Nyt on tullut vastaan muutama XviD-klippi, joissa tasaiset väripinnat valuu kuin vesiväri konsanaan. Asiaa hiukan tutkimalla selvisi, että kyseessä on XviDin "Quant Type: MPEG Custom" -ominaisuus. Infoa täällä: http://www.jarnot.com/twiki/bin/view/Public/DVP642LisaBsAVIGuide Tuo on kirjoitettu jotain Philipsin DivX-soitinta silmällä pitäen, mutta ongelman kuvaus pätee LG:ssäkin. MPEG4 Modifierillahan tuota asiaa voi tutkia. Ja minä kun jo luulin, että originaalifirmiksen aikaan vaivana olleen Packed Bitstream -homman selviämisen jälkeen ei tarvitsisi ko. softaa enää ikinä käyttää Tuosta ei taida päästä eroon kuin koodaamalla videon uusiksi. Eli nyt on tämän aiemmin noteeratun GMC VOPin (joka siis pudottaa frameraten johonkin 1/sek tasolle) lisäksi toinenkin ongelmallinen XviD -ominaisuus, joka oikeastaan estää videon katselun 8x51:llä, vaikka PC:llä tsekatessa videot ovat ok. Kai tämä kuuluu pelin henkeen, kun codecit kehittyy ja standalone-soittimet ei voi pysyä perässä. Oiskohan LG DVX9900:stä hanskaamaan tuollaiset Custom MPPEG- tai GMC VOP -videot? Kokemuksia?
Mistä johtuu että soittaessa SVCD-muodossa olevia levyjä näkyy kuva kolminkertaisesti päällekkäin. Siis kolme kuvaa päällekkäin. se tapahtuu kun näytössä lukee PBC. Tätä ei tapahdu kun näytössä lukee trk. Äänet toimii mut kuva ei.
Onko kukaan kokeillut ylipoltettuja levyjä tuohon 8951 malliin? Mulla pitäs polttaa teevee sarjan eka kausi levylle mutta menis aavistuksen yli ja ei ole levyjäkään tällähetkellä varastossa paljoa joten ei viittis tuhlata aihioita hukkaan.
Erittäin todennäköisesti käy niin, että jos soitin ei tykkää ylipoltetuista levyistä, niin kaikki muut jaksot toimii hyvin paitsi se viimenen. Ylipoltin yhden tv-sarjan kans joskus. Tosin silloin Nerokin sano jo polton jälkeen ettei mahtunut kokonaan. Kaikki muut jaksot näky soittimes niinkuin pitääkin paitsi viimenen. Eli kokeile rauhassa.
Muutama ylipoltettu (Nerolla) video on tullut katseltua, eikä mitään ongelmaa ole esiintynyt. Kyseessä on kyllä ollut "pienstä kiinni" -tilan vajaus, niin ja soittimena 8851.
[/quote] Robanhood Onko kellään tietoa saako LG DVX8x51-soittimia vielä mistään Helsingin liikkeestä ja mihin hintaan? [/quote] Taitaa hopiksella olla noita, ite just hain takuuseen uuden ja sain kyseisen soittimen.. Ni ja hinta lienee kutakuinki sen 89€
Pitääpä nostaa nyt tosi vanha topicci! Eli minkähän takia ei näy tekstit yhdessä leffassa, kun tiedostojen nimet ovat 2f2f.avi ja 2f2f.srt? Kaiken järjen mukaan pitäisi näkyä. Edellinen leffa toimi ihan normaalisti, ja samanlaiselle cd-r levylle poltin leffan. Kiitoksia!
Kokeile avata kyseinen teksti notepadilla, ja katso, onko siinä saman tyylistä tekstiä kuin muissa .srt teksteissä. Voi olla, että siinä vain on pääte väärä. Tietokone osaa toistaa väärällä päätteelläkin, dvd-soitin ei.
Mulla on ollut vuoden verran käytössä LG DVX8951. Nyt on tullut mieleeni, että miten muilla joilla on sama tai vastaava soitin käytössä, niin oletteko huomanneet, että kun soittaa tavallisia musiikki CD:itä, niin lataako teillä tämä soitin välillä näitä levyjä ikuisuuden ennen kun suostuu niitä toistamaan? (Puhun ihan alkuperäisistä CD:istä, en poltetuista, poltettujen kanssa en ole tätä ongelmaa havainnutkaan) Vai onko mun laitteessa vikaa tai kuuluuko em. homma asiaan?
Mistä tietää mikä levy on dual disk? Kattelin uusimpia levyjäni, eikä ainakaan yht´äkkiä osunut moinen notuli silmään...
Etiketin toisella puolella lukee CD ja toisella DVD. DualDisc levyjä on toistaiseksi saatavilla vain Sonyn omistamilta levymerkeiltä: Arista Records BMG Classics BMG Heritage BMG International Companies Columbia Records Epic Records J Records Jive Records LaFace Records Legacy Recordings Provident Music Group RCA Records RCA Victor Group RLG - Nashville Sony Classical Sony Music International Sony Music Nashville Sony Wonder Sony Urban Music So So Def Records Verity Records Tällä hetkellä saatavilla olevat: http://www.sonymusicstore.com/store/boutique/dualdisc/ http://www.sonybmg.com/dualdisc/releases.html Huom! Vain osa (noin 10 kpl) tuotu toistaiseksi Suomeen. Tässä lisätietoa: http://www.sonybmg.com/dualdisc/faq.html Stockmannilla on oma teline DualDisc levyjä varten… Ääni on mahtava! DualDisc formaatti tulee tappamaan SACD jd DVD-Audio levyt!
Levyn kotelossa kyllä on selvästi mainittuna jos kyseesä on Dualdisc. Dualdisc:hän on kaksipuoleinen levy jonka toinen puoli on cd ja toinen puoli dvd (joka voi sitten sisältää sekä dvd-audio että dvd-video muotoista materiaalia) Lisää sonyn sivuilta: http://www.sony.fi/ShowArticle.do?article=1109586866552&language=fi&country=FI&site=odw_fi_FI edit: hidas... Ja itse olen huomannut että myös kopiosuojatut cd-levyt monesti hidastelevat tunnistuksessa.
Nyt toinen poltettu levy lähti juuri ja juuri toimimaan eli tunnisti sen jopa DVD:ksi! Kuva pätkii jatkuvasti silti..... Auttaiskohan jos päivittäis firmiksen V4:seksi? tuskin???
Olen omistanu laitteen jo jonkin aikaa. Hyvin on toiminu,tähän saakka. Yhdistin soittimen vahvistimeeni siten,että kierrätän kaikki kuvasignaalit eri lähteistä vahvistimen kautta tv:seen. Ongelmaksi on tullut se,että kaikki divx,mpg ja xvid tiedostot näkyvät mustavalkoisina! Kyseiset tiedostot näkyvät scart-johtoa käytettäessä normaalisti, mustavalkoisiksi ne tulevat kun yhdistän dvd-soittimen kuvan s-videoulostulon kautta tv:seen. Ja olen kokeillut rgb ja YPbPr säädöt. Osaisiko kukaan kertoa miksi? Olisi hyvä saada tietää ennen ku vien laitteen huoltoon... Ja onko kenelläkään kokemusta siitä, toimiiko kuvan vieminen vahvistimeen noilla toisilla liittimillä normaalisti(ei scart, vaan ne niiden alapuolella olevat)?
Jaahas... Tuli sit ennenaikaisesti kirjoitettua edellinen viesti. Vastaus löytyi afterdawn:in muilta keskustelualueilta. Kerron vastauksen kuitenkin tässä, jos jollakulla on samoja ongelmia: Jos kuva näkyy mustavalkoisena, ja dvd-soitin on yhdistetty tv:hen komposiitti piuhalla, pitää asetuksista valita PAL-päälle. PAL-valintaa ei tarvitse tehdä, jos käyttää scart-liitintä.