENICE
    -1Gt (2x512mt) 400MHZ DDR NON-ECC CL3
    -Club3D GeForce 6600GT

Prossuun sitten vanha cooleri kiinni jos suostuu menemään tai sitten uusi.

Jos tilais www.beesting.fi, hinnaksi tulisi 528e (Asuksen emolla). Vielä jotain muutoksia? Kiitos paljon vastauksista tähän mennessä!

10. HavocN

HavocN Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    jos sulla ei ole 64:n tuuletinta, niin joudut ostamaan uuden.

11. plaaplaa

plaaplaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ai joo, niinpä joudunkin. Mikähän cooleri sopis sitten 64:lle, joku huokea mutta kuitenkin myös suht hiljainen ja riittävän tehokas?

12. Takajammu

Takajammu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Boxed-tuuletin ja lisäksi 3 vuoden takuu ;D

13. plaaplaa

plaaplaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Riittääkö tuo boxed-tuulari vai onko se joku täysi paska?

14. Limasika

Limasika Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    A64 Boxed coolerit on ihan laadukkaita ja jopa hiljaisiakin.

15. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Multa on hajonnu jo kaksi kappaletta MSI KT3 Ultra -emolevyjä. Eli en tule itse varmaan enää ostamaan MSI:tä. Tämähän on vain yksittäinen tapaus ja ei tarkoita, että kaikki MSI:n emot olisivat huonoja.

Jaa tämä sivu