1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

LG uusi GSA-4040B Super Multi Drive tulossa pian kauppoihin.

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi amtiainen 30.06.2003.

1. Derex

Derex Guest

Bluekkis: Onhan mulla noille kovoille toi parempi kaapeli, mutta DVD-asemat ei tarvii tota UDMA 33 kaapelia kummempaa.

Poltin Nerolla tuon Sentinelin DVD-RW:n. Poltto onnistui ja tuli "Burn done succesfully".
    Lukeva DVD-asema ei kuitenkaan suostunut edes lukemaan levyä ja LG:n asemalla tuossa leffassa oli sama ongelma kuin Nerolla DVD-R levylle poltettuna eli ei toimi kuin 1h 40min:asti. Leffa on uusin Bond ja B's recorderilla poltettu versio toimii hyvin.

Tyhjensin RW:n ja koitan vielä polttaa tuolla B's recorderilla ja jos toimii niin sitten Nerolla ja tuolla Bondilla on jotain kinaa keskenään.

2.  
  3. MrShavez

MrShavez Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Derex,

dvd-rw paloi 2x, dvd+rw 2.4x.
    Luin ainakin dvdxcopy:n foorumista, että immeisilä on vaikeuksia polttaa xcopylla tuo bondin uusin...ehkä suojattu jotenkin eri tavalla?

4. Derex

Derex Guest

Oisko ollu vaan huono mäihä ton ekan leffan kanssa, kun lueskellu noilta muilta foorumeilta, niin näyttänyt tuon die another dayn kanssa olevan muillakin aika lailla ongelmia. Pitänee testata jotain toista leffaa.

Kaverille annoin lainaan tuon B's recorderilla poltetun version testattavaksi ja hyvin pelittää kuulemma PS2:lla.

5. Derex

Derex Guest

MrShavez: Miten sulla noi Sentinelin DVD-RW:t palaa 2x:nä? Mulla ei ainakaan pala kuin 1x ja kaveri on polttanut samoja levyjä Sonyn asemalla vain 1x. Onkohan Sentinelilläkin sitten erilaisia levyjä?

6. Derex

Derex Guest

löyty tuolta www.dvdrhelp.com:sta kolmella eri mediacodella noita Sentinelin dvd-r:iä.

Tuolla medialla näyttää ainakin jollain olevan kanssa 2x:nä levyn sulkemis ongelmia:

Millä mediacodella MrShavez sinun Sentinelit lienee sitten ollut, että oisko ollu vikaa noissa mun levyissä?Mulla Nero ilmotti mediacodeksi jonki DDD jutun.

Taitaa olla hyvä asema, mutta mulla vaan huono tuuri.

7. Derex

Derex Guest

8. MrShavez

MrShavez Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Derex,

tosiaan ei mitään ongelmia -rw poltossa 2x ja 2.4x +rw. Tulee tietenkin mieleen ensimmäisenä kehno media...ehkä sait "maanantai"-levyjä!

Täytyy kyllä sanoa, että helvetin hyvä asema minun mielestä. Ei sitten mitään ongelmia. Toivottavasti saat kaiken pelaamaan jatkossa!

9. Ilkku

Ilkku Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pistäkääs infoa audio-cd:n rippausominaisuuksista. Miten toimii EAC:n ja kopiosuojattujen audio-cd:tten kanssa?
    Mulla on kanssa tilauksessa tämä asema (GNT:ltä 227€), tulee 15.8.

10. pexer

pexer Guest

11. Derex

Derex Guest

Itselleni on tulossa digitalpromosta noita o1ne:n levyjä, että sitten saa nähdä.

Testailin tuolla Nerolla (6.0.0.9) poltella Hannibalia ja samanlailla jymähtää chapterissa 22/33 kuin Bond. Testasin asentaa vielä uudelleen Neron ja polttaa uudelleen niin sama homma vaikka poltto onnistui.

B's recorderilla koitin polttaa Hannibalin ja poltti onnistuneesti sekä toimii aivan ongelmitta. B's recorderilla testannut nyt polttaa 3 kertaa levyn täyteen ja joka kerta onnistunut. Taidan heittää Neron romukoppaan ja tuolla poltella levyt.

12. Bluekkis

Bluekkis Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    kannattaa myös ehkä koittaa tuon neron päivitystä, itselläni on viimeisin versio 6.0.0.11 muistaakseni

13. Janzki

Janzki Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jooh ongelmaa pukkaa täälläkin. Nero 6.0.0.11 oli käytös ja koitin ihan vaan kokeilumielessä paria tiedostoa laittaa levylle. No, hyvinhän cd:t paloikin. Sitten koitin Memorexin DVD-RW:tä ja heti alkuvaiheessa tuli "Focus or tracking error". Ei onnistunut myöskään Easy CD Creatorilla. Mukana tullut B's Recorderkin anto heti ilmotuksen "An ATAPI error occurred. Hardware error. Error No : 2a040901". Levyn pinta ym. näyttää kyllä ihan hyvältä.

Kovo ja LG on kummatkin oman IDE-kaapelin päässä mastereina. Adaptecin ASPI-ajurit mistä oli jossain puhetta imutin myös. Päivitettyä firmwareakaan ei näytä olevan. Alkaa hermo palaa...

Viimeksi muokattu: 08.08.2003
  14. Bluekkis

Bluekkis Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    vähän vaikuttais yhteensopivus ongelmalta aspi ajureiden, emon tai vastaavan kanssa... voisitte vertailla hardistanne ja kattoo mitä löytyy samaa.

kannattaa myös varmistaa että käyttis on päivitetty viimeisintä korjausta myöden, itelläni on wXPpro sp1 ja viimesimmät korjaukset ja toimii ongelmitta vähän jo vanhahkolla mopola (900MHz TB)

15. Janzki

Janzki Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    VIAn uusimmat ajurit kävin hakemassa emon (MSI KT3 Ultra) valmistajan kotisivulta, aspista koitin sekä 4.60-versiota että uusinta. Mut ei vaan Nerolla mee lead-iniä pitemmälle. Focus or tracking error tulee heti.

Ja XP:hen on kaikki mahdolliset päivitykset kyllä haettu.

Viimeksi muokattu: 08.08.2003
  16. toke0

toke0 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos focus error on oikeasti focus error eikä vain jotain softan ja aseman välistä sekoilua, niin eikös se ole merkki siitä, että on hardisvikaa eli asema vaihtoon?

17. Janzki

Janzki Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hm niinpä kai. Jotenkin kummallista vaan että noi cd:t palaa ihan niinkuin ennenkin. Ei kai tässä enää paljon muu auta kuin lähteä uutta asemaa metsästämään

18. justjuha

justjuha Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla oli ongelmia erään kalleimmasta päästa olevan kilpailevan merkin +-RW aseman kanssa. Nakkasin sillä vesilintua ja hain LGn tilalle ja hyvin on pelaanneet ainakin miinuslevyt joiden kanssa nimenomaan oli ongelmia edellisen aseman kanssa,
    4040 polttaa myös esim. keltaista Datawrite Classicia jota ilmeisesti LG 2040B ei polttanut.
    Ja ajatelkaapa viela RAM levyjen ominaisuuksia verrattuna +-RW levyihin.
    Lisäksi vielä että esim LGn tuki on Suomessa, eikä jossain hevonkuusessa kuten joissain tapauksissa.
    Olisin maksanut tästä enemmänkin kuin vähän yli 200
    Amertronicsilta löytyi asemaa vielä 8. elokuuta ainakin muutama kappale, mutta ei varmasti löydy kauaa.

19. ArvoPahvi

ArvoPahvi Guest

20. Janzki

Janzki Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Asensin XP:n uusiksi ja koetin vielä TDK:n dvd+rw:tä. Eka poltto onnistui, mutta tyhjennyksen jälkeen ei enää. Nero herjaa "Invalid field in parameter, could not perform start of Disc-at-once".

21. Bluekkis

Bluekkis Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itse en suosittelisi neron käyttöä rw levyille, ellei oo tarkotus pistää video-dvd formaattiin. Mulle ei ainakaan neron käyttöliittymä oo paljoo auennu noitten rw levyjen kanssa ja siks itse ainakin formatoin ne b's clip softalla (ku kerran tuli aseman mukana) ja copy&paste:lla pistän tiedostot.. lähinnä just sen takia kun ei oo itellä tarvis rw levyjen laajempaan käyttöön eikä kotoo löydy dvd-soitinta. =)

Jaa tämä sivu