1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Linux Mint alapalkki

Viestiketju Linux -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi PETE11 30.08.2015.

  1. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    774
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Moikka..

    Mulla on ollut jonkin aikaa Linux Mint käyttöjärjestelmä. Mulla on nyt kadonnut alapalkki. En pääse ohjelmiin tai mihinkään asetuksiin. Mitä asetusta pitää muuttaa jotta saan edellämainitut asiat kuntoon..
     
  2.  
  3. juyli

    juyli Active member

    Liittynyt:
    13.05.2005
    Viestejä:
    1,861
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    Riippuu käyttämästäsi työpöydästä. Esim. XFCE4-työpöydälle on listättävissä valikoita ihan mielinmäärin ;)
    Jos taas käyttämäsi resoluutio jättää osan näytöstä näytön asetusten ulkopuolelle, jää valikot näyttämättä.
    Tuollainen taas riippunee laitteesi näytönohjaimesta ja käytettävästä resoluutiosta (ja käyttämästäsi näytönohjainajureista).
    Mint-jakelua en käytä, joten spesifisiä Mint-ohjeita en pääse tarjoamaan. (Ja aivan erityisesti voisit vaivautua kertomaan, mikä Mint-versio on asennettu - ja mikä näytönohjain on käytössä.)
     
  4. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    774
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Mulla on Linux Mint 17.1
    Kun olen tuossa työpöydän kohdassa on alapalkki, En pääse käsiksi mihinkään. Se peittää koko alareunan. Ei edes oikeassa alakulmassa olevat internet, äänet jne merkit ole esillä. Tuo alapalkki on nimeltään maten paneeli 1.8.1
    alapalkin kummassakin päässseä on pienet osiot, josta voi koko palkin poistaa. Siis vasemmassa ja oikeassa päässä.
    Itse tämän aiheutin. En vaan saa palautettua sitä siihen alkuperäiseen muotoon.
    AMD Radeon R5
    Sain lisättyä tuohon palkkiin "Sammuta tietokone"
     
  5. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    774
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Sain korjattua asentamalla 17,2
     

Jaa tämä sivu