Onhan, digitaalilähtö löytyy, speckseissä lukeepi pelkkä DTS mutta tukee myös Dolby Digital. Itellä Pioneerin vx814-s vaffari siinä kiinni ja tila-äänet toimii vallan.
joo niin toimii dolby digital 5.1 myös divxissä.... En oikein ymmärrä 5.1 lähtö? Missä soittimessa on enää analoginen 5.1 lähtö se on TODELLA köyhää! Hyvin toimii surround äänet ei mitään valittamista (vahvistin yamaha 369).
lg:n tuote tuelta tuli tieto että 8751:een on tulossa ens kuussa päivitys!!!! sitä en tiiä et mitä se tekee mut tulee kutitenki.... en tiiä sit et käyks se noihin 8651 ja 8951:iin
Saitko tiedon mailissa vai lukeeko tuo jossain heidän sivuillaan? Itse oon käyny keskusteluja mailin välityksellä pidemmän aikaa noiden kanssa, pyytävät koko ajan lisätietoa bugeista... voiskohan olla että korjaavat noita meikäläisen ilmoittamia vikoja :/
Onko kenelläkään tietoa, että onkohan tuossa firmware päivityksessä korjausta tuohon tekstitys bugiin mikä ilmenee dvdeitä katsottaessa? Eli mulla on samainen vika kuin mistä SKYHI tuossa aikaisemmassa vaiheessa tässä ketjussa kirjoitteli (tekstityksien päälle tuleepi välillä raitoja). Oletteko vieneet soittimenne takaisin kauppaan vian ilmestyessä vai takuuhuoltoon? Niin soittimeni on tuo LG DVX8651.
jethro1, voisin sanoa, että 98% todennäköisyydellä toimii myös muihin malleihin. 8951:n itellä himassa, ja näyttää sisältä aivan samalta, kuin 8951:n. .srt tekstityksissä ei mitään häikkää. Ehkä hieman häiritsee se harmaa läpinäkyvä tausta. Packed bitstreamin joutuu poistamaan. pitää pientä zip-zip-zip ääntä cd:tä luettaessa, kun aveja luki dvd:ltä ääntä ei ilmestyny. Oma laite ainakin käänty kauniisti region-freeksi.
Mulla on 8951 ja MP3:ia soitellessa kuuluu aina välillä ärsyttäviä lyhyitä ylimääräisiä ääniä, vähän samantyylisiä mitä tietokoneella soitettaessa jos itse MP3-tiedostossa on vikaa. Kuitenkin täsmälleen sama MP3 soi tietokoneella hyvin, ja jos LG:llä kuunnellessaan heti ylimääräisen äänen kuultuaan kelaa vähän taaksepäin, niin samassa kohdassa ei enää kuulukaan mitään. Eli soittimen MP3-dekoodauksessa mättää selvästi joku. Ootteko muut huomanneet samanlaista, ja olisiko mitään ideaa millä sen voisi estää? Sen verran olen kokeillut, että ainakaan VBR ei tunnu olevan yhteinen tekijä, sillä samoja ääniä kuuluu oli MP3 kiinteällä bitratella tai ei.
Mulla on kanssa 8751. Dvd:n tekstityksessä on jotain häikkää (raitoja ja alemman rivin sotkeutumista). Onko kukaan huollattanut laitetta tästä syystä, tai vaihtanut uuteen toimivaan?
8751:llä olen havainnut aivan samanlaista häikkää mp3-toistossa, kun mistä rifkil tuossa kirjoittaa. Lyhyitä napsahduksia (tai oikeastaan "muljahduksia") tulee harvakseltaan, eivätkä ne tule aina samoissa kohdissa. Samat mp3:t soi ok tietokoneella ja toisella mp3-soittimellani. Mp3-toistossa siis jonkinlaista koodin fiksailun tarvetta. Tuo voisi olla sellanen asia, joka firmwarepäivityksessä voitaisiin korjata - kunhan vaan ovat tietoisia asiasta.
Tarviiko mp3 nimetä silleen että loppuu .mp3 esim. kappale.mp3? Vai toimiiko ihan minkä nimisinä tahansa?
Kuunteleppa Robanhood tuleeko nuo "napsahdukset" itse laitteesta vai kuuluvatko ne kaiuttimista. Mulla ainakin mp3:sia toistaessa kuuluvat napsahdut, pksahdukset ja räshdykset kaiuttimista jos käytän digitaaliulostuloa. Tähän varmaan saattaapi tuo uusi softa sitten joskus auttaa. Jos "napsahtelut" kuuluvat koneesta itsestään, on syynä lukupään kovaääninen liikkuminen, johon tuskin on helpotusta softalla tiedossa. Itse voi tietysti yrittää helpottaa tilannetta jollain vaimennusmateriaalilla kotelon sisällä, tyhjää kaikutilaa kun kotelon sisällä on.
Minullakin on ollut ongelmia ko. laitteen (LG DVX8651) kanssa. Nimenomaan tektitys "hajoaa" ihan alkuperäisissäkin levyissä joka ainoa katsontakerta. Riippuen elokuvasta sitä esiintyy n.5-25 kertaa. Aina kun kelaa taaksepäin ja katsoo saman kohdan uudestaan niin virhettä ei näy. Kävin jo kerran vaihtamassa laitetta, mutta sama ongelma jatkuu, tosin ehkä hieman pienemmässä mittakaavasaa. Soitin maahantuojallekkin ja ne epäili että johtuisi likaisista/naarmuista levyistä. Nyt kokeiltu neljällä suoraan pakasta vedetyllä levyllä ja sama selkeä virhe esiintyy niissäkin. Eli onko kohdalleni sattunut vain kaksi huonoa laitetta vai onko kyse tyyppivirheestä mikä ei laitetta vaihtamalla/huoltamalla parane?
Mp3-toistossa mainitsemani häiriöäänet kuuluvat kajareista, kyseessä on selvästikin tuo mp3-dekoodauksen yhteydessä joskus tietokoneellakin kuuluva lyhyt, alle sekunnin mittainen häikkä. Ääntä ei oikein voi kuvailla napsahdukseksi, vaan se on enemmänkin molskahdus, niinkuin linttaisi ison kivenmurikan järveen. Tuota tulee aika harvakseltaan, ehkäpä yksi kerta aina parin-kolmenkymmenen biisin välein. Takavuosina, kun kodekit olivat vielä heikompia ja netistäkin ftp:llä downloadatessa joskus binary modet sekoilivat, pystyi noita ämpäreitä fiksaamaan Uncook-nimisellä pikku ohjelmalla. Silloin oli tosin tiedosto yleensä niin pahasti sekaisin, että tuota samaista häiriötä kuului koko ajan, ei ainoastaan pikku purskeina. Ja kun tässä tapauksessa kuitenkin samat mp3-fileet soi ihan ok sekä toisella dvd-soittimella, että kannettavalla Walkmanilla, niin veikkaisin että ongelma on 8751:n mp3-dekoodauksessa, ja näin ollen voitiaisiin firmwaressa laittaa kuosiin.
Tuosta tekstityksen "hajoamisesta": itsellänikin sitä esiintyy 8751:llä ehkä joka kolmannella alkuperäisellä DVD:llä, muutaman kerran per leffa. Aivan uusia kiekkoja suoraan pakkauksesta, ei ole likaa tai naarmuja. Olen huomannut, että tekstityksen hajotessa kone tunkee ruutuun yhtäaikaa sekä sen tekstityksen joka kuuluukin, mutta myös seuraavana tulossa olevan tekstityksen, näin olen tekstigrafiikkaa on ruudulla ehkäpä neljä riviä survottuna kahden rivin tilaan korkeussuunnassa ja tällöin tekstityskuva menee pikseleiksi.
Onko muut törmännyt tuohon että osat videopätkät näkyy mustavalkoisena? Poltin musiikkivideoita ja noin puolet näkyy mustavalkoisena Voiko kyseessä olla joku pakkaus-häiriö? Se vähän häiritsee kun poltin mp3:sia dvd-r:lle omiin kansioihin ja kun laittaa randomin päälle niin se toistaa koko ajan samaa kansiota eli ei sekota kansioita keskeään. Muuten ihan ok peli.
Itellä tuo 8951:n. En tuosta dvd:n tekstityksistä tiedä, kun ei ole tullu kokeiltua tässä parin viikon aikana vielä ainoatakaan orkkis dvd:tä Mutta kun cd:ltä jotain lukee, niin pienoinen napsutus kuuluu koko ajan joka on häiritsevää. Olen ymmärtänyt, etten ole ainut tämän asian kanssa kamppaileva ?
Minulla on esiintynyt kanssa tuota tekstien hajontaa poikkeuksetta jokaisessa aidossa kiekossa mitä olen katsonut eli yli 40:ssä leffassa. Aion viedä sen nyt huoltoon, muuta keinoa ei ilmeisesti ole? Tulee paussi filmien katselulle..
Ei varmaan vielä kannata viedä huoltoon jos ei kauheasti haittaa. Täs ketjus joku sano et tulee päivitys kyseiseen soittimeen helmikuun aikana. Sitähän nyt ei taas tiedä varmasti tuleeko huomenna vai ens jouluna.