1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Lidlin mydigital kamera.

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi takomo 02.12.2004.

  1. takomo

    takomo Member

    Liittynyt:
    02.12.2004
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko kellään kokemuksia ko.kamerasta?Hypistelin sitä äsken käsissäni ja vaikutti näppärältä.Tosi pieni ja säätöjä vaikutti olevan runsaasti.Mikä lie valmistaja?Nytech malli kuulemma on minoltan käsialaa...luin sellaista jostain.
     
  2.  
  3. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  4. 1ecu

    1ecu Member

    Liittynyt:
    20.02.2003
    Viestejä:
    96
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En tiedä takomo mitä kameraa tarkoitat, mutta hain tänään Lidl:stä 4 Mpixelin kameran mydigital S-4200 (249 euroa). Kapistus näytää muutamia tekstejä lukuunottamatta olevan rakenteeltaan, ominaisuuksiltaan ja "käyttöjärjestelmältään" identtinen Konica Dimage E40:n kanssa (eroina kai ainakin että Lidl:n paketiin tuli 128 SD muisti, pari akkua ja pöytälaturi). Tsekkaapa oheinen linkki ja hämmästy kaksosten samannäköisyydestä...:

    http://www.digicamreview.co.uk/konica_minolta_dimage_e40_review.htm

    Voihan optiikassa tietysti olla eroja, mutta epäilen.

    Vaihtoakun numeron perusteella hakemalla kameralle muuten löytyy muitakin "valmistajia", mm. Rollei, Prego jne.
     
  5. singsing

    singsing Member

    Liittynyt:
    27.01.2005
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minäkin ostin tänään tuon samaisen mydigitalin Lidlistä.
    Ongelma on, etten saa WinME:llä syntymään Omat Tiedostot -kansioon ohjekirjassa mainittua Siirrettävä levy -kuvaketta.

    Onko vihjeitä?
     
  6. takomo

    takomo Member

    Liittynyt:
    02.12.2004
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Taitaa olla käännösvirhe,tai luit ohjeen väärin...Yleensä kamera näkyy oma tietokone kansiossa samalla tapaa kuin muutkin levyasemat.Edellyttäen tietysti,että kamera on piuhalla kiinni koneessa ja siinä on virrat päällä.
     
  7. singsing

    singsing Member

    Liittynyt:
    27.01.2005
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei ole käännösvirhe, vaan teksti on suoraan suomenkielisestä manuaalista.
    Englanninkielinen termi lienee Removable Disk.

    Kamera on kiinni koneen USB-portissa, kamerassa virta päällä ja kamera katselumoodissa.

    Soitin Saksaan helpdeskiin (tiedoksi erityisesti 1ecu:lle), jossa ongelmaa pähkäiltiin ja kehotettiin vielä varmuudeksi asentamaan tähän ME:hen Win98:n ajurit.

    Senkin olin jo tehnyt muiden keinojen tultua käyteyiksi loppuun; ei vaikutusta.

    Lähden tästä Lidliin vaihtamaan (tai jos tuote on loppu) palauttamaan kameran. Huono tuuri.
     
  8. 1ecu

    1ecu Member

    Liittynyt:
    20.02.2003
    Viestejä:
    96
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    arcanix:lle tiedoksi: "merkkikameroissakin" saattaa siis joskus olla vikaa...(heh, heh!)

    Eikun hymy pyllyyn, tämmöiseksihän maailma on mennyt. Kuka muuten tietää montako promillea Nokia ja kumppanit valmistavat tuotteistaan itse?
     
  9. 1ecu

    1ecu Member

    Liittynyt:
    20.02.2003
    Viestejä:
    96
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    EDIT: tuplaviesti poistettu
     
    Viimeksi muokattu: 28.01.2005
  10. takomo

    takomo Member

    Liittynyt:
    02.12.2004
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Laittakaa muutamia kuvia näytille,niin nähdään millaista jälkeä kameralla saa aikaan.
     
  11. singsing

    singsing Member

    Liittynyt:
    27.01.2005
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Olen kokeillut kameraa sekä Win98:ssa että kaverin WinME:ssä. Kummassakin toimii juuri kuten pitääkin.

    Omassa WinME koneessani en saa mitenkään kameran ja keskusyksikön välille yhteyttä. Olen kokeillut jokaisessa USB-portissa (joissa olevat muut laitteet toimivat), mutta ei niin ei.

    Kamera sinänsä toimii ja ei liene hassumpi, mutta kun tilanne on nyt tämä, täytyy palauttaa laite Lidliin.
     
  12. n_r

    n_r Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2004
    Viestejä:
    908
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli olet todennut, että vika on omassa koneessasi ja palautat toimivan laitteen ;-)

    Joo, huono päivä...

    Tämähän riippuu ihan siitä miten määritellään itse valmistaminen. Aika harvaan laitteeseen taitaa Nokia/SonyEricsson... valmistaa itse esim. piirilevyjä. Kokoonpanon halpispuhelimille varmasti suorittaa alihankkijat. Kallimmat mallit saatetaan kasata itse.

    Näinhän se on aika monessakin asiassa. Eihän Audikaan juuri "valmista" autojaan. Samaa osaa sieltä löytyy kuin Seatista ja silti hihtalapussa on ihan eri lukema...

    OEM valmistushan on sitte asia erikseen josta ymmärtääkseni tämän kameran kohdalla on kyse. Eli yksi valmistaja tekee usealle merkille samaa tuotetta. Tässähän vertaus olisi se, että Nokia valmistaa puhelimet vaikkapa Sonylle/Siemensille/motorolalle...
     
  13. singsing

    singsing Member

    Liittynyt:
    27.01.2005
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
     

Jaa tämä sivu