1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

LG uusi GSA-4040B Super Multi Drive tulossa pian kauppoihin.

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi amtiainen 30.06.2003.

1. Derex

Derex Guest

Nyt on ensimmäiset levyt poltettu ja ei kovin putkeen mennyt. Koitin polttaa dvdxcopy xpress:llä kahta eri leffaa. Ensimmäinen leffa suostui polttamaan vaan vaan aivan alun ja vähän tutkittua selvisi, että ohjelma ei ollut ripannut kunnolla koko leffaa. Toisen leffan poltto sujui sitten aivan ongelmitta ja leffa toimii, mutta tekstit ei tullutkaan mukaan.

Nyt testailen sitten dvd2one ohjelmalla ja kaikki näyttää toimivan vähän paremmin sen kanssa.

2.  
  3. Derex

Derex Guest

Pakkasin tuolla dvd2one:lla leffan 4,36 gigaan ja koitin polttaa nero 6:lla. Poltto meni hyvin lead outtiin asti ja sitten kosahti. Leffa toimii noin 1h 40min asti ja se on noin 2h leffa. Nyt on jo 3 pilalle mennyttä dvd:tä eli mitäköhän tässä seuraavaksi testaisi?

4. Derex

Derex Guest

Ja levyt olivat sitten Sentinelin 1x dvd-r, jotka poltin 2x:nä.

5. Marduk

Marduk Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tänään tuli asema. Mikromafiasta hyvä palvelu eilen tilasin tänään tuli kotia asti. Postikulut tosin 15 euroo ;(

Just täsä poltan DataWrite Classic yellow 1x levyä 2x:nä saapa nähä onnistuuko. Levyjä on nimittäin hyllyssä yli 200 Kpl :)

6. Derex

Derex Guest

Ilmottele heti kun oot polttanu että onnistuuko, sillä mullekkin on tulossa tolla 50kpl tuubi noita.

7. Derex

Derex Guest

Poltitko MrShavez nuo Sentinelin levyt aivan loppuun asti? Millä eri ohjelmilla olet polttanut noita levyjä onnistuneesti?

8. MrShavez

MrShavez Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Derex, poltin Sentinelit 2x mukana tulleella B´s recorder Goldilla loppuun asti. Nyt olen polttanut Nero 6:lla kaksi That´s Writea onnistunesti, mutta 2x eli eivät taida ihan tuota 4x tukea. Ei siis yhtään lasinalusta. DVD Xcopy Xpress on myös toiminut ainakin Bonnie&Clyde ja Lord of the ringsin kohdalla + ja - sentinelin rw:lle ja tavallinen xcopy lord of the rings samoilla levyillä. Onkohan kokoonpanossasi jokin vialla?

Mulla xp1700+ @ 1.61ghz, sdram 640 ja samsung 120gb +40gb. ECS k7s5a emo radeon 8500.

9. Marduk

Marduk Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kuten arvata saataakin niin DataWrite Yellow toimii loistavasti 2x:nä. Paras levy mihin olen törmännyt. Yhtään lasin alusta ei tullut vanhalla Pioneer 104 ja ei varmaan tule tällä Lg:lläkään. Uskosin näin, että jos teillä tulee lasinalusia niin se on mediasta kiinni.

Poltin Nerolla 6 rippasin DVD2Onella.

Loistava asema suosittelen kaikille varauksetta. Pittääpä testata vielä tuota DVD-ram kun tuli yks levy aseman mukana.

10. Derex

Derex Guest

Mulla kokoonpanona Duron 1300MHz, 384 sdram,seagate barracuda 80Gt, ABIT KT7, ATI Radeon VIVO 64 ja samassa IDE-väylässä on vielä lukava dvd-asema.

Saattaa olla, että oli vaan viallinen levy, sillä nu kaksi ensimmäistä epäonnistumista johtu tuosta ohjelmasta. Kaverilla teki tuolla samalla ohjelmalla saman homman kun mulla. Pitää testata tuolla B's recorderilla polttaa vielä täyteen tollanen sentinel.

11. Derex

Derex Guest

Mitenkäs DVD2onella pakatessa kannattaako sen koon antaa olla sen mikä se siinä valmiina on? Mulle tuli 4,36Gt yhteensä siitä pakattuna ja kyllähän tuon pitäisi mennä levylle ihan mutkattomasti.

Missäs tuossa kokoonpanossani vika voisi olla? Laitoin VIA:n uuden 4in1 packin ja yritin poistaa kaikki mahdolliset turhat ohjelmat. BIOS:kaan ei ole kovin vanha joten tuskin se siitäkään kiinni on.

12. MrShavez

MrShavez Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Derex, kyllähän tuolla setillä pitäisi polton onnistua. Olen itse kyllä älläkällä...mikä versio xpressistä? Minulla 2.5 ja dvd x copysta 1.5.2. Kokeile tosiaan sillä B´s ohjelmalla vielä. Ulkomuoto rujo, mutta toimi minulla.

13. Derex

Derex Guest

XPressistä on versio 3.0 muistaakseni. Se ei toiminut sillä kaverillakaan kunnolla jolta sen sain. No pitää odotella, että töistä pääsen ja sitten testata.

14. Derex

Derex Guest

Nyt testasin polttaa Sentinelin levy B's recorder Goldilla täyteen ja taas kosahti finalaizing vaiheessa. Nyt vain erona se, että koko levy toimii ilman ongelmia loppuun asti.

B's recorder antoi virheen tullessa seuraavanlaisen ilmoituksen

An ATAPI error occured
    Disc error no...

1. Check the ATAPI cable, master/slave order.

Eli olisiko vika siinä, että samassa Ide-piuhassa on myös lukeva dvd-asema. Onko asemien järjestyksellä johdossa merkitystä? Täytyykö masterin olla piuhassa ensimmäisenä ja slaven jälkimmäisenä? Tällä hetkellä minulla nimittäin on lukeva asema ensimmäisenä piuhassa slavena ja LG:n kirjoittava asema piuhassa jälkimmäisenä masterina.

15. toke0

toke0 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aspi-ajurit kondiksessa?

16. MrShavez

MrShavez Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla tosiaan master(gsa-4040b) 1. ja slave 2.(cd-rw) piuhassa. Kokeile!

17. Bluekkis

Bluekkis Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    juuh, slaven täytyy aina olla piuhan keskellä ja masteri päässä. aika hyvä BIOS kyä täytyy sanoo jos ei ollu moksiskaan väärästä asennosta =P

Mut tosiaan ite tullu myös ostettua toi asema ja eilen sain käteen ja asennettua. Ja toimii hyvin.. tosin vasta kaks dvd-r levyä tullu ostettua/poltettua niiden hintavuuden takia, täytynee tilata euroopasta. Mut nuo Princon 4x levyt suostui polttaan vain 2x nopeudella, mikä ei kyllä itseäni haitannut paljon, ei se kuitenkaan ollut kuin kolmisen kertaa hitaampaa kun vanhalla asemalla cd pyöräyttäminen (8x) mutta tilaa oli moninkertasesti. =)

18. Derex

Derex Guest

Juu slave on nyt keskimmäisenä. Mites noi aspi ajurit voi olla viturallaan?

Kannaattaako noi asemat laittaa silleen, että kuummassakin piuhassa ois kiintis masterina ja dvd-asema slavena? Tuolloin joutusin varmaan hankkimaan toisen tollasen 80-piuhasen IDE-kaapelin, että kummallekkin kovolle sais ton UDMA 66:n. Helpointa taitaisi olla kun möis vaan ton lukevan pois ja pitäs vaan yhden aseman piuhassa kiinni.

19. Bluekkis

Bluekkis Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    kovalevyt kannattaa pitää eri piuhassa kun polttava, vaikka tosin buffer underrun protectioneiden takia sen merkitys ei enään ole kovin iso.. mut jos täydet nopeudet haluaa... =)

Ja jos kerran toinen lattakaapeli on vanhaa mallia niin hopi hopi päivittään, ei siitä haittaakaan voi olla =)

20. Derex

Derex Guest

Katoin niin kovalevyt olivat IDE-kaapelissa väärin päin ja dvd-asemat oikein. Nyt vaihdoin noi kovot toisin päin, mutta liekö siitä apua? Tuo Neron info tool näytti, että systeemin aspi-ajureita ei ole ollenkaan, mutta Neron aspi-ajurit on kondiksessa.

Kävin ostamassa tollasen Sentinelin DVD-RW levyn ja testaan sillä nyt poltella.

Bluekkis: Mitäs hyötyä siitä uudesta IDE-kaapelista on, kun ei noi asemat toimi kuitenkaan kuin UDMA 33? Eihän tuossa aseman mukanakaan tullut kuin tollainen 40-piuhanen IDE-kaapeli.

MrShavez: Millä nopeudella sulla palo noi RW levyt, kun mulla ei suostu ku 1x polttamaan.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 07.08.2003
  21. Bluekkis

Bluekkis Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    jos kovot on niinkin antiikkista mallia et käyttää vaan vanhempaa kaapelia ni eipä se sillon paljoo auta...

Jaa tämä sivu