1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

LG flatron 1915s 19

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi spydeRz 11.02.2007.

  1. spydeRz

    spydeRz Member

    Liittynyt:
    14.06.2006
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkä ongelami on seuraava, ku käynnistän koneen ja näytön niin näytölle vaa pomppaa teksti "virransäästötila" ja näyttö menee takaisin lepotilaan.
    Olen yrittäny irroittaa näyttistä ja kytkee uudelleen, olen buuttanu biossia, ja vaihtanu jopa näyttistä ja näyttö ei siltikään reagoi mitenkää.
    Olen testannut myös näyttöä läppäriini ja siinä se taas toimi oikein hyvin, näyttiksen olen vienyt takaisin takuuseen saa nytten nähä että onko vika siinä jos ei oo niin alkaa vaihtoehdot loppumaan.

    [​IMG]

    Kiitos etukäteen kaikista neuvoista!
     
    Viimeksi muokattu: 13.02.2007
  2.  
  3. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Miten ongelma ilmeni? Ihan tosta vaan vai oletko säätäny konetta jotenkin.
    Itse kun vaihdoin emoa koneeseen, niin jostain syystä, kun laitoin muistikammat (2kpl) niihin sinisiin slotteihin, niin kone kyllä lähti käymään, mutta mitään ei bios postannut ruudulle. Sitten kun pisti niihin mustiin slotteihin niin alkoi pelittää.
    Sitten kun tuo näyttis tulee takaisin, niin jos siinä ei ollut vika, niin sitten vaan kaikki kovot, cd-asemat sun muut irti ja koittaa vaikka yhdellä muistikammalla kerrallaan. Lähteekö se kone muuten käymään. Piippaako kone kerran, kuten yleensä kun kone starttaa? Välähtääkö näppiksen lock-valot? Reagoiko kone esim. Num lockin painamiseen?
     
  4. spydeRz

    spydeRz Member

    Liittynyt:
    14.06.2006
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En ole säätäny konetta mitenkään, onglema ilmeni tossa 2viikkoa sitten kun olin formatoinut koneen ja olin windowississa asentelemassa ohjelmia.

    Yhtä äkkiä kone vain kaatui ja sitten vedin booti niin siitä lähtien näyttö ei ole reagoinut, olen testannut ja kyllä koneesta kuuluu se normaali 1 piippaus ku sen starttaa.

    Capslock hommaa en pysty testaa ku on langaton "desing" näppis niin siinä ei näy mitään valoja jos esim laittaa caps lockin päälle.
     
  5. Demus

    Demus Regular member

    Liittynyt:
    12.01.2007
    Viestejä:
    300
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ongelmahan nyt voi olla missä vaan, mutta olen 99% varma ettei se ongelma ole näytössä.

    Jokin osa sulla on nyt hajalla siinä koneessa, eikä siinä auta mikään muu ku testata osa kerrallaan toisessa koneessa. Hyviä veikkauksia siitä mikä on rikki: Näyttöohjain, muisti, emolevy (ja tossa järjestyksessä). Todennäköisin ois toi näyttöohjain.

    Mullakin pamahti näyttöohjain jokunen aika sitten ja vika oli kuvauksen perusteella täysin samanlainen.
     
    Viimeksi muokattu: 11.02.2007
  6. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Se on on hyvä merkki, että kone piippaa startissa.
    Sanoisin, että kyllä se melko varmasti tuo näyttis oli vian aiheuttaja, mutta sittenhän sen näkee, kun saat uuden.
     
  7. spydeRz

    spydeRz Member

    Liittynyt:
    14.06.2006
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En oikee tahdo uskoo että ongelma ois näytönohjaimes, koska ku vein sen hultoon lauantaina, ja tänään sain kaverilta lainaan toisen näyttiksen niin se valittaa samaa "virransäästötila"

    Yritän nyt nappaa noi muistikammat irti ja kattoo sitten
     
  8. hyyry

    hyyry Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    109
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Virtajohto seinässä?;)
     
  9. spydeRz

    spydeRz Member

    Liittynyt:
    14.06.2006
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tämäpä autto paljon =S kyllä se virtapiuha on ollu seinässä alusta asti.
     
  10. hyyry

    hyyry Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    109
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Rupes vaa vetämään nii tyhjentäväks ku ei missään järkevässä tunnu vikaa olevan:)
     
  11. spydeRz

    spydeRz Member

    Liittynyt:
    14.06.2006
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkä nyt testasin vaihtaa muistipalikoiden paikkoja ja testasin noihin mustiin slotteihin niin ei auttanu, nyt testasin laittaa vierekkäin niin ei sekään, nytku kuuntelin konetta käynnistyksessä niin en kuullut sitä normi "piippausta" emossa kummiski palaa vihree valo niin luulisi että missään ei olisi mitään vikaa. Myös noista porteista mihin näyttis laitetaan kiini niin on menny rikki ne muovi klipsit että voiko sillä olla jotain osuutta vikaan? järki tässä menee
     
  12. rellonen

    rellonen Member

    Liittynyt:
    13.10.2005
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla oli samanlainen vika ja syypää oli näytönohjain, Nvidia geforce. Virheilmoitukseksi tuli : ...SiS760 seems to responsible for system... Otin näytöohjaimen pois, heitin roskiin, käytin tietistä safe modessa.

    Device managerissa kohdassa Display adapter poistin näytön SiS 760:n. Sitten kone toimi, näyttö oli vihreä ja resoluutio 1970-luvulta. Päivitin tietiksen (suositellut ja lisäpäivitykset), latasin uuden Sis760:n AMD:n kotisivuilta ja sitten kone taas toimi.
     
  13. Demus

    Demus Regular member

    Liittynyt:
    12.01.2007
    Viestejä:
    300
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos sinulla on useampi muistikampa, kokeile kampa kerrallaan. Eli jos on kaksi kampaa, toinen kokonaan pois ja toisella pariin eri slottiin ja sitten toisinpäin.

    Ja tarkasta nyt vielä kertaalleen, että piuha monitorista näyttöohjaimeen ei ole rikki ja se on kunnolla kiinni eli ota irti ja laita uudestaan paikalleen.

    Onko se kaverin näyttöohjain varmasti toimiva? Jos se on otettu hyllystä, pyyhkäisty pölyt päältä ja isketty kiinni, ei välttämättä takaa toimivuutta vaikka se olisikin toiminut ennen. Useimmiten tälläiset viat johtuvat näyttöohjaimesta.
     
    Viimeksi muokattu: 11.02.2007
  14. spydeRz

    spydeRz Member

    Liittynyt:
    14.06.2006
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo sillo ku näyttö ei enää toiminu niin toi oli eka homma minkä tein, mut testaan nyt noi muistikammat jos niinkuin sanoit.
    kokeilin kanssa tota buuttia vikasietotilassa niin ei se päässy ees siihen vikasietotilaan, perkele ku on toi langaton näppis ja se on enneki temppuilu niin ei tiedä että toimiiko sekään ;D luulen kummiski että se sentään toimii :D nojoo, jätän nyt koneen rauhaan ja huomenna uusi päivä jos ois vähä fiksumpi vaikka huomenna.
     
    Viimeksi muokattu: 11.02.2007
  15. spydeRz

    spydeRz Member

    Liittynyt:
    14.06.2006
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkä nyt testasin tota muisti juttua, testasin kampa kerralla niihin slotteihin ja ei tuntu auttavan mitään, eli vika ei oo muisteissa, tuli tossa sellanen mieleen että emon sellanen helvetin pieni tuuletin on "palanut" eli se haisee ihan palaneelta nappasin sen irti siitä emosta ja kävin sen läpi mutta en kyllä tiiä johtuuko toi mun vika siitä, pitäis varmaan testaa tota itse matolaatikkoa johonki toiseen näyttöön. Ku en usko että vika ois emossa, muisteissa, näytönohjain(?), prossu(?) luulisi kyllä jos prossu ois rikki niin sillo ei koko kone starttaa että vika tuskin siinä on. Ehkä ois parasta odotella että sieltä huollosta soitellaan ja jos vika ei oo näyttikses niin sitten vasta repimään emoa irti todella hajottava vika ku tuntuis että näyttö ei saa virtaa tarpeeks mut toi on 380w poweri että ei pitäis siitä olla kiini, 1,5 vuotta näyttö toimi oikein hyvin ja yht äkkiä tällänen vika, kaveri kyllä kanssa sano että toi näyttis ei oo silläkään toiminu kunnolla ... mut päätin nyt kummiski testaa
     
    Viimeksi muokattu: 13.02.2007
  16. spydeRz

    spydeRz Member

    Liittynyt:
    14.06.2006
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo elikkä ongelma on näytönohjaimessa, soitin äskön sinne huoltoon ja sanoivat että näyttis on lähössä tukkarille. -.- meneekö siinä usein kauan että ne lähettää sen uuden näyttiksen?
     
  17. Demus

    Demus Regular member

    Liittynyt:
    12.01.2007
    Viestejä:
    300
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hyvä, että ongelma selvisi.

    Yleensä menee kahdesta päivästä pariin viikkoon (joskus toki enemmänkin). Kaikki riippuu saatavuudesta ja näyttiksen merkistä.
     
  18. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Periaatteessa. Jos liike olisi fiksu, niin kun se on todennut, että näytönohjain on rikki, se antaisi sinulle samantien uuden hyllystä. Tietysti, jos joku pieni pulju on, niin voi olla, ettei ole vastaavanlaista juuri saatavana.
     
  19. spydeRz

    spydeRz Member

    Liittynyt:
    14.06.2006
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joops, menny nyt viikko siitä ku soitin taidanpa tossa huomenna soittaa uudestaan näytönohjain on nVidia 6600GT mikä on aika "wanha" malli mutta luulis silti löytyvän melko helposti

    ja kauppa on Mikromaja helsingin roihuvuoressa että ei pitäis olla mikää "pikku" paikka
     

Jaa tämä sivu