1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

LG DVX-9900

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi Maukonen 29.07.2005.

  1. temee99

    temee99 Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2005
    Viestejä:
    145
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikös to FallenAngel ole juuri se mitä näihin ei pitäis laittaa?
    Xypro v4 cp1252 taas pitäis pelittää ok.
     
  2.  
  3. temi

    temi Active member

    Liittynyt:
    05.09.2004
    Viestejä:
    1,054
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    En osaa sanoa kumpi noista on sopivampi, koska en omista soitinta

    Päivitysongelmat saattavat joissain tapauksissa johtua soittimen sisässä olevasta (vanhasta) firmwaresta, joka hoitaa uuden firmwaren päivityksen.
     
  4. djtob

    djtob Member

    Liittynyt:
    02.05.2004
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei tarvitse enää arvuutella, FallenAngelin kotisivulla http://dvx9900.altervista.org/ on seuraavanlainen ilmoitus:
    Eli tuo FallenAngelin epävirallinen päivitys LG:lle -sivusto on lopetettu ja Xypro jatkaa epävirallisten päivityksien julkaisuja.

    Siitä vaan koittamaan päivittämistä, Xypron Extrassa on sample-kuva, jossa näkee, miltä tekstityksen koko ja ulkonäkö näyttää.
     
  5. Jahu

    Jahu Member

    Liittynyt:
    13.08.2005
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Näin se homma toimii!!!
    Ekaks asennetaan se LG:n orkkis firmis johon epävirallinen firmis pohjautuu. Esim Xypron ollessa kyseessä (Based on firmware V1.385201) asennetaan toi LG:n originaali (jos ei oo jo valmiina ,mitä epäilen suuresti) ja sitten vasta epävirallinen. Itellä ei alkuun oikein toiminu toi Xypro kun asensin sen FallenAngelin "päälle". Nyt näyttää siltä että omistan lähes täydellisen DivX soittimen.
     
  6. temee99

    temee99 Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2005
    Viestejä:
    145
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Basically all LG 9xxx series should be compatible with my firmware, but there is no guarantee. And there are also some exceptions, DV-9900H and DVX9900H are not compatible with this firmware.

    ELI ENPÄ PYSTY ASENTAA TOTA KUN MULLA ON DVX-9900H MALLI"¤%"!#¤&!#%/"!
     
    Viimeksi muokattu: 03.03.2006
  7. Jahu

    Jahu Member

    Liittynyt:
    13.08.2005
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    DVX9900H software upgrade (V143801)
    Tollanen löytyy LG:n sivuilta vieläpä kun valitsee maaksi Finland
    Nyt vaan odottelemaan, että joku sitä lähtee muokkaamaan
    Tai voithan kysellä suoraan Xyprolta apua, näkyy vastailevan kysymyksiin
    tollasella foorumilla
    http://board.softpedia.com/index.php?showtopic=1553
     
    Viimeksi muokattu: 03.03.2006
  8. temee99

    temee99 Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2005
    Viestejä:
    145
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En kerkeä nyt kyselee kun on lähdettävä reissuun... Voiskohan joku hansakata asian sillä onhan meitä kyseisen mallin omistajia monia?
     
  9. djtob

    djtob Member

    Liittynyt:
    02.05.2004
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    [bold]KERTAUS ENNEN TOIMENPITEITÄ FIRMWAREN PÄIVITYKSEEN[/bold]

    Otetaanpa nyt selkeästi soittimen päivitysohjeet ja toimenpiteet yhteen samaan pakettiin:

    Minulla on LG DVX-9800 ja mallinumeron ilmoitti soittimeni järjestelmätiedossa LV9D10203B.

    ( Xypron päivitystä ei varmaan kannata asentaa, ellei minulla ole viimeisin LG:n virallinen firmware soittimessani? )

    VALMISTELU:

    1. Puolalaisessa LG Electronics -kotisivussa haettu virallinen Firmware-tiedosto: DVX9900 DVX9800 DVX9700 ver 1.43404

    2. Seurataan selkeät ohjeet http://minosander.host.sk/

    3. Laitetaan firmware CD-levylle hakemistorakenteineen: LG_DVD\FIRMWARE\UPGRADE\LG\ ja tiedostot siinä kansiossa ovat LV9D10203B.MIH ja LV9D30203B.MIH
    ( Minulla polttoohjelma Nero StartSmart 6, täytyy huomioida, että cd-levylle poltto tapahtuu hitaimmalla polttonopeudella ja ISO9660-moodissa? Kuoleeko laite, jos ei ole laittanut ISO9660 vai ei kykene lukemaan? )

    4. Kun soittimeni päivitys on valmis ja kaikki toimii.
    ( Ongelma: Mitähän versioksi se soittimeni sitten jälkeenpäin ilmoittaa? Ilmoittaako soittimeni versioksi: LV9E12203B ? )

    5. Imuroidaan Xypron kotisivulla http://pwp.netcabo.pt/dhammer/ epävirallinen Firmware Xypro v4 cp1252
    ( Xypron muut cp125x-tiedostoilla ei kai ole väliä, koska ne ovat vaan tuetut kielet erikseen? )

    6. Seurataan [bold]TAAS[/bold] selkeät ohjeet http://minosander.host.sk/

    7. Laitetaan [bold]TAAS UUSI[/bold] Xypron epävirallinen firmware CD-levylle hakemistorakenteineen: LG_DVD\FIRMWARE\UPGRADE\LG\ ja tiedosto siinä kansiossa on LV9E12203B.MIH

    8. Kun soittimeni päivitys on valmis ja kaikki toimii.
    ( Mitä sitten Xypron firmwarella soittimeni ilmoittaa versioksi? )

    Olenko ymmärtänyt ihan oikein kaikki vai unohdinko jotain?
     
  10. Jahu

    Jahu Member

    Liittynyt:
    13.08.2005
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Suunnilleen oikein oot ymmärtäny, mutta 2 ja 3 sekä 6 ja 7 kohdat on vaihtanu paikkaa. Täytyyhän se levy tehä ennen päivitystä. Ja 1 kohtaan ite asensin ekana sen LG:n firmiksen johon toi Xypron pohjautuu.
    (Based on firmware V1.385201)
    Levyn jos onnistuu polttamaan väärin soitin tuskin sitä edes lukee.
     
  11. djtob

    djtob Member

    Liittynyt:
    02.05.2004
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No niin, tein ohjeiden mukaisesti cd-levyn, tulostin päivitysohjeet ja cd-levyssä on 2 kpl tiedostoa LV9D10203B.MIH ja LV9D30203B.MIH

    Se löysi firmwaren, mutta paneelissa EI lukenut UPGRADE, sitten se käynnistyi 5 min kuluttua uudelleen pääsivulle, tarkistin version, edelleen sama model id: LV9D10203B, missähän nyt mättää??

    Huomasin viestiketjuissa, että monet kysyivät kumpaako pitää poistaa eikä kukaan ole antanut selkeää vastausta vaan "toisen poistat turhana"?

    ELI KUMPI? Mallinroni on LV9D10203B
    CD-levyllä:
    LV9D10203B.MIH
    LV9D30203B.MIH

    1. Pitääkö minun siis poistaa tuo LV9D10203B.MIH ja uudelleen nimetä
    LV9D30203B.MIH mallinroni nimelle?

    2. Poistanko LV9D30203B.MIH ja vain yksi jää levylle, joka on sama kuin mallinroni?
     
  12. Jahu

    Jahu Member

    Liittynyt:
    13.08.2005
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jätä se mikä on sama kuin sun koneessa. Mä jätin molemmat eikä se toinen näyttänyt mulla mitään häiritsevän.

    Ja muuten ei sen model id:n kuulukaan muuttuu kun et joudu uudelleen nimeemään sitä MIH tiedostoo. Nyt vaan Xypron firmis sisään ja muista nimetä se MIH tiedosto samax kun sun laitteessa ennekuin poltat cd:lle.
     
    Viimeksi muokattu: 04.03.2006
  13. djtob

    djtob Member

    Liittynyt:
    02.05.2004
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sitten tein sen oikein, mutta soittimeni paneelissa ei lukenut 'Upgrade' vaikka se löysi firmwaren ja piti päivittyä paneelin avulla 'Upgrade'. Järjestelmätiedossa kaikki oli samanlaista kuten ennenkin, oletan, että päivitys meni pieleen. Laitan sitten Xypron firmwaren soittimeen. Onko mahdollista saada originaali takaisin samalla cd-levyllä, jossa on LG:n orkkis?
     
  14. Jahu

    Jahu Member

    Liittynyt:
    13.08.2005
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ehkä sulla olikin uudempi firmis jo valmiix laitteessa. Xypron firmiksen jälkeen model id muuttuu, joten joudut tekemään uuden päivityslevyn jos haluut alkuperäisen takasin. Mä oon käyttäny RW levyä ja on homma toiminu.

    Piti ihan mielenkiinnosto äsken testata noita päivityksiä.
    LG:n orkkista päivitettäessä mun koneen paneelissa luki "load" ja Xypron aikana paneeli oli ihan pimeenä.

    Vielä tuli yks pikku juttu mieleen laajakuvatelkkarin omistajille. Ainakin mulla jäi Xypron päivityksen jälkeen PanScan toiminto päälle vaikka tv:n kuvasuhteex oli valittu 16:9. Piti asettaa ekana kuvasuhteex 4:3 ja vaihtaa PanScanista Letterboxiin ja sitten taas kuvasuhde 16:9.
     
    Viimeksi muokattu: 05.03.2006
  15. temee99

    temee99 Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2005
    Viestejä:
    145
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kysyin suoraan Xyprolta voisko se tehdä firmiksen DVX9900H-mallia varten. Ilmoitin että uusin firmis LG:ltä olis saatavilla nyt jota se vois käyttää pohjana.

    xypro vastas näin,

    Ok, so the official firmware is for download, thanks for the info.
    Still, I need someone that can recover his player, and that has a DVX9900H player, I don't have this player, so you have to understand, this makes it harder for me to mod the firmware, and I don't want to be responsible for someone's player dying because of my mods, so I really need someone with that player, that can recover it. Without that I cannot do anything.
     
  16. djtob

    djtob Member

    Liittynyt:
    02.05.2004
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vilkaisin zip-tiedoston nimeä ja Xypron kotisivulla olevaa LG:n orkkiksen versiota: V1.43404. Tarkistin aiemman kirjoittamani muistiinpanoni. [bold]SOKEA[/bold] olen, kun havaitsin järjestelmätiedon muistiinpanossa, että "MICOM VER:" on se tärkein juttu, ei mikään muu rivi ja minulla on se MICOM VER: V1.43404 ja päivitys on jo tehtynä jo ennen kuin ostin soittimen.

    Panin sitten Xypron Firmwaren ja muutin xxxx.MIH-tiedoston nimen vastaamaan laitteeni nimeä eli LV9D10203B.MIH.

    Loistavaa! Nyt kaikki toimii hyvin, eikä mitään vikaa ollut ja soitin on tällä hetkellä paras ikinä, mitä on saatavana kaupoista.
     
  17. cr3tin

    cr3tin Regular member

    Liittynyt:
    30.07.2003
    Viestejä:
    245
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikö kukaan osaisi auttaa minua tässä ongelmassa?
     
  18. Jahu

    Jahu Member

    Liittynyt:
    13.08.2005
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Frames Per Second: ***ERROR***
    Toi kohta alkaa hieman epäilyttää, että onkohan tiedostossa jotain vikaa eikä soittimessa. Eli montako kuvaa sekunnissa näytetään. Voithan kokeilla tota Xypron firmistä siinä tais olla vielä jotain korjauksia.
    Ite ainakin oon tyytyväinen Xypron firmikseen.
     
  19. Kmozmo

    Kmozmo Member

    Liittynyt:
    28.01.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    [bold]Frames Per Second: ***ERROR***[/bold]

    En tosta muuta vikaa keksi kuin ton ilmoituksen. Jos manuaalisesti laskee niin fps:n pitäs olla 24 ja risat. Kyllä gspotti aina antaa tiedot ellei filussa sitten ole jotain vikaa?

    Oletan että sama tiedosto toimii eri soittimessa ja tietokoneessa normaalisti? Niin ja että filu on kopioitu levyltä takaisin koneelle, niin selviää onko poltossa tullut jokin fiba.

    Apua? Ei varmaan.

    [edit]kah, Jahu ehti ensin :)[/edit]
     
    Viimeksi muokattu: 08.03.2006
  20. Zombie2

    Zombie2 Guest

    En ole varma tulkitsenko oikein mutta jos tuossa on käytetty XVID+GMC niin ei toimi missään divx-soittimessa ilman enkoodausta. Pätkii ihan helvetisti.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 08.03.2006
  21. djtob

    djtob Member

    Liittynyt:
    02.05.2004
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Videokuvan resoluutiossa muistaakseni käsikirjan tiedoissa lukee, että laite varmasti kykenee toistamaan 7xx ja 3xx-koossa, lisäksi vielä, että FPS olisi alle 30, koska sen laitteen käsikirjan tiedoissa lukee, että jos laite lukee jotain video-tiedostoa, jonka FPS on 30 tai yli, saattaa olla ettei toimi tai häiriöitä esiintyy paljon. FPS:n alle 30 toimisi varmasti. Olen kertonut tästä jo aiemmin ennen kuin ostin laitteen, ehkä ne kohdat aiheuttavat siinä kuten Frame Per Second ***Error*** ja resoluutiot?
     

Jaa tämä sivu