1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

LG RH7500 polttava DVD/HDD

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi mc_mice 02.08.2005.

  1. kaahonen

    kaahonen Member

    Liittynyt:
    04.10.2005
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tsekkaa myös että skartissa kaikki pinnit kytketty, mulla ainakin onnistuu Digiboxista äänitys skartilla (pitäs olla periaatteessa sama asia, kun boxista voi valita ulos tulo singnaalin), sit tietysti että AV valinta LG:ssä oikein!
     
    Viimeksi muokattu: 06.11.2005
  2.  
  3. muxfolder

    muxfolder Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2004
    Viestejä:
    194
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllähän meillä on skartti tuohon digiboxiin kytkettynä ja sieltä onnistuu nauhoitus. VHS:ää yritin nauhoittaa eilen tuolla AV-kaapelilla. Eipä vaan onnistunut. En saanut näkymään videokuvaa tosta DVD-soittimesta. Miltäs kanavalta pitäisi näkyä? Ilmeisesti jokin AV-kanava? S-videokaapelia mulla ei vielä ole joten en ole päässyt kokeilee sitä kautta...
     
  4. kaahonen

    kaahonen Member

    Liittynyt:
    04.10.2005
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo siis kannattaa kattoo manuaalista mikä liitäntä vastaa mitäkin AV:ta (AV1-4 ja DV in) ja valita sen mukaan. Pitäs toimia ihan ok!
     
  5. fkock

    fkock Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    1,186
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse ostin LG RH7500 eilen. Tähän asti olen ollut tyytyväinen. :)
    Mutta pari kysymystä olisi.

    1. Mistä saan uuden firmwaren? eli linkki joka toimii?

    2. En ole ikinä asentanut firmware:a joten olisi kiva saada nopeat ohjeet miten se tehdään.

    EDIT: Olen lukenut ketjun läpi mutta haluan tiedon mistä saan firmwaren joka myös on kokeiltu.

    EDIT2: Laitoin sähköpostin Lg:eelle mutta katsotaan kauan kestää.

     
    Viimeksi muokattu: 30.12.2005
  6. jacquesj

    jacquesj Member

    Liittynyt:
    02.08.2005
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  7. fkock

    fkock Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    1,186
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Viimeksi muokattu: 30.12.2005
  8. neemis

    neemis Member

    Liittynyt:
    30.12.2005
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oletteko huomanneet omissa laitteissanne sellaista ongelmaa, että se tekee ainakin audio cd:tä soitettaessa muutaman millisekunnin pituiset tauot kappaleiden väleihin? On nimittäin aika ärsyttävää kuunnella esim. yhteenmiksattua dj-settiä... Tulee kuitenkin käytettyä audioon eniten. Lasketaankohan tuo valmistusvirheeksi?!
     
  9. fkock

    fkock Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    1,186
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kovalevyn vaihdosta kysyisin että onko Joku jo kokeillut sitä? Itse vaihdan kovalevyn kun takuu on mennyt umpeen. Moni ainakin saanut toimimaan. Jopa 300gb toimii ilman mitään ongelmia. Ihmettelen kanssa mitä toi ''Quick View'' tarkoittaa siinä Lg:een alkuperäisessä kovalevyssä.

    Lisää linkkejä aiheesta.

    http://www.crashtechdummies.co.uk/ctdmambo/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=1
    http://forum.digitalspy.co.uk/board/showthread.php?t=257538

    EDIT: Siitä Firmwaresta...

    -> http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8295&PN=1

     
    Viimeksi muokattu: 04.01.2006
  10. fkock

    fkock Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    1,186
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    nå niin... nyt on sitten uusi Firmware saatavilla.
    -> http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8295&PN=1


    EDIT: Itse en ole vielä kokeillut..

    EDIT2: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8295&PN=1&TPN=100

    Tämä Firmware toimii... tässä kaikki korjaukset.

     
    Viimeksi muokattu: 05.01.2006
  11. jacquesj

    jacquesj Member

    Liittynyt:
    02.08.2005
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Päivitys meni ihan sukkana!

    DivX leffojen subit toimii nyt hienosti.
    Se lienee paras muutos tässä päivityksessä.

    Kiitos linkistä!
     
  12. creaper

    creaper Member

    Liittynyt:
    23.01.2001
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Päivitetty on uusin firmware ja hyvin toimii nyt DivX/Xvid leffat tekstien kanssa. Olen hieman ihmetellyt DivX/Xvid leffoissa tota kuvasuhdetta 16:9 tv:ssä. Näyttäisi kuin ei osaisi laittaa kuva suhdetta oikein, kun jää omasta mielestä liian litteäksi esim. letterbox leffat. Onko muilla millasia kokemuksia kuva suhteista DivX/Xvid leffoissa?
     
    Viimeksi muokattu: 07.01.2006
  13. firefox77

    firefox77 Member

    Liittynyt:
    29.09.2005
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mulla on ongelma ton aluekoodin kanssa. en saa tota ohjetta toimimaan vaikka miten yritän. siis toi että laite päälle,luukku auki ja sit 0000000 . voisko joku jeesiä. onko muilla ollu ongelmia.
     
  14. firefox77

    firefox77 Member

    Liittynyt:
    29.09.2005
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    no niin, monta ohjetta kahlasin läpi tuloksetta ja sit laiotin ton viestin ja jatkoin kokeilua niin tietty heti tärppäs. eli mulla toimi niin että ensin region code1 levy sisään ja kun kone hylkää sen ja avaa luukun niin sit noi nollat. :))
     
  15. CoolRex

    CoolRex Member

    Liittynyt:
    09.01.2006
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko näissä LG:n malleissa (7500, 7800, 7900) AV1 ja AV2 liitännöissä KUMMASSAKIN sekä sisäänmeno, että ulostulo valinta. Normaalisti lähes kaikissa merkeissä on vain toisessa Scartissa sissään/ulos mahdollisuus.

    On nimittäin sekä Digibox että Satbox ja täytyisi saada laitteet liitettyä siten, että toisella laitteella pystyy nauhoittamaan ja toisella katselemaan.
     
  16. fkock

    fkock Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    1,186
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tossä ne liitännät.

    [​IMG]
     
  17. Shirlaine

    Shirlaine Member

    Liittynyt:
    03.12.2005
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin joulukuussa tämän kyseisen dvd-tallentimen ja tässä viime aikoina sen käytössä on alkanut ilmetä ongelmia. Huoltoon on tarkoitus ottaa huomenna yhteyttä, mutta ajattelin nyt kysellä, josko kukaan muu on kohdannut samoja kummallisuuksia.

    Kumpainenkin suuremmista ongelmista liittyy vanhojen vhs-nauhojen siirtoon dvd-levyille; kopioin ensin esim. sarjojen jaksoja dvd-rw -levylle, jonka jälkeen viimeistelin levyn ja yritin tehdä siitä levykopion dvd-r -levylle. Tuo ei kuitenkaan onnistunut, vaan r-levyn tiedostoista tuli katselukelvottomia; niitä ei yksinkertaisesti saanut näkymään tallentimella saati tietokoneen dvd-toisto-ohjelmilla, eikä niitä voinut edes kopioita kiintolevylle. Keksin sitten kopioida -rw-levyn sisällön kiintolevylle ja polttaa tiedostot r-levylle Sonic Record Now -ohjelman avulla. Tämä onnistui vaihtelevasti, mutta useimmiten tiedostot tulivat lukukelvottomiksi -rw-levyn viimeistelyn jälkeen. Jos tuon viimeistelyn kuitenkin purki, poisti levyn tallentimesta ja asetti sen sitten sinne takaisin, sekä lopuksi vielä viimeisteli levyn uudelleen, tiedostot olivat yleensä kunnossa ja ne pystyi kopioimaan kovalevylle, hyvällä tuurilla polttamaankin vielä r-levylle.

    Luovuin kuitenkin tuosta edellä mainitusta ideasta, koska nuo r-levyt vieläkin tulivat liian usein lukukelvottomiksi; päädyin siis kopioimaan ohjelmat niille suoraan. Tämän jälkeen sitten löytyikin uusia ongelmia; yhtäkkiä kesken kopioinnin (ei suojattua materiaalia) tallennin ilmoitti, että ”unknown error, cannot record” ja kopiointi päättyi siihen. Yritin vielä viimeistellä levyä, mutta sekään ei onnistunut; silti laite sai levylle aikaiseksi valikon ja kaikki muu sisältö paitsi tämä kesken jäänyt pätkä näkyivät kunnolla.

    Viimeisin ongelma on ollut itselleni kaikkein ikävin ja tämän vuoksi päätin nyt sitten kiikuttaa laitteen huoltoon: tallennettaessa r-levylle (en ole siis kokeillut hetkeen -rw-levyjä) tiedostoja katoaa satunnaisesti. Kopioin levylle lyhyitä videoita (n. 3-5 min, osa pidempiäkin), yhteensä 12 kpl. Tutkin sitten levyn täytyttyä sen sisältöä ja yllätys oli suuri, kun sieltä löytyikin vain 10 videota; kaksi kadonnutta oli kaiken lisäksi häipynyt levyn keskivaiheilta. Pohdin tuolloin, että saatoin tehdä itse jotain väärin, joten annoin asian olla.

    Nyt kuitenkin siirtelin jälleen videoita, tällä kertaa n. 45 min pituisia, ja outoilu alkoi taas. Olin siirtänyt edellisenä päivänä yhden videon, aikeissani tänään siirtää toinen, jolloin levy olisi täynnä. Avasin dvd-kelkan, koska en muistanut, oliko edellisen päivän levy vielä koneessa (mietin ensin, voisiko ongelma johtua tästä, mutta edelliskerralla en edes avannut kelkkaa, vaan kopioin kaikki suoraan peräkkäin); olihan se, joten levy takaisin ja nauhoitus käyntiin. Saatuani nauhoituksen loppuun viimeistelin levyn. Tämän jälkeen sitten sainkin taas ihmetellä, kun levyltä ei enää löytynytkään kuin se edellispäiväinen nauhoitus. Tutkailin levyä myös tietokoneella, eikä siitä löydy tiedostoja enempää kuin tuon yhden jakson edestä; fyysisesti levyn pinta kuitenkin näyttää siltä, kuin se olisi lähes täysi.

    Aion siis tosiaan huomenna ottaa selvää, mitä huollossa haluaisivat tuolle laitteelle tehdä, mutta mikäli joku nyt tätä eksyy sitä ennen lukemaan ja on kohdannut näitä samoja ongelmia, kuulisin siitä mieluusti. Harmittaa vain niin kovasti koko juttu, etenkin kun tuon kiintolevyllä on katsomattomia ohjelmia varmaan 20 kpl. Minun tuurillani niitä ei siellä enää ole tallella, jos ja kun laitteen jossain vaiheessa takaisin saan.

    Kiitoksia teille, jotka jaksoitte lukea.


    -Jenni-
     
  18. neemis

    neemis Member

    Liittynyt:
    30.12.2005
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Millaista ääntä teidän laitteidenne tuuletin pitää? Omani nimittäin on alusta asti pitänyt sellaista ihmeellistä mekaanista ratinaa, että olen ajatellut viedä laitteen huoltoon sekä tämän että cd-audioon liittyvän välienteko-ongelman vuoksi, josta kirjoitin aiemmin. Mietin vain, että kannattaako laitetta viedä huoltoon, eli onko tuo tuuletin ihan tarkoitettu noin hermoja raastavan äänekkääksi? Ja tuo pätkimisongelma vituttaa jo yli kaiken, kun pilaa kaikki fiilikset musiikin kuuntelusta. Tämän vuoksi olen jo siirtnyt käyttämään pc:tä ensisijaisena musiikin lähdevälineenä, joka kertoo aika paljon.

    -Netta
     
  19. creaper

    creaper Member

    Liittynyt:
    23.01.2001
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläni tuuletin ei juurikaan mitään ääntä pidä. Onko se audio-cd:n väli ongelma alkuperäisissä vai pelkästään itsepoltetuissa? vai molemmissa.
     
  20. neemis

    neemis Member

    Liittynyt:
    30.12.2005
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pääosin tulee kuunneltua alkuperäisiä cd:itä ja ongelma ilmenee sekä poltetuilla että noilla alkuperäisillä. Kiitos vastauksesta, nyt käyn kiikuttamassa ainakin tuulettimen hiljennettäväksi. Voisin tehdä huoltoa varten oman cd:een, johon jaan uhden kappaleen mahdollisimman moneen osaan ilman minkäänlaisia välejä ja sitten soitan sen kauppiaalle. Saa sitten kuulla kuinka kosmeettiselta nuo pienet välit tuntuu.

    -Netta
     
  21. creaper

    creaper Member

    Liittynyt:
    23.01.2001
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Taitaa olla ihan ominaisuus eikä vika laitteessa se pieni tauko yhteen mixsattujen biisien kanssa, kun minulla tekee ihan saman. Tuskin tolle mitään voi itse tehdä jollei seuraavissa firmware päivityksessä ole sitä korjattu. Mutta kannattaa ainakin se tuuletin asia korjata. :)
     
    Viimeksi muokattu: 06.02.2006

Jaa tämä sivu