1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

LG L226WTQ-SF vai HP W2207

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi lauri_lr 19.07.2007.

  1. tangelo

    tangelo Member

    Liittynyt:
    21.11.2007
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En ole huomannut. Ainoat vikani mitä w2207:ssäni huomaan on erittäin räikeät valovuodot jokaisessa reunassa, sekä yksi selkeästi loistava kohta oikeassa laidassa. Luulin että valovuoto tapahtuisi suht tasaisesti, mutta en ymmärrä tuota yhtä kohtaa jossa on puolipallomainen kohta joka loistaa vielä muutaki valovuotoa kirkkaammin. Tämä häiritsee käytännössä jatkuvasti jos tausta on tummana.

    Kysynkin teiltä w2207:n omistajat, mitä asetuksia yleensä käytätte desktop-käytössä tai elokuva/peleissä?

    Itselläni on nyt Text-moodi, ja kirkkaus/kontrasti noin 50 tienoilla. Kuvan värit ovat melko haaleat ja muutenki lattea värimaailma. Mutta jos nostan kontrastia tai kirkkautta, alkaa silmiini särkeä. Mikä avuksi? Mitä asetuksia käytätte ja miten kalibroitte monitorinne? Mitkä asetuksenne ovat näytönohjaimen asetuksissa ja mitkä monitorissa?

    Esim. mimmoiset asetuksien pitäisi olla nvidian paneelissa, ennenkuin rupean säätämään niitä monitorista?

     
  2.  
  3. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    5,093
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Itse en moisia ole huomannut, olen erittäin tyytyväinen tähän monttuun. Olisiko viallinen kappale? Oletko päässyt missään vertailemaan vastaavaan monitoriin?
     
  4. tangelo

    tangelo Member

    Liittynyt:
    21.11.2007
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En ole päässyt näkemään toista kappaletta kuin verkkokaupan myymälässä, jossa tietysti on fiksusti 10+2 spottia porottamassa suoraan monitoriin eri suunnilta, joten minun on vaikea löytää valovuotoja kyseisissä olosuhteissa.

    Paneelina on LG:n tuote. En tiedä onko kyseessä oikeasti heikko kappale vai olenko vain liian kriittinen.
     
  5. lauri_lr

    lauri_lr Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2006
    Viestejä:
    3,401
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kalibroi se näyttö, josko vaikka häviäis tai piiloutuis se läntti siel.
     
  6. tangelo

    tangelo Member

    Liittynyt:
    21.11.2007
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen kyllä yrittänyt, useita kertoja. Ja vielä säätänyt sekä näytönohjainta että monitoria, eikä vaikutusta. En usko että tuohon voi vaikuttaa oikein mitenkään. Se "läntti" jossa on vieressä olevia alueta kirkkaampi valovuoto näkyy käytännössä aina. Esim silloin kun koneesta sammuttaa virrat, monitori menee "pois päältä" (eli näyttö täysin mustaksi) jonka jälkeen parin sekunnin viiveellä näyttää tekstin "monitor is going to sleep". Silloin kun se pimeenäolon jälkeen näyttää tuon tekstin ja ruudulle ilmestyy taas jotain näytettävää, se läiskä ilmestyy sinne, ts taustavalosta(?) on kyse ja tuo siis näkyy aina kun taustavalo on päällä.


    EDIT: Tässä vähän lisäinfoa w2207 paneelistani. Ostin monitorin siis joulukuun alussa.

    Mikäli jollain kohtalotoverilla on sama paneeli kuin minulla, niin viitsitkö kertoa mitä asetuksia käytät? Itsellä kuva pysyy siedettävänä vain Text tai Custom-asetuksilla. Kirkkaus on 70 ja kontrasti 60. Värit customissa R255 G244 B233

    GTMH3.4
    LM220WE1 - TLB

    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 26.12.2007
  7. tangelo

    tangelo Member

    Liittynyt:
    21.11.2007
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tämä minun w2207 myös pitää tasaista ääntä ollessaan päällä. Vähän samanlaista kun mitä tietokoneen prosessori/piirisarja tuuletin pitäisi kun se resonoi jotain vasten hivenen. Tasasta perämoottorimaista pärinää.

    Tämän huomaa parhaiten jos asettaa päänsä monitorin yläpuolelle. En ole huomannut että kirkkaudella/volumella olisi vaikutusta asiaan. Ääni tulee luultavammin taustavalosta.
     
  8. liru

    liru Member

    Liittynyt:
    29.12.2003
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    1. Näyttönne takuut raukeaa kun käytte tehdasvalikossa säätämässä.
    ( PS. sen nimittäin huomaa )

    2. Lähetä laite huoltoon

    3. Huolto pävitttää uuden firmiksen ja homma on sillä selvä

    L226WTQ on 2 eri mallia ja molempiin on eri firmis.

    - 1.14 Häntiminen korjattu
    - 2.10 Häntiminen korjattu

    Kun vaihdat paneeli mallia värisi ym menevät perseelleen ja voit hajoittaa koko näytön, ja voi takuu ei olekkaan enään voimassa koska olet kaikessa viisaisuudessasi mennyt itse säätämään näyttöä. YHYY

    Miksi ottaa yhteys myyjän kun eiväthän he korjaa näyttöjä.
    Eiköhän se huolto tiedä asiat parhaiten.


    Ottakaa hyvät ihmiset selvää asioista ennen kuin valitatte täällä keskustelupalstoilla.

    Jeps
     
  9. tangelo

    tangelo Member

    Liittynyt:
    21.11.2007
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itselläni tämä liittyi volumeen. Minulla ei ole mitään kiinni tietokoneen kaiuttimissa, mutta siitä huolimatta ääntä kuului.

    En nyt ikävä kyllä muista kummin päin asia meni. Loogisesti ajateltuna minulla on alunperin ollut monitori mutella koska en siitä aikonut mitään kuunnella, mutta tuon häiriöäänen ansiosta rupesin testaamaan volume-säätöjä ja MUISTAAKSENI tuon äänen sain pois ottamalla muten pois päältä ja laittamalla volumeksi 1.

    Huom! Jos siis pistin volumen MUTEksi TAI nollaksi, tuo ääni alkoi, mutta heti kun volumea oli edes vähän, tuo pörinä katosi. Ja juu, sen huomasi parhaiten monitorin yläpuolella.
     
  10. Jigger

    Jigger Regular member

    Liittynyt:
    22.08.2004
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Millähän tavalla tuosta asiasta pitäisi ottaa enempää selvää ja näyttökin ollu huollossa 2 kertaa, mutta kun huolto väitti ettei uudempaa 1.80 firmistä aleta enää vaihtamaan 1.14:een. Näyttö tuli 2 kertaa takas ja aina väitettiin korjatuksi, mutta sama vika oli ja pysyi.
     
  11. liru

    liru Member

    Liittynyt:
    29.12.2003
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Lähetäppä vaikka meiliä ja kysy asiasta huollosta.

    Ei sitä voi päivittää 1.14 kun ovat 2 ihan eri softaa.

    Sinun päivitetään 2.10.

    Kesällä ei ollut vielä tähän toiseen kuulemmaa uutta softaa.(2.10)

    1.80---2.10

    Juttelin itse asiasta ja näin minulle kerrottiin huollosta.
    omani toimii nyt moitteettomasti kun siinä on 2.10

    Jeps
     
  12. cLonx

    cLonx Active member

    Liittynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    1,255
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Näyttää nämä nykypäivän 22" näytöt siltä, että hyviä yksilöitä on mutta sellaisen saamiseksi tarvitaan tuuria. Saa nähä millanen Samsung mulle sieltä tilauksesta sitten tulee.
     

Jaa tämä sivu