1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

LG uusi GSA-4040B Super Multi Drive tulossa pian kauppoihin.

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi amtiainen 30.06.2003.

1. Bowman69

Bowman69 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuolta Amertronicsilta, kun olemme heidän asiakkaitaan.

2.  
  3. crashi

crashi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mikromafiasta lähtee 229e:llä tuo LG Retailina

4. Derex

Derex Guest

No se on tilattu nyt tuolta. Katotaan tuliko ostettua susi!

5. jvie

jvie Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Torstaina 31.7. asema löytyi jo ensimmäisten kauppojen hyllystä: Mikromajasta Helsingin Roihuvuoresta ostin omani. 249 e. Edullisempiakin paikkoja varmasti on, mutta tuolta se löytyi hyllystä, kun kävin.

6. Derex

Derex Guest

Kertokaa kokemuksia heti kun ootte asemaa testanneet.

7. pake

pake Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse tilasin juuri Mikromafiasta omani (postikuluineen 244e). Maanantaina pääsen testailemaan... =)

8. MrShavez

MrShavez Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hola!
    Ostin aseman perjantaina, RAM-poltto pelittää loistavasti. Kolminkertainen..mmmmm.

Nappaan maanantaina muutaman testilevyn ja lisää seuraa...

maksoi muuten mikromafiassa 229,-, hyllyllä löytyi kymmeniä edelleen jos kiinnostaa.

Viimeksi muokattu: 03.08.2003
  9. Pietro

Pietro Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mitkäs ovat tuon LG:n laitteistovaatimukset?Vaatiiko myllyltä paljon?

10. MrShavez

MrShavez Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    229,- muuten retail boxattu..että silleen.

boxissa vaatimukset sauraavasti:
    win 98,2000,me tai xp pro ja home
    cpu 700mhz pentium
    ram 128
    hdd 5gb
    directx 8.1 ja ylös

omalla xp 1700+/sdram 640 näyttää toimivan hyvin...

11. Marduk

Marduk Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse en ole keksinyt mitään käyttöä tuolle
    DVD-RAM levylle. DVD-R ja DVD+R ovat paljon edullisempia levyjä ja ne myös toimivat Kotidvdasemissa.

Jos joku on keksinyt sille järkevää käyttöä niin postaappa siitä.

12. pexer

pexer Guest

Ne ketkä ovat jo testanneet asemaa, niin voisi laittaa tuloksia eri medioiden sopivuudesta.

13. amtiainen

amtiainen Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tietenkään DVD-RAM levy ei sovellu DVD elokuvien varmuuskopiointiin, mutta tiedostojen varmuuskopiointiin se on varmaan tällä hetkellä paras mahdollinen.

Itse ainakin haluaisin tallentaa DVD-Ram levyille kaikki omat työni. Nyt kun minulla on läjä erinäisiä töitä ja ne aiheuttavat paljon päivityksiä joita kaikkia ei aina jaksaisi polttaa uudelle levyllä kun on jo vanha versio poltettu. Jos polttaisin kaikki päivitetyt versiot aina uudelleen ja uudelleen niin niitä tiedostoja olisi siellä sun täällä levyillä. Nyt minulla on omia juttuja 17 CD-R levyllä ja niissäkin on osassa pari versioita samasta tiedostosta eri CD'llä.

DVD-RAM levyille kun pystyy kuin kovalevyn tavoin lisäämään ja poistamaan tiedostoja. Ja se mikä RAM levyssä on parasta on se että se toimii varmuuskopioina ei ainoastaan CD-R levyn kaltaisena vaan enemmänkin kiintolevyn/zip levykkeen tyylisenä. Se ei sisällä liikkuvia joten aseman hajoaminen ei aiheuta tiedostojen katoamista itse RAM levyllä. Kiintolevyissä taas kirjoituspäät, laakerit, moottori, levyn pinta ym. voivat vaurioitua jolloin tiedostot ovat todellakin vaarassa. Itselläni oli koneessanikin lopputyö video projekti joka vei 20GB ja sain sen vielä viimekerroilla kun kovalevy käynnistyi sen talteen toiselle levylle. Vanha levy ei käynnistynyt kuin yhden kerran varmuusteoton jälkeen jonka jälkeen se vietiin takuuseen. Jos en olisi saanut tiedostoja talteen niin ei siinä vaiheessa olisi takuusta tullut uusi levy paljoa mieltä piristänyt. Ja joku vielä sanoo että ei ole keksinyt mitä DVD-RAM voisi tehdä! Kai tämä vähän selvensi asiaa.

Ärsyttää suunnattomasta kun Afterdawn artikkeleissa sanotaan suoraan että DVD-RAM ei tee mitään. No ehkä sillä ei teekkään mitään DVD varmuuskopioissa mutta sen takia sitä on turha ruveta vähättelemään koska DVD-RAM levyä on ainakin ammatikseen pc/mac käyttävien henkilöiden piirissä ylistetty. Onhan se paljon isompi kuin Zip(100,250,750MB) tai Jaz (2GB) jotka ovat molemmat todella suosittuja mediatoimistoissa.

Kaverinikin joka harrastaa 3D animaatiota sanoi mielenkiintoisena juuri tuosta DVD-RAM että kannattaisiko se vai Zip asema hankkia (DVD±R/RW asemasta ei ollut puhettakaan). Ainakaan varmuuskopioinnin saralla ei tuollaiset DVD-R/-RW tai DVD+R/+RW ole lähellekkään niin hyviä kuin RAM.

No kuitenkin yhdellä kaverillani on Pioneer 105 asema ihan vasta ostettu. Ja on se todella ollut tyytyväinen juuri siihen että saa tehtyä DVD elokuvien varmuuskopioita tai 4,38GB edestä MP3'sia sisältäviä levyjä. Hän ei todellakaan tekisi mitään tuolla RAM levyllä vaikka olen hänellä kertonut siitä. Itse jopa suosittelin juuri tuota Pioneet DVD-R/-RW asemaa sen hinnan takia ja siinä myös jätettiin 106 asema ihan rauhaan koska +R/+RW ominaisuuksilla ei paljoa tehnyt mitään.

En minä todellakaan tyrkytä että RAM asema pitäisi olla jokaisella vaan sen päättää ostaja sen hänen tarpeensa.

Olisi mielenkiintoista tietää mikä aseman todellinen nopeus on RAM kirjoituksessa?
    Vanha LG Multiasema kun kirjoitti käytännössä vain 1x nopeudella vaikka luvattiin 2x. Uudessa luvataan taas 3x, mutta millä nopeudella se kirjoittaa todellisuudessa? RAM kirjoitus nopeus oli kyllä vanhenmallakin kirjoituksen alussa 2x mutta nopeus tippui vähänkin pidemmässä kirjoitussessiossa kuin lehmän häntä. Eli kokonaisen levyn kirjoitus meni käytännössä 1x nopeudella.

14. Derex

Derex Guest

Aema tuli aamulla ovelle postin autolla ja oon sitä vähän jo kerennyt testailemaan.

DVD-RAM levyn poltto toimii ainakin hienosti, mutta nopeudesta en osaa sanoa mitään. Nero ei jostain syystä tunnista asemaa vaikka se Neron info-tool sen löytääkin. Tuolla aseman mukana tulleella poltto ohjelmalla (joku B's recorder) onnistui ainakin cd-r levyjen poltto hyvin ja dvd-r levyjä ei ole, joten en niitä ole vielä päässyt testaamaan.

Onko ideoita miten tuon Neron saisi pelittämään? Luulen kyllä että uudemman Neron hankkiminen jostain voisi auttaa, mutta tällä hetkellä ei omassa koneessa ole nettiä mistä voisi sen hakea.

15. MrShavez

MrShavez Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jep jep...

Amtiainen, puhut asiaa. Itselleni ainakin DVD-RAM on mannaa juuri omien asioiden tallentamiseen. Pelkällä copy and paste-komennolla saan kaikki digikuvat ja videonpätkät talteen ja 9.4gb media tallenne ei voi olla huono=) Lisäksi ei ole poltto-ohjelmaa häiritsemässä ja tietokoneella voi tehd muutakin kuinodotella polton päättymistä. Buffer underrun-käsitettä kun RAM-levyt eivät tunne ;P

kokeilinpa halpisvalmistaja Sentinelin DVD+rw polttoa ja hyvin onnistui. Seuraavaksi menee palamaan DVD-r ja DVD-rw samalta valmistajalta... Huomenna hakemaan nuita verkkokaupan kohtuullisen halpoja That´s writen DVD-r:iä à 2.96 epoa. Niistä tietoa myöhemmin.

Tietääkö kukaan mistä niitä oikein halpoja levyjä saa, PolarPanda kun ei enää niitä myy..?

Viimeksi muokattu: 04.08.2003
  16. pekde

pekde Guest

Niin, te ketkä olette jo kerinneet testailemaan käykääs laittamassa http://www.dvd-netti.com kommenttia. Siellä löytyy asemakohtainen foorumi, josta löytää toimivia medioita ym...
    Tästä uudesta LG:stä ei vielä tietoa löydy. Sinne vaan!

17. pake

pake Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nero piti päivittää 6:een jotta asema löytyi. DVD-RAM toimi heti (ajurin asennuksen jälkeen), mutta ostamani Maxell DVD+RW-levy:stä Nero sanoo poltettaessa vain tylysti "illegal disc". Silti "Disc Info" tietää levyn dvd+rw:ksi ja näkee 4483MB tyhjää tilaa. Missäköhän mahtaa olla vika? No, koitan nyt loppuillan saada ton pelittään (kun ei oo muitakaan dvd-levyjä vielä).

EDIT: Kokeilin tuota mukana tullutta poltto-ohjelmaa ja heti alkoi tuo Maxellin dvd+rw-levy toimimaan. Kumma ettei Nerolle kelvannut...

Ja tosiaan toi dvd-ram on myös mun mielestä ihan hyödyllinen. Harmi vaan ettei muut asemat oikein tykkää lukea niitä (ainakaan mun LG:n dvd-rom ei lue).

Viimeksi muokattu: 04.08.2003
  18. MrShavez

MrShavez Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    sentinelin dvd-r, -/+rw toimivat kaikki loistavasti. Hankin itselleni dvd x copy goldin ja sillä nuo dvd:t palavat helposti. Olen sen verran tumpelo, etten noita ilmaissoftia osaa käyttää. dvd x copylla n. 50 minuutissa valmis elokuva (yksi levy), the sun is shining...
    Vielä noita That´s Writeja täytyy kokkeilla.

19. pexer

pexer Guest

Jos noi That´s Write levyt pelaa täytyy käydä heti ostamassa. dvd-nettii oli näköjää tullu jo pari levyä.

20. MrShavez

MrShavez Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hain Verkkokaupasta muutaman That´s Write:n dvd-r levyn ja poltin B´s recorder goldilla. Antaa valita vain 2 x polton, joka onnistui kyllä virheittä. Onkos Nerossa DVD-poltto tuettuna? Omani (v.5.5.8 jotain) ei DVD:tä ainakaan tietääkseni polta (on yritetty)...?

MIkä on paras dvd-polttosofta???
    olisi mukavaa valjastaa aseman koko 4x voima...

21. mika

mika Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    MrShavez: kyllä onnistuu Nerolla.
    Jos et tuota uusinta 6-versiota halua koneelle, päivitä 5-versiosi, mulla on 5.5.10.42 ja ei mitään ongelmia

Jaa tämä sivu